AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #1 Skrevet 19. april 2022 Jeg er i 40-årene, har høyere utdanning og en godt betalt kontorjobb med forsåvidt interessante arbeidsoppgaver. Likevel kjenner jeg veldig ofte på at jeg aller helst skulle ha sluppet å jobbe. Dette har jeg kjent på også i alle andre jobber jeg har hatt, så det har ikke egentlig med jobben og stillingen jeg har å gjøre, men rett og slett det at jeg foretrekker fritiden og hobbyene mine langt mer enn hva jeg får ut av å jobbe. Jeg elsker ferier og helger, siden jeg da har full frihet til å gjøre akkurat hva jeg vil. Jeg har mange hobbyer jeg elsker å drive med, er bl.a veldig glad i å trene og å gå lange turer i marka og i fjellet alene. Hadde jeg kunnet velge helt selv, ville jeg mye heller ha drevet med hobbyene mine enn å jobbe hver eneste dag 😅 Men samtidig er jeg glad i mange «luksus-goder» som jeg hadde måttet gi avkall på hvis jeg skulle ha jobbet redusert eller droppet å jobbe. Det er dermed ikke noe alternativ for meg - jeg er derfor innstilt på å bli i jobb frem til pensjonsalder (som jeg gleder meg VELDIG til - fy søren så fint det skal bli å kunne bruke hver dag på akkurat det jeg vil, om rundt 30 år 😅) Når jeg snakker med venner om dette, får jeg inntrykk av at de fleste foretrekker å jobbe, og ikke føler på samme måte som meg. Alle sier ting som at «hadde jeg vunnet i Lotto ville jeg likevel ha fortsatt å jobbe, i hvert fall noen dager i uka», og «kunne aldri tenkt meg å ikke jobbe, da hadde jeg kjedet meg ihjel!» Men er det virkelig ingen andre som kjenner på at jobb mest av alt er en plikt, og noe man gjerne ville ha valgt bort hvis man hadde kunnet? Anonymkode: 74313...3f8 8 1 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #2 Skrevet 19. april 2022 Vi er flere 🙈 Anonymkode: a8a21...086 14 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #3 Skrevet 19. april 2022 Jeg hadde ikke jobbet slik jeg gjør nå hvis jeg var rik, men jobb er den beste løsningen per nå for å tjene nok penger til å gjøre det jeg vil på fritiden. Anonymkode: 0ca2f...301 3 1 3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #4 Skrevet 19. april 2022 Vil heller bli trygda og ha dårlig råd enn å jobbe, fordi jeg hater folk og kollegaer. Anonymkode: 2f524...ec6 7 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #5 Skrevet 19. april 2022 Akkurat som jeg skulle skrevet det selv! Liker ikke søndager siden jeg går bare rundt og venter på å gå på jobb på mandag, og jeg kan ikke slappe av skikkelig lenger. Jeg også gleder meg til jeg blir pensjonist! Anonymkode: 2aadd...edb 10
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #6 Skrevet 19. april 2022 Hva med å finne en mer aktiv jobb en kontorjobb? En jobb hvor du kan bruke interessene dine mer? Anonymkode: b6f9d...4da 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #7 Skrevet 19. april 2022 År man er i jobb så er det vel ikke uvanlig å tenke sånn. Men hos deg har det vel satt seg litt mer. Jeg ble ufrivillig ut av arb livet og drømmer meg kun tilbake på jobb. Noe så gørr kjedelig å gå hjemme når alle er på jobb. Savner kolleger, inntekten osv. Anonymkode: 8b7a2...f61 1 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #8 Skrevet 19. april 2022 Jeg jobber kun fordi jeg må. Jeg hadde hatt et bedre liv uten jobb. Og en annen ting er at nå må jeg prioritere hobbyer , venner og fritid sammen med jobb for å orke. Hadde ikke jobba en dag mer om jeg vant en bra sum. Anonymkode: d20d8...825 11 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #9 Skrevet 19. april 2022 Føler det samme. Har mastergrad og forsåvidt god jobb, men skulle ønske at livet mitt kunne brukes på familie, friluftsliv og småbruket vårt. Er ikke stort å få gjort dessverre. Skulle ønske jeg vant stor gevinst i Eurojackpot og slapp å jobbe... Anonymkode: d427d...70d 8 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #10 Skrevet 19. april 2022 Misliker å jobbe, elsker å få lønn. Anonymkode: c4ba6...ffe 10 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #11 Skrevet 19. april 2022 Jeg liker ikke å jobbe. Jeg jobber hardt med følelsene mine og tar meg sammen men gruer meg hver dag til neste. Er ikke bare å bytte jobb for det er ikke arbeidet som er belastende. Det er konflikter, vanskelig samarbeid, baksnakking osv. Og jeg får angst av reise til og fra jobb. Men nå er det vår så jeg kan sykle igjen! Anonymkode: 7250a...e92 1 1
Energidronning Skrevet 19. april 2022 #12 Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde jeg kunnet velge helt selv, ville jeg mye heller ha drevet med hobbyene mine enn å jobbe hver eneste dag 😅 Men samtidig er jeg glad i mange «luksus-goder» som jeg hadde måttet gi avkall på hvis jeg skulle ha jobbet redusert eller droppet å jobbe. Jeg skjønner ikke problemet, helt ærlig. Det er jo ditt valg! Du har jo et arbeidsforhold. Du jobber, du gir din energi og tid - og får bra betalt.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #13 Skrevet 19. april 2022 Jeg også misliker å jobbe. Er høyt utdannet og har en god jobb men liker det ikke. Skulle ønske jeg kunne vært hjemme, gått på trening, tilbrakt tid i utlandet og sluppet det forbaska hamsterhjulet. Anonymkode: eb199...285 2
Silva Pluvialis Skrevet 19. april 2022 #14 Skrevet 19. april 2022 Dere som misliker jobben så sterkt. Hvorfor omskolerer dere dere ikke? 2 4
-Missi- Skrevet 19. april 2022 #15 Skrevet 19. april 2022 Ja ditto men eneste måten å slippe unna det er å vinne i lotto o.l🤷♀️ Selv eier jeg en hytte bygd på 60 tallet uten strøm/ vann osv. Har lyst å flytte dit når sønnen flytter hjemmefra. Da kan jeg overleve på en 50% jobb og ha mer fritid👍
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #16 Skrevet 19. april 2022 Helt enig med TS. Og jeg misliker ikke jobben, til jobb å være er den helt fin. Ønsker bare ikke å være bundet ned av plikter, måtte være et sted 40 timer i uken med bare noen få uker ferie i året. Anonymkode: 5051c...a4f 7 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #17 Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg også misliker å jobbe. Er høyt utdannet og har en god jobb men liker det ikke. Skulle ønske jeg kunne vært hjemme, gått på trening, tilbrakt tid i utlandet og sluppet det forbaska hamsterhjulet. Anonymkode: eb199...285 Motivasjon og tankesett kan være viktig! Vi har jo kontroll over tankene våre... Jeg synes at det er sunn å ikke like alt med jobb, fordi poenget er ikke å leve bare innenfor komfortsonen! Hva du (og TS) trenger er bare mer #worklifebalance Anonymkode: 861f3...e17
Rucula Skrevet 19. april 2022 #18 Skrevet 19. april 2022 hater også å jobbe.. Har mastergrad og grei jobb. Men skulle mye heller brukt livet til det jeg egentlig vil. 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #19 Skrevet 19. april 2022 Tvillingsjel skrev (6 minutter siden): Dere som misliker jobben så sterkt. Hvorfor omskolerer dere dere ikke? Det er jo ikke den spesifikke jobben man misliker men det å måtte bruke tid på jobb når man har så mange spennende hobbyer og andre planer. Anonymkode: d20d8...825 14 1
Gjest Ghostface Skrevet 19. april 2022 #20 Skrevet 19. april 2022 Det er ikke morsomt å sitte hjemme hele tiden med hobbyene sine, heller. I hvert fall ikke i lengden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå