Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I påsken sa jeg til søsteren min at jeg hadde booket time til piercing i nesen dagen etter. Hun trodde ikke på meg, både fordi det var helligdag dagen etter og fordi hun ikke trodde jeg var «typen» til det. Hun svarte først med at hun ikke trodde på meg fordi det var helligdag, etterfulgt med «og hvorfor i verden skulle jeg gjort det?» Det var overhodet ikke fint sa hun. 

Hun la med andre ord ikke skjul på hva hun syntes om det, sa både at det var harry, stygt og lite kledelig. 

Jeg ble så skuffet, og skjønner ikke hvorfor folk ikke kan holde sine meninger til seg selv? Jeg forstår hun ikke trodde på meg, og trodde jeg spøkte med henne, men fortsatt… 

Overreagerer jeg, eller var dette en veldig unødvendig måte å reagere på av henne?

Anonymkode: c5cb0...606

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor bryr du deg om hva søsteren din måtte mene? Din kropp, ditt valg.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Elysion skrev (26 minutter siden):

Hvorfor bryr du deg om hva søsteren din måtte mene? Din kropp, ditt valg.

Selvfølgelig, synes bare det er så unødvendig å uttrykke meningene sine på denne måten. Har man ikke noe fint å si, så la vær, tenker jeg..

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Selvfølgelig, synes bare det er så unødvendig å uttrykke meningene sine på denne måten. Har man ikke noe fint å si, så la vær, tenker jeg..

Det er jeg enig i, så absolutt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spør du for å få skryt eller for å få et svar? 

Jeg spør for å få ærlig svar uansett. Hvis du bryr deg så mye så gjør du det og holder kjeft 

Anonymkode: 5e19b...315

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med søster. Det er virkelig ikke fint med piercing i ansiktet. Du spurte/informerte-hun svarte. Fra søsken må en tåle å høre hva de mener. 
Det kan ikke være sånn «ikke si noe hvis du ikke er enig». En har godt av å få innspill og andre tanker på ting, ellers kan en jo gå rundt å tro at alle tenker likt. 

Anonymkode: 31807...c0a

• Liker 15
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hun hadde ett poeng med helligdagen da, men ellers så kan du vel bare ta den piercingen? Hennes mening om det burde ikke forandre din mening? 

Anonymkode: 251cf...e7a

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er dere? Høres ut som søstra mi  og meg da vi var yngre. Drit i det. 

Anonymkode: 0dd31...8e0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

I påsken sa jeg til søsteren min at jeg hadde booket time til piercing i nesen dagen etter. Hun trodde ikke på meg, både fordi det var helligdag dagen etter og fordi hun ikke trodde jeg var «typen» til det. Hun svarte først med at hun ikke trodde på meg fordi det var helligdag, etterfulgt med «og hvorfor i verden skulle jeg gjort det?» Det var overhodet ikke fint sa hun. 

Hun la med andre ord ikke skjul på hva hun syntes om det, sa både at det var harry, stygt og lite kledelig. 

Jeg ble så skuffet, og skjønner ikke hvorfor folk ikke kan holde sine meninger til seg selv? Jeg forstår hun ikke trodde på meg, og trodde jeg spøkte med henne, men fortsatt… 

Overreagerer jeg, eller var dette en veldig unødvendig måte å reagere på av henne?

Ja du overreagerer. Og det gjorde hun også. Hun mente det nok ikke vondt. Men sa vel bare akkurat det hun tenkte, uten å tenke seg om

Anonymkode: f144a...ffc

• Liker 2
Skrevet

Ja, du overreagerer. Årsaken til at du fortalte henne det må jo ha en årsak. At svarer ikke blir som du ønsker må du bare delta. Jeg hadde nok sagt det samme.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hun hadde ett poeng med helligdagen da, men ellers så kan du vel bare ta den piercingen? Hennes mening om det burde ikke forandre din mening? 

Anonymkode: 251cf...e7a

Jeg tok piercingen. Meningen hennes forandrer ikke min, men jeg synes det er unødvendig å si noe om man kun har negativt å komme med. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er dere? Høres ut som søstra mi  og meg da vi var yngre. Drit i det. 

Anonymkode: 0dd31...8e0

Jeg er 21, hun er 27.

AnonymBruker
Skrevet

Ja du overreagerer. Og det gjorde hun også. Hun mente det nok ikke vondt. Men sa vel bare akkurat det hun tenkte, uten å tenke seg om

Anonymkode: f144a...ffc

Nei da, hun beklagde seg etterpå om jeg ble såret, men at hun bare sa sin ærlige mening..

AnonymBruker
Skrevet

Husk du får arr i nesa som aldri gror, ikke pent når du blir eldre.

Anonymkode: 96e10...577

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du fikk hennes ærlige svar, og det tåler man vel fra søsken? Jeg foretrekker det fremfor de som jatter med. Du hadde vel uansett bestemt deg, og da betyr nok hennes mening lite? Hun er jo noen år eldre, og vet at man ofte forandrer meninger ettersom man blir mer voksne. Jeg er hvertfall sjeleglad for at jeg ikke tatoverte meg da jeg var 18-20. Hadde skikkelig lyst, men hadde ikke råd til den (store!) jeg ville ha.. Da jeg hadde pengene, var lysta over 😉 Hull i nesa etterlater synlige hull, som man kanskje angrer på.

Anonymkode: 252b2...016

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tok piercingen. Meningen hennes forandrer ikke min, men jeg synes det er unødvendig å si noe om man kun har negativt å komme med. 

Det stemmer om man ikke spør om andres mening, om man spør må man tåle svaret syns jeg. Nå vet ikke jeg hvordan du formulerte deg da. 

Anonymkode: bfa45...3e7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun er jo ærlig. Hadde sagt de samme til søsteren min, Jeg synes ikke det er fint heller.

Jeg tåler også om søsteren min er ærlig og sier om noe ikke er fint på meg. 

Vil du at alle bare skal si positive ting og skryte? Vil du ikke da lure på om de faktisk mener det?

Anonymkode: dc58f...92a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du får bare lære deg at søsteren din er sånn person som sier rett ut hva hun mener da, det finnes mange som er sånn. Kanskje ikke noe alle setter like mye pris på, men folk er forskjellige. Du må lære deg hvordan andre er og regulere deg selv der etter. Er hun en sånn type som gir deg negative følelser om dere er uenige om noe, ikke snakk om ting du ikke er sikker på dere er enige om. Ikke ta opp ting om du ikke takler å få et ærlig svar. Du må nok bli litt tøffere og trygg i deg selv, det kommer nok mer og mer med alderen. Du driter mer og mer i hva andre mener, og blir tryggere på å stå i det du mener. 

Anonymkode: 2c5b5...f00

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Med mindre du sier "ikke svar om du ikke er positiv" så må det være innafor å være ærlig tenker jeg. Det var jo du som tok det opp. 

Anonymkode: dd206...fb7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Andres mening må du faktisk tåle å høre. Det er en del av å være voksen. 

Anonymkode: d996f...483

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...