AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #1 Skrevet 19. april 2022 Legger mye merke til at kvinner som faktisk har blitt voldtatt, ender opp med en henlagt sak.. 😕 Hvorfor er det slik? Anonymkode: 337d4...862
FunnyBoy123 Skrevet 19. april 2022 #2 Skrevet 19. april 2022 (endret) I 99 % av tilfellene er grunnen til henleggelse manglende bevis, og det blir ord mot ord. Dessverre er det alt for mange overgripere som slipper unna. Politiet og rettssystemet i Norge prioriterer ikke voldtekt/overgrep like høyt i forhold til andre saker. Skal latterlig mye til for å bli dømt, med andre ord. Har du ikke direkte bevis, er det henleggelse med en gang. På en annen side er det jo generelt positivt at retten ikke dømmer noen uten bevis. Ellers hadde utrolig mange misbrukt begrepet "voldtekt" og anklaget uskyldige mennesker for det. Endret 19. april 2022 av FunnyBoy123 4
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #3 Skrevet 19. april 2022 Ja, det er forferdelig ekkelt og trist at det er sånn. Det er jo nærmest risikofritt å voldta, skal ekstremt mye til å bli dømt. Anonymkode: 29c02...e42 2
Silva Pluvialis Skrevet 19. april 2022 #4 Skrevet 19. april 2022 Ressursmangel og manglende beviser. Ofte tar det lang tid for et offer å anmelde seksuelle overgrep, og jo lengre tid det går jo vanskeligere er det å bevise hva som har skjedd tilbake i tid. Dessverre.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #5 Skrevet 19. april 2022 Veldig vanskelig å bevise. Anonymkode: 53a4b...565
matsats Skrevet 19. april 2022 #6 Skrevet 19. april 2022 Ord mot ord, og ingen bevis. Umulig å dømme noen da.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #7 Skrevet 19. april 2022 Det er stort sett ord mot ord, og selv om en tar sjekk etterpå er det sjeldent at det vil holde i retten. Det holder ikke akkurat at en finner dna når det lett kan hevders det er frivillig om du ikke kan bevise at det ikke var det. Mange venter gjerne for lenge, og da kan det være umulig finne bevis. Og siden det må bevises at personen har gjort det vil det stort sett ble henlagt på bevisets stilling ettersom det ikke finnes bevis. Sjeldent at det er mange vitner i den type saker heller. Anonymkode: f1322...056
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #8 Skrevet 19. april 2022 Jeg ble voldtatt av en jente da jeg gikk på vgs, på en fest. Var helt beruset og lå i en seng inne på et rom. Plutselig kom det en jente inn på rommet som begynte å kle av seg og meg.. Saken ble selvfølgelig henlagt. Gutter kan ikke bli voldtatt i dagens samfunn. Sliter ikke med traumer eller noe som helst da. Men ville jo ikke! Anonymkode: 24bf9...a7e
Trolltunge Skrevet 19. april 2022 #9 Skrevet 19. april 2022 Det er selvfølgelig fordi ingen normale menn voldtar. Det er det bare spesielle monstere som gjør. De skiller seg såpass ut at smarte kvinner klarer å holde seg unna dem. De har hoggtenner og en stor V risset inn i panna. De pleier også å presentere seg selv som monster. På bakgrunn av dette er det selvsagt løgn når kvinner hevder seg voldtatt og mannen verken har utseende eller tilnavnet beskrevet over. En kvinne som har satt seg selv i en situasjon hvor hun kunne bli voldtatt uten vitner er dessuten selvfølgelig ikke voldtatt. Hun har da samtykket bare ved å være i en slik situasjon. Har kanskje flørtet og kledd seg som kvinne også. Voldtekt lyver vi kvinner om fordi vi er så emosjonelt ustabile, og derfor hevder oss voldtatt om vi angrer på sex. Kun monstre voldtar, og derfor blir selvfølgelig nærmest alle anmeldelser av vanlige menn henlagt. Det skulle bare mangle. De er jo ikke monstre de. Kunne aldri...
FunnyBoy123 Skrevet 19. april 2022 #10 Skrevet 19. april 2022 (endret) 12 minutter siden, Trolltunge said: Det er selvfølgelig fordi ingen normale menn voldtar. Det er det bare spesielle monstere som gjør. De skiller seg såpass ut at smarte kvinner klarer å holde seg unna dem. De har hoggtenner og en stor V risset inn i panna. De pleier også å presentere seg selv som monster. På bakgrunn av dette er det selvsagt løgn når kvinner hevder seg voldtatt og mannen verken har utseende eller tilnavnet beskrevet over. En kvinne som har satt seg selv i en situasjon hvor hun kunne bli voldtatt uten vitner er dessuten selvfølgelig ikke voldtatt. Hun har da samtykket bare ved å være i en slik situasjon. Har kanskje flørtet og kledd seg som kvinne også. Voldtekt lyver vi kvinner om fordi vi er så emosjonelt ustabile, og derfor hevder oss voldtatt om vi angrer på sex. Kun monstre voldtar, og derfor blir selvfølgelig nærmest alle anmeldelser av vanlige menn henlagt. Det skulle bare mangle. De er jo ikke monstre de. Kunne aldri... Dette var litt forvirrende skrevet. Er du seriøs eller ironisk nå? Tipper sistenevnte? Mye av det du skriver er ironisk ment, men mye er sant også! Har sett en dokumentar på nrk; var en jente som anmeldte en gutt for voldtekt. 2 måneder senere begynte hun å tvile på om hun ble voldtatt.. En dame som lyger og anklager en uskyldig mann for voldtekt fortjener akkurat samme straff som en eventuelt voldteksmann. Jeg mener at det er bra at rettssystemet baserer 100 % av dommen på bevis materiale.. Men som sagt, alt for mange overgripere slipper unna.. Endret 19. april 2022 av FunnyBoy123 1
Trolltunge Skrevet 19. april 2022 #11 Skrevet 19. april 2022 FunnyBoy123 skrev (5 minutter siden): Dette var litt forvirrende skrevet. Er du seriøs eller ironisk nå? Tipper sistenevnte? Mye av det du skriver er ironisk ment, men mye er sant også! Har sett en dokumentar på nrk; var en jente som anmeldte en gutt for voldtekt. 2 måneder senere begynte hun å tvile på om hun ble voldtatt.. En dame som lyger og anklager en uskyldig mann for voldtekt fortjener akkurat samme straff som en eventuelt voldteksmann. Jeg mener at det er bra at rettssystemet baserer 100 % av dommen på bevis materiale.. Men som sagt, alt for mange overgripere slipper unna.. Er det rart om en kvinne begynner å tvile på egen opplevelse av noe når tråder på kg stadig viser at helt klare voldtekter blir avfeid som ikke voldtekt? Ja de få kvinner som lyver bør også straffes, men det er ikke vanlig at kvinner lyver om voldtekt. Det er vanlig at vi ikke engang anmelder helt klare voldtekter. Det er for stor skam, og egentlig ingen vits i. Man blir ikke trodd. Ikke engang med blåmerker og andre tegn på vold. Hun likte det vel bare litt røft, men angret etterpå. Det er iallefall ikke helt sikkert , og ikke ressurser, så det blir henlagt. Det er mer eller mindre risikofritt å voldta. Iallefall en kvinne som stolte på deg innen voldtekten. 1 1
FunnyBoy123 Skrevet 19. april 2022 #12 Skrevet 19. april 2022 1 minutt siden, Trolltunge said: Er det rart om en kvinne begynner å tvile på egen opplevelse av noe når tråder på kg stadig viser at helt klare voldtekter blir avfeid som ikke voldtekt? Ja de få kvinner som lyver bør også straffes, men det er ikke vanlig at kvinner lyver om voldtekt. Det er vanlig at vi ikke engang anmelder helt klare voldtekter. Det er for stor skam, og egentlig ingen vits i. Man blir ikke trodd. Ikke engang med blåmerker og andre tegn på vold. Hun likte det vel bare litt røft, men angret etterpå. Det er iallefall ikke helt sikkert , og ikke ressurser, så det blir henlagt. Det er mer eller mindre risikofritt å voldta. Iallefall en kvinne som stolte på deg innen voldtekten. Godt sagt.. Er helt ubegripelig at kakerlakker som burde bli kastrerte ikke blir dømt.. Tipper vi daglig går forbi overgripere som aldri ble dømt. 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #13 Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ble voldtatt av en jente da jeg gikk på vgs, på en fest. Var helt beruset og lå i en seng inne på et rom. Plutselig kom det en jente inn på rommet som begynte å kle av seg og meg.. Saken ble selvfølgelig henlagt. Gutter kan ikke bli voldtatt i dagens samfunn. Sliter ikke med traumer eller noe som helst da. Men ville jo ikke! Anonymkode: 24bf9...a7e Huff, ikke bra. Gutter kan også bli voldtatt, selvfølgelig. Bra at du har klart deg godt. Synd at saken din ble henlagt, men som du vet skjer det med de fleste voldtektssaker uansett kjønnsfordeling. Eller dvs, lurer på om det er noe høyere domfellelsesgrad på voldtekt mot menn utført av menn🤔 Anonymkode: 29c02...e42
Trolltunge Skrevet 19. april 2022 #14 Skrevet 19. april 2022 FunnyBoy123 skrev (1 minutt siden): Godt sagt.. Er helt ubegripelig at kakerlakker som burde bli kastrerte ikke blir dømt.. Tipper vi daglig går forbi overgripere som aldri ble dømt. Det tror jeg også. Jeg tror dessuten at de fleste av dem "glemmer/fortrenger/fornekter" at de noen gang har gått over grensa. At når voldtekt diskuteres tenker de ikke et øyeblikk på at det handler om dem også. Hun han ødela så mye for er feid bort fra minnet. Opplevelsen vridd og vendt på til spiselig. Hun ville egentlig. Ikke noe å tenke på! Glemt! Voldtekt... nei det kunne jeg aldri gjort! Det er det fæle menn som gjør!
13579 Skrevet 19. april 2022 #15 Skrevet 19. april 2022 Trolltunge skrev (6 minutter siden): Er det rart om en kvinne begynner å tvile på egen opplevelse av noe når tråder på kg stadig viser at helt klare voldtekter blir avfeid som ikke voldtekt? Ja de få kvinner som lyver bør også straffes, men det er ikke vanlig at kvinner lyver om voldtekt. Det er vanlig at vi ikke engang anmelder helt klare voldtekter. Det er for stor skam, og egentlig ingen vits i. Man blir ikke trodd. Ikke engang med blåmerker og andre tegn på vold. Hun likte det vel bare litt røft, men angret etterpå. Det er iallefall ikke helt sikkert , og ikke ressurser, så det blir henlagt. Det er mer eller mindre risikofritt å voldta. Iallefall en kvinne som stolte på deg innen voldtekten. Ettersom beviskravet er for strengt til å få overgriperen dømt, er den eneste farbare veien å innføre krav om omvendt bevisbyrde for seksuell kriminalitet. Overgriperen bør dømmes om ikke overgrepet kan motbevises med svært stor sannsynlighet. 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #16 Skrevet 19. april 2022 Trolltunge skrev (2 minutter siden): Det tror jeg også. Jeg tror dessuten at de fleste av dem "glemmer/fortrenger/fornekter" at de noen gang har gått over grensa. At når voldtekt diskuteres tenker de ikke et øyeblikk på at det handler om dem også. Hun han ødela så mye for er feid bort fra minnet. Opplevelsen vridd og vendt på til spiselig. Hun ville egentlig. Ikke noe å tenke på! Glemt! Voldtekt... nei det kunne jeg aldri gjort! Det er det fæle menn som gjør! Eller vrir det om til at dette er et problem nesten bare knyttet til "våre nye landsmenn", at det gjelder bare overfallsvoldtekter, osv. osv. Når sannheten er at helt vanlige norske menn også voldtar og det kan skje i relasjoner, noen du stolte på og trodde var din venn. Anonymkode: 29c02...e42 1 1
Sommerpiken Skrevet 19. april 2022 #17 Skrevet 19. april 2022 Ja, det stemmer. De aller fleste voldtekter utføres av menn. Veldig få kvinner som gjør det alene, de er gjerne med på det sammen men en mann. De menn som voldtas, er ofte homofile menn, voldtatt av andre menn. De aller fleste pedofile er også menn. Menn voldtar i krig, se Ukraina nå… Stokker. Macheter. Kniver. Grener. Gevær. Knipetang. Dette er verktøy som blir brukt til å voldta kvinner i krig. Kvinners reproduktive helse er betent politikk og stormaktspill over hele verden. «Klarer du å bære frem ett barn, klarer du to» sa KrF-leder Kjell Ingolf Ropstad. 1
Trolltunge Skrevet 19. april 2022 #18 Skrevet 19. april 2022 (endret) AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Eller vrir det om til at dette er et problem nesten bare knyttet til "våre nye landsmenn", at det gjelder bare overfallsvoldtekter, osv. osv. Når sannheten er at helt vanlige norske menn også voldtar og det kan skje i relasjoner, noen du stolte på og trodde var din venn. Anonymkode: 29c02...e42 Ja enig. Det er akkurat i relasjoner med kjente man stolte på det skjer oftest, det fremgår av alle anonyme undersøkelser om overgrep og voldtekt. Det gjør det også vanskeligere å anmelde. Jeg anmeldte ikke min kamerat akkurat på grunn av at han var i samme vennekrets. Det ble for vanskelig. Jeg ville da blitt den slemme. Om det ble henlagt ville jeg dessuten bli løgneren som utsatte en i kretsen for noe så fælt som å anmelde ham. Nå innrømmet han faktisk at han hadde gjort det, for en annen overhørte krangel mellom meg og ham i etterkant (han gikk på meg i redsel for å bli anmeldt antar jeg, og ville vel skremme meg fra det) , der han sa ting som ikke kunne misforstås og lyves bort igjen når en annen i gjengen hadde hørt det. Da var det ikke lenger bare mine ord mot hans. Likevel kan jeg personlig skrive under på hvor enormt vanskelig det er å anmelde en man kjenner. Som venner/familie også kjenner. Det blir nærmest umulig. De fleste får jo ikke som meg et tilfeldig sjokkert vitne til en innrømmelse. Ord mot ord, og omgivelser som ikke ønsker å tro at dette kan være sant... offeret for voldtekten blir fort den stygge ulven. De tøffe kvinner som likevel orker å anmelde får saken henlagt som regel, og å få saken henlagt medfører at omgivelsene som ikke ønsket å tro at dette er sant får forsterket tro på at det ikke er sant. Først blir kvinner voldtatt, og så blir de kalt løgnere, og kanskje frøset ut av miljøet sitt. Det er realiteten. Akkurat fordi de fleste voldtekter skjer av kjent person man stolte på. PS! Min egen vennekrets, oppegående mennesker, men unge da, mente forøvrig ganske samstemt at jeg burde tilgi. Han var jo lei seg for det, og han var jo "egentlig en veldig grei gutt". Hadde bare gjort noe dumt i fylla. Det er vel hva gutter og menn ofte avfeier slikt som. Bare litt dumt... En liten tabbe. 🙄 Endret 19. april 2022 av Trolltunge 1
Andrine& Skrevet 19. april 2022 #19 Skrevet 19. april 2022 Jeg har fått et inntrykk av at det deles mye om at det ikke nytter å anmelde, folk som føler seg sviktet av systemet står frem å forteller at de ikke ble trodd og at saken ble henlagt. Denne trenden må snu! Hadde alle anmeldt ville det til slutt blitt så mye som peker ut en overgriper at det går Ann å få de straffet. Ta et kollektivt ansvar å anmeld når noe skjer. Tenk på de som kommer etter deg og blir fortelt at det ikke er registrert noe slikt på din ovegriper. Tenk om det var motsatt, at det lå en historie med registrerte hendelser fra tidligere, da kunne det kanskje blitt en sak der ofrene vinner frem. 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #20 Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Legger mye merke til at kvinner som faktisk har blitt voldtatt, ender opp med en henlagt sak.. 😕 Hvorfor er det slik? Anonymkode: 337d4...862 Det er nok fordi man krever 4 mannlige vitner for å få voldtektsmannen å få dømt. Da sier det seg selv det blir vanskelig. Anonymkode: 0ad4f...388
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå