Gå til innhold

Karbonadedeig fra Sverige luktet litt surt. Ødelagt ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært i Sverige og kjøpt karbonadedeig i store svarten plastbokser. Jeg skulle porsjonere dem og legge i fryseren da jeg oppdaget at siste forbruksdato var i går 😬 jeg har dato skrekkk men er synd å kaste så mye mat

kjøttdeigen har blitt halvparten brun og halvparten rød. Det luktet surt da jeg åpna, etter en stund mindre surt. Men fortsatt hint av sur lukt. Er den da ødelagt ? 

0FC06376-5333-47C8-853F-793726F7D2A3.thumb.jpeg.fffb1bbad9bc028dd4f0f3da45c5c7b3.jpeg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser gjerne mat som har gått ut på dato, men akkurat den der hadde jeg vært veldig skeptisk til.

Anonymkode: 645c7...61d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hater også å kaste men men den hadde jeg kasta.

Kjøttprodukter som kjøttdeig har allerede fått oksygen i seg, og dermed er holdbarheten naturlig kortere enn ved et helt stykke kjøtt. At den ser sånn ut også, er enda et faretegn. Når den i tillegg lukter litt surt er det nok et faretegn. Nesa vår er laget for å være veldig nøye med å si ifra hvis mat kan gjøre oss dårlig. Hvis du føler det lukter surt, er det mest sannsynlig det.

Er det langt fra der du bor til der du kjøpte den? Kanskje har bilturen gjort at den har blitt dårlig enda raskere enn vanlig?

Synd å kaste mat ja, men enda verre å bli matforgiftet. Jeg hadde kastet den og sett på det som en liten investering for å unngå å bli syk med matforgiftning.

Anonymkode: bc97c...bd0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, lukter ofte surt rett etter åpning pga gass i det, lukter det mindre så er den helt i orden! Kjenner ofte sånn gass av kjøtt lenge før utløpsdato men så lenge der svinner hen så er det helt ok. Maten din ser bra ut!

Anonymkode: 21c0b...35d

Skrevet

Vær obs på at butikkpakket nötfärs her i Sverige kan være jukset med, de skifter datostempel for å kunne selge det. Men her kunne du vel se at den var misfarget i pakka?

Skrevet

Takk dere 😊 jeg syns kanskje den luktet litt bedre etter en stund i luft. Så landet på å prøve. Har posisjonert den og fryse den og tenkte å teste ut på fredag. Blir vi da uvell går alle de andre søpla. Grunnet til at jeg venter på fredag er at da har vi tid å spy å bli friske igjen før jobb igjen mandag 🤣

AnonymBruker
Skrevet

Hadde lett kastet den fremfor å bli matforgiftet😅 Det er også meldt strålende vær til helgen. Synd å kaste mat, men den der er vel strengt tatt ikke mat lenger. Kast den du, med god samvittighet.

Anonymkode: 93555...df9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...