Gå til innhold

Hvor pågående var megler da dere skulle selge boligen deres?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Pleier meglere å være veldig pågående når de skal selge boligen deres, slik at de ringer daglig, bare for å høre om det er noe nytt?

Vi har vært i kontakt med flere, og har sagt at vi holder på å bestemme oss om hvem vi vil velge.

Blir stadig oppringt av en av dem som lurer på om det er noe nytt...-.-

Vi kommuniserer bra sammen og snakker ofte om mer enn bare oppdrag. Syns nesten han virker interessert, men mulig han kun er interessert i å få oppdraget.

Anonymkode: cf5c4...152

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen meglere er bare sånn. Her jeg bor er det en som ringer og maser absolutt hele tiden både om man skal selge og kjøpe. Er det på Sørlandet?

Anonymkode: 2cc22...122

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men vi hadde flere oppe på gratis befaring før vi skulle velge en megler. Et par av de var veldig på, mens noen var ikke. Men av erfaring så er ofte de pågående de flinkeste til å selge også, for da maser de på budgivere også 😂

Den ene megleren var ca utilgjengelig på telefon, og det er et rødt flagg når man skal selge. Så synes det er bra at de ringer og viser at de tar seg tid til deg, selv om det kan være plagsomt.

Anonymkode: 1c9a8...ce5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Men av erfaring så er ofte de pågående de flinkeste til å selge også, for da maser de på budgivere også

Jeg har ikke den erfaringen. Han maste så fælt at jeg fikk beslutningsvegring, klarte ikke by mer rett og slett. Han var sånn «kom igjen, du må jo bare slå til» osv. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Noen meglere er bare sånn. Her jeg bor er det en som ringer og maser absolutt hele tiden både om man skal selge og kjøpe. Er det på Sørlandet?

Ja, det er på Sørlandet 🤣

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.4.2022 den 10.29):

Jeg har ikke den erfaringen. Han maste så fælt at jeg fikk beslutningsvegring, klarte ikke by mer rett og slett. Han var sånn «kom igjen, du må jo bare slå til» osv. 

Jeg har lik erfaring som deg. Vi kikket på to overprisede boliger, og var veldig interessert, men prisen var satt altfor høyt på begge boligene. (De lå ute til 11 og 12 mill). Vi vurderte å legge inn bud på 9 på den ene, og 10 på den andre. Megleren ringte og maste, samtidig som han sa at det var mange interessenter, og han påstod prisene var riktige. Vi ble stresset av maset hans og la hus-bytte på is, men fulgte selvfølgelig med på husene. De ble lagt ut på nytt året etter, og ble solgt for 8(!!) og 9,4 mill… kommer ikke til å bruke den megleren overhodet.

Anonymkode: 6c601...c28

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.4.2022 den 10.14):

Ja, men vi hadde flere oppe på gratis befaring før vi skulle velge en megler. Et par av de var veldig på, mens noen var ikke. Men av erfaring så er ofte de pågående de flinkeste til å selge også, for da maser de på budgivere også 😂

Den ene megleren var ca utilgjengelig på telefon, og det er et rødt flagg når man skal selge. Så synes det er bra at de ringer og viser at de tar seg tid til deg, selv om det kan være plagsomt.

Ringe han dere daglig før dere hadde bestemt dere?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig varierende etter min erfaring. Vi hadde en megler innom for etakst ifm søknad om finansieringsbevis, og han var skikkelig på. Ringte flere ganger og ønsket at vi skulle velge han. Sånt irriterer meg bare så da vi hadde kjøpt ny bolig og skulle selge vår valgte vi ikke han. Vi googlet forskjellige meglere i området, leste anmeldelser og så på annonsene de aktuelle meglerne hadde ute. Endte opp med å kontakte en som kom på befaring, vi hadde umiddelbart god kjemi og ansatte henne med en gang.

Anonymkode: 791bf...dd5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.4.2022 den 10.14):

Dette! De lar heller ikke potensielle kjøpere slippe unna. 

Anonymkode: 35d3b...190

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...