IkeaGirl Skrevet 19. april 2022 #1 Skrevet 19. april 2022 (endret) Hei! Noen av dere som har opplevd å begynne på p-piller og så mistet bortimot ALL sexlyst? Føles nesten som tanken på sex byr meg i mot. Mistenker også en depresjon/angst. Dere som har opplevd dette - hvor lang tid tok det før det gikk over etter dere sluttet? Blir glad for alle erfaringer og tilbakemeldinger så fort som mulig 😊😊 Endret 19. april 2022 av IkeaGirl 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #2 Skrevet 20. april 2022 Viktig å sette seg inn i pillenes innhold av østrogen og progestrogen. For mye østrogen og lite progestrogen er drepen for seksuell lyst og fertilitet. Dette og livsvaner, som kost, stress og aktivitet, påvirker din seksualitet. Hormonene påvirker din kroposkomposisjon, om brystene blir store, eller små, bløte eller struttende. Din seksuelle drive påvirkes sterkt av hormoner og din selvoppfattelse. Jeg hadde satt meg ned med din lege hvis jeg var deg, og forventet å bli tatt seriøst, eller byttet lege om din fastlege ikke vet løsningen. Anonymkode: ee37a...7a5
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #3 Skrevet 20. april 2022 Mistet sexlyst, ble veldig deprimert (terapi uten å finne årsaken) og hadde flere bivirkninger enn det. Tok 3 mnd fra jeg sluttet til kroppen var helt tilbake igjen til normalen. Skal aldri igjen bruke hormonpevansjon. Prøvde flere forskjellige typer, og har innsett at jeg bare ikke tåler det. Anonymkode: 7aa04...f47
IkeaGirl Skrevet 22. april 2022 Forfatter #4 Skrevet 22. april 2022 Takk for svar! Flere som vil bidra?
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #5 Skrevet 23. april 2022 Jepp, strupet sexlysten helt. Gikk fort over da jeg slutta. Bruker spiral nå, det har vært bedre. Anonymkode: f1355...dc9
blaffen Skrevet 23. april 2022 #6 Skrevet 23. april 2022 On 4/19/2022 at 10:10 PM, IkeaGirl said: Hei! Noen av dere som har opplevd å begynne på p-piller og så mistet bortimot ALL sexlyst? Føles nesten som tanken på sex byr meg i mot. Mistenker også en depresjon/angst. Dere som har opplevd dette - hvor lang tid tok det før det gikk over etter dere sluttet? Blir glad for alle erfaringer og tilbakemeldinger så fort som mulig 😊😊 Høres kjent ut.. Er mann men både min nåværende og min eks har hatt problemer med redusert sexlyst ved hormonell prevensjon. Snakk med lege og spør om å få prøve et annet merke p-piller, eventuelt annen type prevensjon. Dama fant et merke som funket bedre men etter en stund ble det borte fra markedet(husker ikke hvilket merke det var) og da ble løsningen til slutt at jeg steriliserte meg. 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #7 Skrevet 23. april 2022 Opplevde det samme. Også depresjon. Det gikk over etter et par uker etter at jeg sluttet. Bare å kutte ut dritten! Anonymkode: ab753...5d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå