Lolita1234 Skrevet 19. april 2022 #1 Skrevet 19. april 2022 Hei! Jeg er i oppstartsfasen på å starte nettbutikk og vil høre med andre i samme situasjon, som ønsker å starte eller som allerede driver nettbutikk. Har du startet nettbutikk? Var det tøft økonomisk? Hvor lang tid gikk det før du fikk fortjeneste? Tips og råd? Hvor stort varelager trengs i oppstarten? Hvilke markedsføringskanaler bruker du? Får du mange besøkende hver dag? Noen som har startet men gitt opp?
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #2 Skrevet 19. april 2022 Startet min første nettbutikk som 18 åring. Gjorde det på en litt utradisjonell måte. Kjøpte inn varer fra Kina for en billig penge og solgte alt med fortjeneste. Typiske produkter folk kjøpte var LED-lys, dekorasjons-produkter og pc komponenter. Led-lysene kostet meg ca 50 kr og solgte det for 250 kr. Bygget også stasjonære pcer (nytt). Kostet meg ca 8000-10 000 kr, og solgte det for 12-16 000,-, avhengig av pcen. Til slutt hadde jeg så mange kunder at jeg mistet litt kontroll..😅 Fikk heldigvis god hjelp av faren min som er utdannet siviløkonom. Tjente ca 350 000 kr 2.året som 19 åring! Alt dette gjorde jeg på fritiden. Nettsiden eksisterer ikke lengre i dag. Sluttet da jeg begynte å studere i Bergen. I dag jobber jeg som finansdirektør Lykke til! Anonymkode: b65bc...8f7 3 1
Lolita1234 Skrevet 20. april 2022 Forfatter #3 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Startet min første nettbutikk som 18 åring. Gjorde det på en litt utradisjonell måte. Kjøpte inn varer fra Kina for en billig penge og solgte alt med fortjeneste. Typiske produkter folk kjøpte var LED-lys, dekorasjons-produkter og pc komponenter. Led-lysene kostet meg ca 50 kr og solgte det for 250 kr. Bygget også stasjonære pcer (nytt). Kostet meg ca 8000-10 000 kr, og solgte det for 12-16 000,-, avhengig av pcen. Til slutt hadde jeg så mange kunder at jeg mistet litt kontroll..😅 Fikk heldigvis god hjelp av faren min som er utdannet siviløkonom. Tjente ca 350 000 kr 2.året som 19 åring! Alt dette gjorde jeg på fritiden. Nettsiden eksisterer ikke lengre i dag. Sluttet da jeg begynte å studere i Bergen. I dag jobber jeg som finansdirektør Lykke til! Anonymkode: b65bc...8f7 Wow - imponerende! Dette er slikt jeg elsker å lese om! Kjekt når noen får det til! Import fra Kina, var ikke det dyrt med toll og frakt, og ikke minst tidkrevende i form av lange ventetider på varer etc? jeg håper på sikt at jeg kan ha nettbutikken som hovedprioritet - den første tiden/årene skal jeg ha dagjobb i tillegg. 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #4 Skrevet 20. april 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: dag jobber jeg som finansdirektør Ok. Hvem spurte? ☺️ Anonymkode: 404d8...c8b
Lolita1234 Skrevet 20. april 2022 Forfatter #5 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ok. Hvem spurte? ☺️ Anonymkode: 404d8...c8b Unødvendig kommentar da.. 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #6 Skrevet 21. april 2022 AnonymBruker skrev (På 20.4.2022 den 6.13): Ok. Hvem spurte? ☺️ Anonymkode: 404d8...c8b Oi bitter much? 😂 Anonymkode: 6d682...1bb 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #7 Skrevet 21. april 2022 Lolita1234 skrev (På 20.4.2022 den 6.06): Wow - imponerende! Dette er slikt jeg elsker å lese om! Kjekt når noen får det til! Import fra Kina, var ikke det dyrt med toll og frakt, og ikke minst tidkrevende i form av lange ventetider på varer etc? jeg håper på sikt at jeg kan ha nettbutikken som hovedprioritet - den første tiden/årene skal jeg ha dagjobb i tillegg. Keep in mind at historien til den brukeren er gammel. Folk er mye mer opplyst om resale. Å kjøpe ting fra aliexpress for så å selge det videre er basically en scam. Mange influencere som har fått dritt for det der. Jeg er webutvikler så har laget noen nettbutikker som det der, de får ingen kunder i dag. Men var ei som hadde en møbelbutikk som gjorde det bra, hemmligheten var da at hun fikk tak i ting slik som vanlige butikker ikke resale fra kina. Så jeg råder deg til å gjøre ordentlig arbeid med å skaffe ordentlig produkter som kunden ikke kan skaffe på egenhånd. Ellers kommer du til å få et skikkelig dårlig rykte etterhvert. Anonymkode: 63eff...013 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå