Gå til innhold

Mister jeg vekt hvis jeg gjør dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er normalvektig, men har gått opp pga. helseproblemer. Nå vil jeg miste de 4 ekstra kiloene. Jeg trener 4-5 gang i uka, blanding av styrke og hiit. Tenkte å telle kalorier og ligge på 1500kcal om dagen. Jeg er 165 høy. Tror dere kiloene vil komme av, eller må jeg spise enda mindre? Jeg brukte ikke å telle kalorier før, men spiste mye mer enn jeg spiser nå på 1500kcal. Så vil tro at jeg lå på hvertfall noe sånt som 2000kcal. 

Vil helst ikke ligge under 1500kcal 😕 Hva tror dere?

Anonymkode: f1f7e...66b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sannsynligvis vil det funke fint 😊 prøv, så får du heller justere noe (type mat, mengde, aktivitet) dersom du ikke er fornøyd med fremgangen etter en 3-4 uker. 

Anonymkode: d9aec...60e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig, ville prøvd på 1200-1300, og heller litt mindre trening. Da mister du kiloene raskere, og får mer motivasjon.

Anonymkode: fe139...9c7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Helt ærlig, ville prøvd på 1200-1300, og heller litt mindre trening. Da mister du kiloene raskere, og får mer motivasjon.

En normalvektig som har en god treningsrutine, skal droppe denne (mindre trening er å gå vekk fra rutinen) for å gå litt fortere ned i vekt? Ikke enig. Det er snakk om 4 kg, og TS har på ingen måte gitt uttrykk for å ha det travelt.

TS, les tråden om trening/kosthold og vektnedgang på treningsforumet - mange gode innspill på akkurat det.

Anonymkode: d9aec...60e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror dette vil fungere fint. Du ser jo også etter et par uker om du går sakte men sikkert ned, så får du heller gjøre en endring dersom du ikke går ned. Husk å tenke at du bør spise litt proteinrikt. Da får du ofte mer metthet for kaloriene😊

Anonymkode: b03ad...fbd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg er glad i trening, og kommer nok ikke til å stoppe med det. Trener ikke for å bli tynnere, men for helsa sin skyld.

Anonymkode: f1f7e...66b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg raste ned av å kutte ned på karbs og sukker. Spiste allerede lite av det, men da jeg kuttet mer måtte plutselig kroppen ta av eget fett for å få mer energi :) Telte ikke kalorier.

Anonymkode: ce231...5c0

AnonymBruker
Skrevet

ligg 300 kalorier under hva du trenger for og opprettholde vekten du har nå, også kan du kutte ned på kaloriene igjen når du kjenner du treffer et platå. hva de andre over her sier er ikke en optimal måte og gå ned i vekt på.

Anonymkode: cb94f...060

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...