Gå til innhold

Hadde du reagert på dette? Ang samboer som bare gjør ting for seg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en samboer som er meget flink til å gjøre ting for seg selv og ingen andre, og i kveld opplevde jeg en situasjon som faktisk såret litt. 

Han er egentlig dårlig til å re opp sengen sin, så flere ganger i uken gjør jeg det for han for å være snill mot han. Jeg vet ikke om han noen gang har vært takknemlig for det, men det er en gjest som koster meg så lite og jeg hadde håpet han satt pris på det. 

Ikveld kommer jeg inn på soverommet, har ikke vært der siden han var sistemann ut av rommet på morgenen. Denne morgenen reide ikke jeg opp pga dårlig tid. Når jeg kommer inn på rommet i dag ser jeg han kun har reid opp egen seng. Det er en liten ting, men jeg ble stående litt å føle på det. Jeg har ikke sagt noe om det, men jeg la det litt i hjertet mitt sammen med følelsen av å ikke bety så mye for han. 

På jobb i dag skrev jeg også til han at jeg var stolt av at han var kjæresten min, han svarte tusen takk . Jeg tror jeg begynner å innse at jeg ikke er viktig for han. 

Hadde du følt på det eller ikke brydd deg? 

Anonymkode: 188c6...92e

• Liker 2
  • Hjerte 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde brydd meg null. Er andre ting jeg heller vil han skal gjøre. 

Anonymkode: bf96b...8b4

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Han virker egoistisk og selvsentrert.

Du får begynne å bemerke det hver gang du legger merke til det og se om noe skjer.

Anonymkode: 4a662...01b

• Liker 19
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Er det rart forhold ryker når sånne småting skaper sånne reaksjoner.... Hadde ikke lagt merke til dette engang.

Anonymkode: 47ad6...54f

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg har en samboer som er meget flink til å gjøre ting for seg selv og ingen andre, og i kveld opplevde jeg en situasjon som faktisk såret litt. 

Han er egentlig dårlig til å re opp sengen sin, så flere ganger i uken gjør jeg det for han for å være snill mot han. Jeg vet ikke om han noen gang har vært takknemlig for det, men det er en gjest som koster meg så lite og jeg hadde håpet han satt pris på det. 

Ikveld kommer jeg inn på soverommet, har ikke vært der siden han var sistemann ut av rommet på morgenen. Denne morgenen reide ikke jeg opp pga dårlig tid. Når jeg kommer inn på rommet i dag ser jeg han kun har reid opp egen seng. Det er en liten ting, men jeg ble stående litt å føle på det. Jeg har ikke sagt noe om det, men jeg la det litt i hjertet mitt sammen med følelsen av å ikke bety så mye for han. 

På jobb i dag skrev jeg også til han at jeg var stolt av at han var kjæresten min, han svarte tusen takk . Jeg tror jeg begynner å innse at jeg ikke er viktig for han. 

Hadde du følt på det eller ikke brydd deg? 

Rart det blir krig i verden tenker jeg da.... du høres ut som en needy dame

Anonymkode: c0dcd...d5a

• Liker 4
Gjest GulSol
Skrevet

Er han autist? Samma det. Dump han, du fortjener noen som rer opp senga di hver dag. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at du blir skuffa, men dette handler nok mest sannsynlig om at han ikke en gang tenker over dette. 
Dere har sikkert ganske forskjellig kjærlighetsspråk! 
Om det er veldig viktig for deg, så snakk med ham om det :)
Men jeg tror ikke du trenger å gå i kjellern og tenke at han ikke bryr seg om deg eller noe sånt, jeg tror rett og slett at han bare er litt fjern og ikke legger så godt merke til om senga er redd eller ikke. 

Anonymkode: 9c4a2...3d5

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet

Av alle ting så tror jeg ikke at jeg ville laget problemer av dette. Bare spør han rett ut: hvorfor redde du ikke opp min side, men bare din egen? Så får du svaret ditt.

Kanskje han holdt på så ble han distrahert av at telefonen ringte eller whatever. Ikke noe du må ta inn i hjertet ditt iallfall 😅

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Hva er hensikten med å re opp når man har eget soverom? Jeg ser overhode ikke poenget med å bruke tid på det, når rommet primært brukes til søvn, og jeg finner det mest irriterende når andre gjør det, siden det bare medfører ekstraarbeid med å pakke ut sengetøyet når man skal legge seg igjen. Så dersom min samboer driver og smårydder (eller gjemmer tingene mine, som jeg kaller det) og rer opp for at jeg skal sette pris på det har han bommet fullstendig. Jeg har egentlig konkludert med at han er litt egoistisk og selvsentrert, siden han insisterer på å gjøre disse tingene, selv om jeg sier at jeg misliker det, og han nekter å se det fra min side. Så det viser vel hvor forskjellig vi kan se på ting. Har du i det hele tatt prøvd å finne ut av hvordan han ser på dette? Og les deg opp på kjærlighetsspråk, og ta en samtale om det også. 

Anonymkode: 1c3cf...3e8

• Liker 12
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Er det rart forhold ryker når sånne småting skaper sånne reaksjoner.... Hadde ikke lagt merke til dette engang.

Skjer det sjelden så er det greit. Men her virker det ut som det er noe som alltid skjer. hun gjør jevnlig fine ting for han. Han gjør aldri noe for henne. Da blir små ting store.

Jeg hadde aldri orket å være i et sånt forhold.

Anonymkode: 2791e...874

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde synes det var veldig merkelig om samboer bare tok sin side av sengen. Synes det er litt passiv-aggressivt å gjøre det med vilje i alle fall: er det et hint til at man glemte å re opp liksom? En unnskyldning måtte vært at noe annet skjedde. Hender ofte at jeg gjør ting halvveis, og kommer på at andre ting må gjøres først. 

Vi rer dog sjelden opp sengen med mindre vi vet vi skal ha besøk. Jeg liker at sengen luftes etter bruk, men har verken tid eller plass til å henge opp dyner hver morgen, så da liker jeg at de bare er brettet slik at mesteparten av dyna og madrassen er fri.  

Anonymkode: b77b7...54f

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Skjer det sjelden så er det greit. Men her virker det ut som det er noe som alltid skjer. hun gjør jevnlig fine ting for han. Han gjør aldri noe for henne. Da blir små ting store.

Jeg hadde aldri orket å være i et sånt forhold.

Anonymkode: 2791e...874

Hvor får du JEVNLIG fine ting fra? At ho reier opp en seng iblant, og sender en melding? Det er på tide at folk våkner opp og skjønner at menn og kvinner kommuniserer på forskjellig måte. Tror ikke denne mannen tenker på at senga er oppreid som en fin ting, det er nok noe som ikke engang registreres på radaren. 

Enten må ho ta det opp med ham, eller om bekreftelsesbehovet er SÅ stort, faktisk finne seg en annen. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvor får du JEVNLIG fine ting fra? At ho reier opp en seng iblant, og sender en melding? Det er på tide at folk våkner opp og skjønner at menn og kvinner kommuniserer på forskjellig måte. Tror ikke denne mannen tenker på at senga er oppreid som en fin ting, det er nok noe som ikke engang registreres på radaren. 

Enten må ho ta det opp med ham, eller om bekreftelsesbehovet er SÅ stort, faktisk finne seg en annen. 

Det stemmer at jeg stadig gjør ting for han  og aldri får noe igjen. Han forventer også strøkent hus selvom jeg også er i jobb, og blir sur hvis ikke alt er på plass hver dag. Han er veldig opptatt av hva jeg kan gjøre bedre for han, men aldri tar han til seg noe for at han evt gjøre mine dager bedre. Disse tingene i hi er fra i dag som en sånn siste liten dråpe som bare ble en ekstra bekreftelse for meg. 

Det hadde vært hyggelig om han hadde giddet og tatt seg tid eller tenkt på meg også når han reide opp, og det hadde vært hyggelig med noen få hyggelig ord tilbake. Jeg er ikke overrøst med meldinger fra han eller blomster til vanlige, så noen gode ord tilbake burde også vært vanlig. Han gjorde det når vi var nyforelsket.

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det stemmer at jeg stadig gjør ting for han  og aldri får noe igjen. Han forventer også strøkent hus selvom jeg også er i jobb, og blir sur hvis ikke alt er på plass hver dag. 

Så hva bidrar han med? Tar han bil, uteområder, oppussing? Tjener han mye penger og deler med deg? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva et vitsen med å re opp senga uansett.

Anonymkode: c5584...5cc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så hva bidrar han med? Tar han bil, uteområder, oppussing? Tjener han mye penger og deler med deg? 

Uteområder ja, tjener og deler med meg nei..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det stemmer at jeg stadig gjør ting for han  og aldri får noe igjen. Han forventer også strøkent hus selvom jeg også er i jobb, og blir sur hvis ikke alt er på plass hver dag. Han er veldig opptatt av hva jeg kan gjøre bedre for han, men aldri tar han til seg noe for at han evt gjøre mine dager bedre. Disse tingene i hi er fra i dag som en sånn siste liten dråpe som bare ble en ekstra bekreftelse for meg. 

Det hadde vært hyggelig om han hadde giddet og tatt seg tid eller tenkt på meg også når han reide opp, og det hadde vært hyggelig med noen få hyggelig ord tilbake. Jeg er ikke overrøst med meldinger fra han eller blomster til vanlige, så noen gode ord tilbake burde også vært vanlig. Han gjorde det når vi var nyforelsket.

Du delte altså bare smuler i HI? Du beskriver et forhold der du går i minus på dine behov hele tiden. Det er bare en brukbar kur for sånt; dump!

Anonymkode: 00ac2...27b

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Uteområder ja, tjener og deler med meg nei..

Har dere mye uteområder, da? Gjør han mye der og du lite? Er det rimelig å si at han har kontroll ute og du inne? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dette burde du skrevet i hovedinnlegget ditt. Han virker som en selvsentrert person. Kom deg vekk. Ikke la deg selv bli overkjørt på den måten! Ikke gjør noe for ham når du ikke får en dritt tilbake engang! Bare rydd din del i huset fra nå av. Slutt å oppføre deg som moren hans.

Anonymkode: 9151e...ad5

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Han er som et lite barn som ikke har utviklet evnen til å se og ivareta andre. Han lever i sin egen lille gutteverden. Og der kan han vel leve fint alene?

Menns "kjærlighetsspråk": knulle

Kvinners kjærlighetsspråk: gjøre mest mulig for at kjæresten skal føle seg vel. I x antall år. FInne seg i forskjellsbehandling i x antall år. Blir utbrent og orker ikke mer. Innser at man har kastet vekk år av livet sitt på en uhelbredelig selvsentrert fjott.

Anonymkode: 982ee...cbf

• Liker 5
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...