Gjest Purple Skrevet 4. november 2005 #1 Del Skrevet 4. november 2005 Jeg har en gammel stasjonær pc som ikke funker, og som jeg ikke trenger lenger uansett. Hvordan kan jeg kvitte meg med den? Noe sted man kan levere den inn? Om den blir kastet eller reparert og gjenbrukt spiller ingen rolle for meg, bare jeg blir kvitt den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 4. november 2005 #2 Del Skrevet 4. november 2005 Du får levert den alle steder som selger elektrisk utstyr. Det skal være gratis, men dersom de må hente den tar de sikkert litt for den jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 4. november 2005 #3 Del Skrevet 4. november 2005 Det stemmer det paige skriver. Hvor som helst hvor dem selger elektrisk utstyr. Koster ingenting. En ting du bør tenke på, er hva du skal gjøre med harddisk... Den inneholder masse data som kan hentes tilbake. Detter er jo seff ikke noe problem, hvis du ikke har sensitiv info på den. (Nytter ikke å formatere/slette slik vi vanligvis gjør for å kvitte oss med data) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 4. november 2005 #4 Del Skrevet 4. november 2005 (endret) Hvordan kan en vanlig PC-bruker sikre seg at "slettet" innhold på disker ikke kan hentes fram igjen av andre? Holder det å fylle disken med nye/uinteressante filer, altså overskrive data som ligger der fra før? Endret 4. november 2005 av Paige Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Skrevet 4. november 2005 #5 Del Skrevet 4. november 2005 Harddisken har jeg tenkt å ta ut uansett, så det blir ikke noe problem for meg. Men for de som trenger det, så fins det vel programmer som overskriver harddisken med "tulleinformasjon" ihvertfall. Men de koster kanskje penger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 4. november 2005 #6 Del Skrevet 4. november 2005 Man må skrive over filene på en spesiell måte. Finnes programvare for å gjøre dette. Husker ikke hva dem heter. Man kan jo ev. herpe harddisken selv, da;) Type, åpne, ta ut platene og brenne dem.. Eller så kan man faktisk levere dem inn til proffe firma. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Skrevet 5. november 2005 #7 Del Skrevet 5. november 2005 Noen som har erfaring med Senter for nytt og brukt datautstyr? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 5. november 2005 #8 Del Skrevet 5. november 2005 Vi ga en pc vi hadde til overs til "noen" som fikset den opp og sendte den til bruk i Afrika. Kan dette være interessant for dere...så skal jeg lete opp hvor vi leverte den...hva disse "noen" heter. Jeg mistet nettadressen deres i en harddiskkræsj. Jeg avventer eventuell tilbakemelding fra deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Skrevet 5. november 2005 #9 Del Skrevet 5. november 2005 Vi ga en pc vi hadde til overs til "noen" som fikset den opp og sendte den til bruk i Afrika. Kan dette være interessant for dere...så skal jeg lete opp hvor vi leverte den...hva disse "noen" heter. Jeg mistet nettadressen deres i en harddiskkræsj. Jeg avventer eventuell tilbakemelding fra deg. ← Ja, hvis pc'en min kan brukes til noe fornuftig, så er jo det bedre enn å kaste den på dynga. Kan det være FAIR dere leverte til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 5. november 2005 #10 Del Skrevet 5. november 2005 Ja, hvis pc'en min kan brukes til noe fornuftig, så er jo det bedre enn å kaste den på dynga. Kan det være FAIR dere leverte til? ← Det var iallefall noe på F.. og de holder til i samme lokalene til en organisasjon på Grünerløkka. Linken funker ikke...så jeg får ikke sjekka om det er samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 5. november 2005 #11 Del Skrevet 5. november 2005 Ops....min mann kom inn døren i det jeg trykket "ok... han bekrefter at det er Fair. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Skrevet 5. november 2005 #12 Del Skrevet 5. november 2005 Hm, linken funker herfra... Men OK, da skal jeg sjekke med dem. Føles jo litt bedre å gi pc'en til noen som trenger den. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 5. november 2005 #13 Del Skrevet 5. november 2005 Bare hyggelig. Jeg syntes også det var så fint å kunne gi den dit...og vite at den kunne komme lærevillige skoleelever i Afrika til gode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå