AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #1 Skrevet 19. april 2022 Var på visning i dag og likte leiligheten godt, og selv om strøket ikke er koselig er den sentral, har grei standard og stor balkong. MEN veldig trafikkert vei som høres inn i stuen, og når man er på balkongen ser man bilene kjøre 50-70 m nedenfor, og når man elsker å sitte på balkongen blir det slitsomt å se og høre på 100 biler i minuttet Dette er grunnen til at jeg med tungt hjerte ikke legger inn bud i mrg. Trafikk er muligens den tingen man ikke kan gjøre noe med. Hva er dine? Trafikk? Lite sol? Gjenboere? Lytt? Anonymkode: 0b4ac...bf6
Blueberrymuffin Skrevet 19. april 2022 #2 Skrevet 19. april 2022 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Var på visning i dag og likte leiligheten godt, og selv om strøket ikke er koselig er den sentral, har grei standard og stor balkong. MEN veldig trafikkert vei som høres inn i stuen, og når man er på balkongen ser man bilene kjøre 50-70 m nedenfor, og når man elsker å sitte på balkongen blir det slitsomt å se og høre på 100 biler i minuttet Dette er grunnen til at jeg med tungt hjerte ikke legger inn bud i mrg. Trafikk er muligens den tingen man ikke kan gjøre noe med. Hva er dine? Trafikk? Lite sol? Gjenboere? Lytt? Anonymkode: 0b4ac...bf6 Spennende, ser på bolig selv i disse dager Er du også førstegangskjøper? Største dealbreakeren for meg er trafikk, støy, larm. Så kunne aldri vurdert noe som ligger midt i byen. Der er vi nok veldig samstemte (meg og han jeg kjøper med), ingen av oss ønsker bråk, men ro og litt privatliv. Også lurt å se på TG, og spesielt med tanke på bad da det er dyrt. Annet kriterie for meg er at det ikke kan være høy fellesgjeld, det er stort minus. Men oppsummert er vel de største dealbreakerene for meg/oss: - Bråk / Trafikk - Ufunksjonelt bad - Høy fellesgjeld Endret 19. april 2022 av Blueberrymuffin 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #3 Skrevet 19. april 2022 Sist jeg seriøst vurderte å kjøpe "ny" leilighet så var det noe helt ubestemmelig som fikk meg til å ikke legge inn bud. Jeg likte ikke "stemninga" i blokka, uten at jeg kan sette fingeren på noe konkret. Kommer til å fortsette å bo her jeg er nå, pga beliggenhet (sentrumsnært men ingen trafikk forbi), utsikt, økonomi (de store kostnadene i blokka er tatt), og ikke minst så har jeg rolige naboer, her er aldri noe støy, fest eller musikk (eller krangling) - så får jeg heller se hva som skjer når jeg blir pensjonist om noen år. Anonymkode: eea8b...013
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #4 Skrevet 19. april 2022 Forresten; skjeggkre! Det har stoppet meg fra å gå på noen visninger, når det har stått om kre i prospektet ("har vært, men er borte nå" - yeah right). Det har jeg heller ikke her jeg bor. Anonymkode: eea8b...013 6
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #5 Skrevet 19. april 2022 42 minutter siden, AnonymBruker said: Var på visning i dag og likte leiligheten godt, og selv om strøket ikke er koselig er den sentral, har grei standard og stor balkong. MEN veldig trafikkert vei som høres inn i stuen, og når man er på balkongen ser man bilene kjøre 50-70 m nedenfor, og når man elsker å sitte på balkongen blir det slitsomt å se og høre på 100 biler i minuttet Dette er grunnen til at jeg med tungt hjerte ikke legger inn bud i mrg. Trafikk er muligens den tingen man ikke kan gjøre noe med. Hva er dine? Trafikk? Lite sol? Gjenboere? Lytt? Anonymkode: 0b4ac...bf6 Tilstand i forhold til pris, og beliggenhet Anonymkode: 58048...6dd
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #6 Skrevet 19. april 2022 - Ekstremt dårlige sol forhold - Skjeggkre Anonymkode: 6a2e2...c11 1
Kjøttmeisen Skrevet 19. april 2022 #7 Skrevet 19. april 2022 Blueberrymuffin skrev (43 minutter siden): Spennende, ser på bolig selv i disse dager Er du også førstegangskjøper? Største dealbreakeren for meg er trafikk, støy, larm. Så kunne aldri vurdert noe som ligger midt i byen. Der er vi nok veldig samstemte (meg og han jeg kjøper med), ingen av oss ønsker bråk, men ro og litt privatliv. Også lurt å se på TG, og spesielt med tanke på bad da det er dyrt. Annet kriterie for meg er at det ikke kan være høy fellesgjeld, det er stort minus. Men oppsummert er vel de største dealbreakerene for meg/oss: - Bråk / Trafikk - Ufunksjonelt bad - Høy fellesgjeld Høy fellesgjeld kan jo være positivt, da er det mest sannsynlig nye bad og eller fasade er vedlikeholdt 5
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #8 Skrevet 20. april 2022 Spørs hva slags bråk. Trafikk er null problem for meg. Det som er OFF er: barnehage / barnefamilier i nærheten, gammelt bad, felles vaskeri. Anonymkode: e576e...880 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #9 Skrevet 20. april 2022 - Trafikk. - Sol - Reguleringsplaner i nærheten, jeg orker ikke bygging 07-23 i flere år. Har kjøpt bolig med skjeggkre, håper vi ikke angrer (ikke sett noen så langt, men har lagt ut feller) Anonymkode: 6d047...984 2
minienthe Skrevet 20. april 2022 #10 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Spørs hva slags bråk. Trafikk er null problem for meg. Det som er OFF er: barnehage / barnefamilier i nærheten, gammelt bad, felles vaskeri. Anonymkode: e576e...880 100% enig. Personlig er jeg også ganske var for etasjestøy som høres godt inn i leiligheten. Vil heller ikke ha det typiske "kjøkken er en vegg i stua" fenomenet, det må være en form for skille. 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #11 Skrevet 20. april 2022 For meg har megleren vanvittig mye å si. Har kjøpt to boliger hvor jeg følte meglerne var litt off (klarer ikke sette fingeren på nøyaktig hva det var), og det var et salig kaos fra meglernes side så fort budene var godkjent begge gangene. Anonymkode: 36a6f...a82 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #12 Skrevet 20. april 2022 Har bodd i blokk rett ved Østre Aker vei med trafikk i 80 sone durekte utenfor. Gikk ikke lange tiden før jeg ikke hørte trafikken lenger og det ble aldri noen irritasjonsmoment. Balkongdøra sto åpen hele sommeren, og så på beliggenheten kun som positivt da det var så raskt å ta seg steder. Anonymkode: c3a3b...f4c
Leitz Skrevet 20. april 2022 #13 Skrevet 20. april 2022 Beliggenhet og teknisk tilstand. Beliggenhet fordi det er strengt tatt umulig å gjøre noe med. Teknisk tilstand fordi dette er ting som kan bli ekstremt kostbare om det ikke er i orden. Er fargen i stua helt j*vlig? Mal. Er kjøkkenet pent, men feil farge? mal. Er gulvet slitent, men ok? Bytt gulv eller få det slipt. Er taket dårlig? Fort vekk 300 000,-+ rett ut. Er badet fuktskadet og du må drenere? hade bra feriepenger neste 10 år. 3
Ti T Usen Skrevet 20. april 2022 #14 Skrevet 20. april 2022 Har kjøpt tilsammen 5 leiligheter for å bo i gjennom årene, Og hver gang har jeg kommet på visning og kjent: "Ja, her skal jeg bo" Klarer ikke å pinpointe akkurat hva som gir den følelsen, men det er sikkert en kombinasjon av at mange nok sjekkpunkter er på plass, samt en "velvære-følelse" når man kommer på visning. 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #15 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Forresten; skjeggkre! Det har stoppet meg fra å gå på noen visninger, når det har stått om kre i prospektet ("har vært, men er borte nå" - yeah right). Det har jeg heller ikke her jeg bor. Anonymkode: eea8b...013 Dette er jo forventet å være i 50% av norske boliger innen utgangen av 2023... (Finnes nå på de fleste arbeidsplasser, og hailer hjem i vesker og sekker osv) Så her går du potensielt glipp av mye. Anonymkode: c4188...93f
solmåneogstjerner Skrevet 20. april 2022 #16 Skrevet 20. april 2022 Det største NEI er om det er barnehage eller skole under eller ved siden. Så enormt mye bråk, og da snakker jeg ikke mest om når disse er åpne, men på kvelden og på fridager. Lekeområdene brukes hele tiden, fra tidlig morgen til sene kvelden. Det er så vanvittig mye bråk, som slår all slags trafikk... Jeg synes det er trivelig med litt barnelyder, men det er så mye skriking! Har bodd ved siden av en skole og over en barnehage. Kommer til å skygge unna slikt ja. 7
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #17 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er jo forventet å være i 50% av norske boliger innen utgangen av 2023... (Finnes nå på de fleste arbeidsplasser, og hailer hjem i vesker og sekker osv) Så her går du potensielt glipp av mye. Anonymkode: c4188...93f Plasserer du veska og sekken på gulvet? Anonymkode: e576e...880 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #18 Skrevet 20. april 2022 Da jeg kjøpte min bolig, så jeg på 3 forskjellige boliger. Første var en enebolig, men der var jeg redd for at det ble alt for mye å gjøre. Neste var rekkehus, hvor de hadde pusset opp det meste selv, så det så pent ut, men var gjort mye feil. Andre var halvparten av en tomannsbolig i borettslag, og den hadde en stor terrasse ut mot skogen, stor le vegg mot naboen, og store busker mot andre naboen. Og på andre siden, lekeplass, fotballbane, basketbane og akebakke. Jeg hadde da 2 barnehagebarn. Og stuen var stor med mye lys, og 4 soverom så vi da fikk gjesterom. Var en del som måtte pusses opp, men jeg elsket alt ute, og planløsningen inne. Ble den siste, og vi stortrives her. Anonymkode: f8e21...b2f
Gjest ti10 Skrevet 20. april 2022 #19 Skrevet 20. april 2022 Mye trafikk, lytt, lite sol, dårlig inntrykk av naboene, bråkete omgivelser, potensiell utbygging like ved osv.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #20 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Forresten; skjeggkre! Det har stoppet meg fra å gå på noen visninger, når det har stått om kre i prospektet ("har vært, men er borte nå" - yeah right). Det har jeg heller ikke her jeg bor. Anonymkode: eea8b...013 Det hadde vært det jeg hadde brydd meg minst om. Det har gått inflasjon i å være livredd for dette ufarlige, lille krypet. Men siden denne massepsykosen har bredd om seg, må man dessverre ta hensyn til det allikevel fordi markedsverdien blir kunstig lavere pga denne redselen. Anonymkode: e268b...9dd 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå