Gå til innhold

Hvor mye sparer dere i 30 årene til pensjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i en offentlig  IA bedrift, og har prøvd de kalkulatorene, men blir jo ikke klok på hva jeg kan få i pensjon. Jeg er 36 år og sparer nå 1000kr. I pensjon, syntes det er veldig vanskelig å vite om det blir nok…

hva sparer dere, og har dere god oversikt over hva dere kommer til å få? 

Anonymkode: 707c4...ae2

AnonymBruker
Skrevet

I 30-årene prioriterte jeg ikke sparing fordi. jeg visste at når jeg ble eldre ville inntekten bli høyere og utgiftene lavere og det ville bli mye lettere å spare. 

Jeg sparer ikke spesifikt pensjon, men sparer i fond. Begynte ikke før i mars i fjor da jeg var 52 og har nå 300 000 + for øyeblikket over 72 000 i avkastning.

Anonymkode: 47655...c43

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 41 og sparer 2500 i måneden (andelen som er øremerket pensjon). Sparer i fond. 

Anonymkode: 2e325...df7

AnonymBruker
Skrevet

Betaler avdrag på huslån (har lån på 1 mill, verdi 4.5mill) og sparer månedlig 600 kr i fond øremerket pensjon. Her har jeg ca 200000 i dag.

Er 38 år. 

Anonymkode: 4041c...27c

AnonymBruker
Skrevet

Ingenting.

Anonymkode: 314fc...f56

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Sparer ikke. Studerer nå etter mange år i lavtlønnsyrker. Begynner nok å spare når jeg får jobb med normal inntekt. 

Anonymkode: a1f71...ac7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Begynte nylig å spare 2000 i mnd. Er 38 år. Har tidligere prioritert boliglån. Men nå har vi ikke så mye igjen, og har mulighet til å spare til pensjon.

Anonymkode: 9dc4e...136

AnonymBruker
Skrevet

Er 32 og sparer ingenting. Jeg betaler på boliglånet og lever relativt nøkternt, så det får være godt nok. Jeg får begynne å spare når boliglånet er nedbetalt, om ca.10 år.

Anonymkode: 43fbe...ec4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Langsiktig økonomiks planlegging  er å ta sikte på å vera gjeldfri den dagen ein forventer å pensjonere seg, og inntekten blir vesentlig redusert som yrkesaktiv.  Å jobbe i en bedrift m/ gode pensjonsavtaler er vel så viktig som det å ha en god lønn.  Vi lever i en tid da arbeidsmarkede endres mye fortere en tidigere, og mange må belage seg på å skifte jobb flere ganger før de kan "gå av m/ pensjon".   Mange legger idag opp livsstilen som om de regner med å bli 100 år, men ein falsk trygghet.

Ein bør også ta høgde for at ein kan bli arbeidsledig, uføretrygda som følge av sykdom 

Anonymkode: bc60e...764

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 31 og sparer 4500kr hver måned. Har jeg gjort nå i 3 år.

Anonymkode: dd29e...1cb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er 36 år og sparer 3000kr i mnd. Sparer i fond. 

Anonymkode: b8b26...b4a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 30 og sparer 400kr i måneden i privat pensjonsparing. 

Anonymkode: c56e9...776

AnonymBruker
Skrevet

25.000 i måneden

Anonymkode: 7c583...07f

AnonymBruker
Skrevet

Sparer ingenting, lever nå ikke om 30 år . Når den tid kommer selges verdier og vi kan få oss en mindre leilighet og mindre hytta- om jeg lever når den tid kommer. 

Anonymkode: d47e5...a6e

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

43. Sparer 8000 i måneden i fonds- og pensjonssparing.

Anonymkode: 2d2c3...cdc

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sparer mest i fond egentlig. Når jeg har nådd mitt mål der så blir en sekundærbolig å leie ut.

Inkludert nedbetaling av gjeld (Boliglån, lånekasse) så setter jeg inn alt fra 7-10.000 i fond månedlig.

Anonymkode: a6ec1...9ac

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Sparer ikke. Studerer nå etter mange år i lavtlønnsyrker. Begynner nok å spare når jeg får jobb med normal inntekt. 

Anonymkode: a1f71...ac7

Samme her. De siste årene har gått med til sparing til studier, for å kunne klare meg på lavere stillingsprosent mens jeg studerer. 

Begynner nok å spare når jeg er uti ordentlig jobb igjen. 

Anonymkode: 84d04...256

• Hjerte 1
Skrevet

0,-

Arv blir min pensjon.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingenting. Klarer meg nok med de pengene jeg får. Innen da er huset nedbetalt. 

Anonymkode: 9ff94...ee6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sparer 700,- i mnd konkret til pensjon. Ellers sparer jeg en god del i fond som ikke er øremerket noe. 

Anonymkode: 851bb...057

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...