AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #1 Skrevet 19. april 2022 Bilen er på lån av eks mannen min, men skrevet på begges navn. Min navn ble skrevet noen mnd senere. vi har vært sepparert i to måneder og jeg ser at eksen forsatt bruker bilen aktivt, for meg ser det ut som han bruker den hver dag. Har stalket litt rundt i profilen hans. jeg syntes det er meget urettferdig at bilen går ned i verdi og jeg venter? hva gjør jeg i sånn situasjon? min mor sier onkelen min fikser det men det har gått 2 uker overs og jeg ser jo bilen blir brukt? jeg selv betalte 50.000 kr for bilen og seff forventer jeg ikke 50.000 tilbake. Men får vel 10.000 tilbake kanskje? Men sånn som han bruker den føles det som jeg får 2000 kr tilbake. Bilen hadde lån på 170.000 kr igjen sist. Bilen er kjørt mye i forhold til verdien. Og det plager meg at den forsetter å kjøres mer jeg har ikke førekort og kjøpte bilen med han fordi han ville ha. jeg var dum alt jeg vil er å kutte kontakt og få bilen solgt! Jeg vil få meg ut av bilen sin greier og få min del av penger. Hva gjør jeg? Anonymkode: 5fc94...901
Duff Skrevet 19. april 2022 #2 Skrevet 19. april 2022 Hvis han skal ha bilen må han overta lånet. Hvis ikke det er lån må han kjøpe deg ut. Snakk med en advokat. 6
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #3 Skrevet 20. april 2022 Duff skrev (8 timer siden): Hvis han skal ha bilen må han overta lånet. Hvis ikke det er lån må han kjøpe deg ut. Snakk med en advokat. Ja, men problemet er prosessen ikke går videre? Onkelen min skulle snakke med dem. men see ikke ut som noe nytt har skjedd Anonymkode: 5fc94...901
anonymbruker2312 Skrevet 20. april 2022 #4 Skrevet 20. april 2022 Ikke gi dere med å kreve at noe skal bli gjort. Dette er svært urettferdig. En viktig ting: få tak i alle bevis på at han har kjørt bilen når dere nå er separert. Hvordan du klarer å se at han faktisk bruker bilen vet jeg ikke, men lagre alle bevis på det slik at du har fakta å komme med, og at du ikke blir antatt for å komme med antagelser. 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #5 Skrevet 20. april 2022 Siden han bruker bilen,så må han løse deg fra lånet,samt dekke ditt tap. Du skal selvsagt ikke stå på det lånepapiret lenger. Bil er formue. Akkurat som hus. Anonymkode: c6973...f91
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #6 Skrevet 20. april 2022 Dette går på DIN skattemelding,så han får bare ordne opp. Anonymkode: c6973...f91
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #7 Skrevet 20. april 2022 Ifht skattemyndighetene, så gjør en skriftlig redegjørelse. Du har ikke lappen. Det I seg selv sier alt. Din eks har ingen rett til å holde på som han gjør. Faktisk ulovlig. Anonymkode: c6973...f91
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #8 Skrevet 20. april 2022 Alle verdier skal vel deles, uavhengig av hvem som har betalt for det? Eneste som holdes utenfor er vel arv og det man tok med inn i ekteskapet. Dersom bilen er gjeldfri så må han betale deg ut, med halvparten av det den er verd på markedet. Evt må dere selge og dele pengene. Anonymkode: 2ab0a...f88
nomore82 Skrevet 20. april 2022 #9 Skrevet 20. april 2022 Denne tråden kommer jo opp igjen, opp igjen og opp igjen. Hvorfor tar du bare ikke grep og snakker med advokat? Å true med onkelen din er så tafatt og bortkasta at du like godt kunne prestert å true med at du skal ha hele bilen fordi du tok borti den først. 8
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #10 Skrevet 20. april 2022 nomore82 skrev (Akkurat nå): Denne tråden kommer jo opp igjen, opp igjen og opp igjen. Hvorfor tar du bare ikke grep og snakker med advokat? Å true med onkelen din er så tafatt og bortkasta at du like godt kunne prestert å true med at du skal ha hele bilen fordi du tok borti den først. Ikke vær så skarp. Dette er en veldig ung jente med fremmedkulturell bakgrunn. Anonymkode: c93c6...1d5 3
nomore82 Skrevet 20. april 2022 #11 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke vær så skarp. Dette er en veldig ung jente med fremmedkulturell bakgrunn. Anonymkode: c93c6...1d5 Og? 4
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #12 Skrevet 20. april 2022 nomore82 skrev (4 minutter siden): Og? Det er ikke nødvendig å svare så nedlatende og få henne til å føle seg dum. Hun sliter nok som hun gjør. Anonymkode: c93c6...1d5 7
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #13 Skrevet 20. april 2022 Får kontakte forliksrådet da. Anonymkode: cf08b...6d5 1
nomore82 Skrevet 20. april 2022 #14 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke nødvendig å svare så nedlatende og få henne til å føle seg dum. Hun sliter nok som hun gjør. Anonymkode: c93c6...1d5 For det første ser jeg ingen grunn til å behandle henne som et barn eller noen som sliter og ikke kan ta en beskjed. For det andre så har hun altså opprettet ørten tråder her om akkurat dette temaet - og fått veldig mange gode og langt hyggeligere formuleringer med akkurat samme hjelp og budskap - uten at det gjøres noe med. Da må det etter min erfaring kortes ned på hyggelighetene og være direkte og konsekvent. For ellers går ikke budskapet igjennom. 10 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #15 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, men problemet er prosessen ikke går videre? Onkelen min skulle snakke med dem. men see ikke ut som noe nytt har skjedd Anonymkode: 5fc94...901 Forliksrådet. Anonymkode: cf08b...6d5
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #16 Skrevet 20. april 2022 Du kommer åpenbart ingen vei med å true med onkelen din. Gå ett skritt videre, og undersøk hvilke muligheter loven gir deg. Undersøk hvilke muligheter advokatvaktordningen kan gi deg. Her finner du nærmeste advokatvakt, kontaktinformasjon samt tilgjengelig tidspunkt. https://advokatenhjelperdeg.no/advokatvakten/ Sitat Advokatvakten er et gratis tilbud du finner flere steder i landet. Her kan du møte opp og få inntil 30 minutters gratis advokathjelp av medlemmer av Advokatforeningen. Sitat Du får best utbytte av et besøk på Advokatvakten dersom du har forberedt deg godt. Skriv gjerne ned spørsmålene dine på forhånd. Lag også gjerne en oversikt over saken din der alle viktige hendelser er skrevet ned og datert i riktig rekkefølge. Ta med brev og dokumenter som du mener er viktige for saken din og sorter dem etter dato. Anonymkode: 9801d...c32
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #17 Skrevet 20. april 2022 Advokatvaktordningen kan ikke nødvendigvis løse saken for deg, men de kan gi deg råd om hva du skal foreta deg videre. Muligens trenger du mer hjelp, og det må da betales for. Forbered deg grundig, ta med dokumenter, og noter underveis. Anonymkode: 9801d...c32
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #18 Skrevet 20. april 2022 Du får be om 50 000, så beholder han bilen. Også skriver dere den over på han igjen. Nå betaler vel du forsikring og lån? Evt true med å melde den stjålet, om den står på deg. Anonymkode: 05bb6...47e
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #19 Skrevet 20. april 2022 Du kan også ringe et krisesenter og forklare situasjonen. Dette er økonomisk vold. Så der får du gratis hjelp fra advokat . ❤ De plikter å hjelpe deg . Du skal ikke true med onkelen din. Det hemmer saken din. Anonymkode: c6973...f91
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #20 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du får be om 50 000, så beholder han bilen. Også skriver dere den over på han igjen. Nå betaler vel du forsikring og lån? Evt true med å melde den stjålet, om den står på deg. Anonymkode: 05bb6...47e Å melde den stjålet er ganske effektivt. Anonymkode: 6e600...67f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå