Gå til innhold

Dette kan være starten på slutten for Netflix. ​ Jeg håper det 🙂  ​

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så de mister kunder, og ønsker å implementere et nedslag som vil føre til at de mister enda flere kunder. Høres omtrent riktig ut fra et arrogant klovneselskap som Netflix.

Det er normal oppførsel å dele netflix-passordet ditt med familie, romkamerater og venner. Tidligere ville netflix ikke stoppe deg så lenge du holdt deg innenfor 4 samtidige strømmer på en gang, så slo de ned og fikk deg til å betale ekstra for å gjøre det, så belastet de deg ekstra hvis du ville ha 1080p, nå skal de øke prisene enda mer og begrense deg til én strøm.

Som Gabe Newell sier, hvis du ikke kan gi forbrukerne en tjeneste som er bedre enn pirater, så stinker tjenesten din og folk vil vende seg til piratvirksomhet.

https://www.ign.com/articles/netflix-prepares-password-sharing-crackdown-revenues-slow-considerably?utm_source=twitter

Anonymkode: ca6fb...dd6

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke Netflix er spesielt dyrt. Egentlig ganske rimelig med tanke på hvor mye jeg bruker det. Og nå som jeg har blitt vant til streame tjenester så kommer jeg aldri til å gidde å holde på med piratvirksomhet igjen. Tregt. Risky. Man vet ikke alltid hva man får. Dessuten er det rimelig dødt på den fronten nå uansett.

Anonymkode: d8bed...861

• Liker 22
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Synes ikke Netflix er spesielt dyrt. Egentlig ganske rimelig med tanke på hvor mye jeg bruker det. Og nå som jeg har blitt vant til streame tjenester så kommer jeg aldri til å gidde å holde på med piratvirksomhet igjen. Tregt. Risky. Man vet ikke alltid hva man får. Dessuten er det rimelig dødt på den fronten nå uansett.

Lol, alt det der er feil 😅Faktisk er dette akkurat det samme som anti-pirat shills pleier å hevde. Akkurat det samme.

• Liker 4
Gjest loveli
Skrevet (endret)

Jeg har ikke Netflix fordi alle filmens høydepunkter ruller over skjermen når man blar rundt og vil lese om filmene. At man ikke kan skru det av er idiotisk.

Hvorfor tror Netflix at spoiling er noe kundene vil ha?

Endret av loveli
Skrevet
loveli skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke Netflix fordi hele filmens høydepunkter ruller over skjermen når man blar rundt og vil lese om filmene. At man ikke kan skru det av er idiotisk.

Ja, enig. Skjønner ikke hvorfor de tenkte at det var en bra funksjon å ha.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lol, alt det der er feil 😅Faktisk er dette akkurat det samme som anti-pirat shills pleier å hevde. Akkurat det samme.

Heh du snakker med noen som skaffa piratkopier av omtrent alt gjennom størsteparten av sin ungdomstid. Er ikke så lenge siden jeg lasta ned et par filmer og en serie (fant den ikke lovlig) og det var et slit. Betaler heller noen kr mer i måneden enn å holde på med den dritten der igjen. Nei takk.

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Heh du snakker med noen som skaffa piratkopier av omtrent alt gjennom størsteparten av sin ungdomstid. Er ikke så lenge siden jeg lasta ned et par filmer og en serie (fant den ikke lovlig) og det var et slit. Betaler heller noen kr mer i måneden enn å holde på med den dritten der igjen. Nei takk.

Det forandrer ikke at alt du skrev var feil. Piratvirksomhet er raskt, trygt, man vet hva man får, og miljøet er myldrende. Det finnes riktignok ondsinnede torrent-sider, med fake torrents, etc. Men de er veldig enkle å avsløre.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Problemet med tjenester som tilbyr en leiemodell, er at de er de som dikterer hva man får tillatelse til å se på; det er ikke få som har begynt å se en serie på Netflix bare for å oppdage at resten av serien plutselig har forsvunnet; å betale for Netflix har mange likheter med det å selge sin sjel til djevelen. En dag flirer han, og man sitter igjen med ingen verdens ting.

Dette problemet slipper dersom man har materialet trygt lagret hjemme, enten i fysisk format, eller på harddisken, gjerne med sikkerhetskopier andre steder - da er det du som bestemmer hva du ønsker å se.

Dessuten synes jeg ikke utvalget på Netflix er noe å skryte av når det gjelder mindre kjente filmer eller serier; det man finner der, er stort sett kommersielt søppel - vil man dykke i filmens kunstneriske verden med fokus på europeisk film, eller for den saks skyld kinesiske eller mongolske produksjoner, må man lete andre steder.

Anonymkode: 67dad...cd8

• Liker 3
Skrevet

torrents eksisterer enda, hele verden har ikke råd til å betale for 20 forskjellige streaming abonnement.

netflix kjøper jeg 2 g pr år.. og så ser jeg igjennom det jeg har gått glipp av. de har ikke så mye bra lenger, slik at jeg gidder å abonnere på det. skal jeg betale i dyre dommer må det være noe kvalitet. kan godt laste ned en og annen torrent, men gidder ikke det om jeg ikke på død og liv mååå.. men om de skal lage det vanskelig å dele flere på abonnement, så kan jeg godt ta frem utorrent igjen, ingen problem. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, KrXs said:

torrents eksisterer enda, hele verden har ikke råd til å betale for 20 forskjellige streaming abonnement.

netflix kjøper jeg 2 g pr år.. og så ser jeg igjennom det jeg har gått glipp av. de har ikke så mye bra lenger, slik at jeg gidder å abonnere på det. skal jeg betale i dyre dommer må det være noe kvalitet. kan godt laste ned en og annen torrent, men gidder ikke det om jeg ikke på død og liv mååå.. men om de skal lage det vanskelig å dele flere på abonnement, så kan jeg godt ta frem utorrent igjen, ingen problem. 

Der har man kjernen i streamingsmarkedet - markedet er så fragmentert at ønsker man å se det man egentlig vil se, må man betale for en haug med tjenester, og sitte igjen med ingenting etterpå.

Har aldri brukt Netflix, men tatt en titt på hva de tilbyr, og det er ikke mye å skryte av dersom man faktisk liker film; Hollywood er ikke verdens navle.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Det der er da en veldig gammeldags måte å gjøre ulovlige ting på. Laste ned liksom. Da forstår jeg at du synes det er dårlig. 🙃

Anonymkode: 9e37a...c08

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Samme her. Jeg lasta ned enorme mengder innhold gjennom mange år. Nå har jeg Netflix, HBO Max, Spotify og tv-kanaler. Det holder i massevis :) for moro skyld tittet jeg litt på noen av mine gamle mp3’er og de er tilbake fra irc, icq  og bearshare-dagene. Hadia Tajik ødela dessverre da hun sto i bresjen for å åpne for at private advokater kunne samle beviser på vegne av produsentene. Det ble for mange søksmål mot private og både advokatfirmaer og politiet/Kripos swipa ip-blockerne for ofte.

Anonymkode: 6dc80...3fa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer nok ikke til å kvitte meg med

Netflix

Amazon

HBO

m.fl

Har det meste som finnes…. 
Men selv jeg må bruke ulovlige metoder for enkelte ting (bla for å se lokal-TV og public tv i andre land)

Anonymkode: 56354...436

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Samme her. Jeg lasta ned enorme mengder innhold gjennom mange år. Nå har jeg Netflix, HBO Max, Spotify og tv-kanaler. Det holder i massevis :) for moro skyld tittet jeg litt på noen av mine gamle mp3’er og de er tilbake fra irc, icq  og bearshare-dagene. Hadia Tajik ødela dessverre da hun sto i bresjen for å åpne for at private advokater kunne samle beviser på vegne av produsentene. Det ble for mange søksmål mot private og både advokatfirmaer og politiet/Kripos swipa ip-blockerne for ofte.

Var vel svært få som ble tatt? Det holder ikke å ha IPen, man må også bevise hvem som lastet ned eller opp filmen. 

Anonymkode: bd843...6b9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Håper jeg ikke fornærmer noen, men å høre tidligere nedlastere lovprise Netflix, har mange likheter med å høre en tidligere rocker som har lagt sex, drugs & Rock 'n Roll på hylla, og forteller hvor spennende det er med familieliv og bleieskift. :tongue:

Greit nok - etter hvert som årene går, ønsker man ofte et mer behagelig liv, men det er ingen grunn til å kvitte seg med idealismen og prinsippene; er målet et behagelig liv med Netflix, eller er målet variert, rik filmproduksjon ...?

Hvis det er det siste som er målet, er neppe det å betale for Netlix svaret; da er det bedre å støtte uavhengig filmproduksjon, og ikke gjøre Hollywood-pampene enda rikere.

AnonymBruker
Skrevet
loveli skrev (1 time siden):

Jeg har ikke Netflix fordi alle filmens høydepunkter ruller over skjermen når man blar rundt og vil lese om filmene. At man ikke kan skru det av er idiotisk.

Hvorfor tror Netflix at spoiling er noe kundene vil ha?

Det løser du jo ganske enkelt ved å velge å heller lese om filmen på nett fremfor Netflix;) 

Anonymkode: 88947...740

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

har mange likheter med å høre en tidligere rocker som har lagt sex, drugs & Rock 'n Roll på hylla, og forteller hvor spennende det er med familieliv og bleieskift. :tongue:

Jeg er en av dem🙂 Blir ikke fornærmet, men etter 20 år med sex, drugs & Rock on roll, blir jeg kvalm bare av å tenke på det nå🤢

Familieliv, bleieskift og Netflix 🥰

Er helt naturlig og sunn utvikling😉

Anonymkode: 88947...740

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Var vel svært få som ble tatt? Det holder ikke å ha IPen, man må også bevise hvem som lastet ned eller opp filmen. 

Anonymkode: bd843...6b9

Relativt få ja, men mange nok til å endre delegatene. Dvs kun laste ned og ikke dele. Det var delerne som ble straffet og de som kun lastet ned var på daværende tidspunkt i «gråsonen»..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Håper jeg ikke fornærmer noen, men å høre tidligere nedlastere lovprise Netflix, har mange likheter med å høre en tidligere rocker som har lagt sex, drugs & Rock 'n Roll på hylla, og forteller hvor spennende det er med familieliv og bleieskift. :tongue:

Greit nok - etter hvert som årene går, ønsker man ofte et mer behagelig liv, men det er ingen grunn til å kvitte seg med idealismen og prinsippene; er målet et behagelig liv med Netflix, eller er målet variert, rik filmproduksjon ...?

Hvis det er det siste som er målet, er neppe det å betale for Netlix svaret; da er det bedre å støtte uavhengig filmproduksjon, og ikke gjøre Hollywood-pampene enda rikere.

Var for å få innhold som ikke var tilgjengelig i Norge eller som var veldig dyrt for en student eller ung voksen. Jeg lastet også ned veldig mye innhold som ikke var tilgjengelig i Norge. Ulikt innhold på tvers av landegrensene er tullete. I ett land kan du se 8 sesonger, mens her bare 5 av samme serie. Det er innholdsbegrensning som nå er den største plussfaktoren for å benytte nedlastninger.

Nå har jeg blitt voksen, har 2 barn og må være ansvarlig. De vet ikke hva mammaen holdt på med på internett da hun var ung, og de får heller aldri vite absolutt alt. Rock’n’Roll Internet Style.

Det finnes en egen link hvor du kan be om innhold på Netflix. Bruk den aktivt for p støtte de uavhengige filmskaperne :)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...