AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #1 Skrevet 19. april 2022 Hallo! Jeg vil be sjefen om å revidere lønna mi, men vil høre om jeg er helt bak mål. Mine arbeidsoppgaver strekker seg over tre stillinger, 20% som senior i en avdeling hvor jeg rådgir og støtter andre, 40% koordinator i miljøavdeling og 40% spesialist i kvalitetsavdeling. Tittel er kvalitets-og miljøansvarlig. Jeg har jobbet ett år, og det har vært krevende å balansere de tre stillingene med så mye ansvar. Jeg har to kollegaer i vår søsterbedrift, som deler ledelse. En kollega er miljøansvarlig og en kollega er kvalitetsansvarlig. Søsterbedriften er større og har flere kunder enn oss, det var argumentet da jeg spurte for ett halv år siden om det er rimelig at jeg skal ha to stillinger på 40%, når søsterbedriften har 100% på begge. Vi har de eksakt samme arbeidsoppgavene, den eneste forskjellen er at jeg har færre tilsyn pr avdeling pr.år fordi vi har færre kunder. Ellers har vi samme krav, og ledningssystem. Kollega som er kvalitetsansvarlig i søsterbedriften har 10k mer enn meg i måneden. Og har jobbet 8mndr lenger enn meg. Vi har like lang og relevant utdanning, og vi er like gamle. Stillingsprosenten pr.avdeling er ikke skrevet i kontrakten. Og ansvaret er mye større enn hva de beskrev i jobbintervju, og det som sto i annonsen. Jeg har ved flere anledninger spurt om vi kan se på mitt arbeid og mine ansvarsoppgaver, men får alltid til svar at vi er en mindre bedrift. Og der er det stopp. I morgen har jeg lønnssamtale, noe jeg trodde skulle være forhandlinger og jeg hadde gjort en strategi. Men får idag beskjed om at lønnsforhandlingen fant sted i desember, så jeg skal bare få beskjed om hva jeg får i økning…. Vil likevel be dem om å revidere lønna mi, hvordan gjøre det best mulig uten å virke som en gnålete og misfornøyd kjerring? Hehe🫠 Anonymkode: e4362...999
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #2 Skrevet 19. april 2022 Oi, 10k i mnd er stor forskjell! Er kvalitetsfeltet høyere lønnet enn miljø? Anonymkode: 0f639...de3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #3 Skrevet 19. april 2022 Om venninnen din har 120.000 mer enn deg ville jeg absolutt brukt dette som argument. Fikk du ikke beskjed om lønnsforhandlinger i desember? Alle må jo sende inn skriv (hvertfall på alle mine arbeidsplasser) Anonymkode: 08fd2...1e3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #4 Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Oi, 10k i mnd er stor forskjell! Er kvalitetsfeltet høyere lønnet enn miljø? Anonymkode: 0f639...de3 Det burde ikke være det, de jobbene er i utgangspunktet de samme. Ledningssystemet er likt, men i det ene jobber man mot miljø og i det andre jobber man mot kvalitet. Hun som jobber med miljø i søsterbedriften har sittet i veldig mange år, så jeg spurte ikke henne om lønn. Anonymkode: e4362...999
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #5 Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om venninnen din har 120.000 mer enn deg ville jeg absolutt brukt dette som argument. Fikk du ikke beskjed om lønnsforhandlinger i desember? Alle må jo sende inn skriv (hvertfall på alle mine arbeidsplasser) Anonymkode: 08fd2...1e3 Nei, jeg fikk ikke beskjed om at det var lønnsforhandlinger… Vi hadde et møte hvor vi gikk gjennom målene vi hadde satt i 2021, og om jeg hadde klart dem. Det hadde jeg, så satte vi mål for 2022. Snakket ikke mer om det og i dag fikk jeg vite at om man har nådd målene og ikke forhandlet får man 2.2%. Anonymkode: e4362...999
nomore82 Skrevet 19. april 2022 #6 Skrevet 19. april 2022 Du må vite hva du er verdt. Og dersom du mener du har rett så går du til leder og sier at du er verdt mer. Får du da et nei så går du et annet sted for å få det du er verdt.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #7 Skrevet 19. april 2022 Du kan sikkert spørre om at de kalibrerer, eller revurderer, lønna di. Men om de skal revidere er jeg ganske sikker på at kontrakten stemmer mot utbetaling 😜 Anonymkode: c318e...f71 2
ajarRun Skrevet 19. april 2022 #8 Skrevet 19. april 2022 Jeg tror du mener "revurdere", ikke "revidere". Det er jo bare å ta med oppsigelsen din til møtet, og når de sier de ikke vil forhandle sier du at du synes det er leit dere ikke kom til enighet, og så leverer du oppsigelsen.
ajarRun Skrevet 19. april 2022 #9 Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du kan sikkert spørre om at de kalibrerer, eller revurderer, lønna di. Men om de skal revidere er jeg ganske sikker på at kontrakten stemmer mot utbetaling 😜 Anonymkode: c318e...f71 Snakk for deg selv. Jeg personlig får alltid Per-Kristian Foss til å revidere lønnen min jevnlig. Har spart meg for mange kroner feilutbetalinger. 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #10 Skrevet 19. april 2022 ajarRun skrev (7 minutter siden): Jeg tror du mener "revurdere", ikke "revidere". Det er jo bare å ta med oppsigelsen din til møtet, og når de sier de ikke vil forhandle sier du at du synes det er leit dere ikke kom til enighet, og så leverer du oppsigelsen. AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du kan sikkert spørre om at de kalibrerer, eller revurderer, lønna di. Men om de skal revidere er jeg ganske sikker på at kontrakten stemmer mot utbetaling 😜 Anonymkode: c318e...f71 Nei, jeg mener revidere. Her heter det å revidere løn om det ikke er en lønnsforhandling. De skal ikke revidere lønnsslippen min mot utbetalt sum. Anonymkode: e4362...999
ajarRun Skrevet 19. april 2022 #11 Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, jeg mener revidere. Her heter det å revidere løn om det ikke er en lønnsforhandling. De skal ikke revidere lønnsslippen min mot utbetalt sum. Anonymkode: e4362...999 Eneste stedet jeg vet bruker begrepet slik er samisk folkehøyskole...
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #12 Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Nei, jeg mener revidere. Her heter det å revidere løn om det ikke er en lønnsforhandling. De skal ikke revidere lønnsslippen min mot utbetalt sum. Anonymkode: e4362...999 Jeg er revisor. Vi sjekker at lønnsslipp stemmer med utbetalt lønn. Ikke at utbetalt sum er det samme som kollegaen din får. Da må du kalibrere. Anonymkode: c318e...f71
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #13 Skrevet 20. april 2022 ajarRun skrev (15 timer siden): Eneste stedet jeg vet bruker begrepet slik er samisk folkehøyskole... Nei, ikke egentlig. AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg er revisor. Vi sjekker at lønnsslipp stemmer med utbetalt lønn. Ikke at utbetalt sum er det samme som kollegaen din får. Da må du kalibrere. Anonymkode: c318e...f71 Jeg er også revisor, men jeg vet at å være utdannet revisor innen økonomi er et helt eget felt. Så jeg forstår at du uttaler deg der. I vårt ledelsessystem for kvalitet, miljø, helse og sikkerhet har vi også revisjoner. Ordet revidering kan brukes mot fler forskjellige felt i QEHS. Her står det i våre prosedyrer og snakkes vanlig om at man kan be om en revidering av løn eller arbeidsoppgaver (utenfor lønnsforhandling), med sjef og representant fra fagforbundet. Anonymkode: e4362...999 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #14 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er også revisor, men jeg vet at å være utdannet revisor innen økonomi er et helt eget felt. Så jeg forstår at du uttaler deg der. I vårt ledelsessystem for kvalitet, miljø, helse og sikkerhet har vi også revisjoner. Ordet revidering kan brukes mot fler forskjellige felt i QEHS. Her står det i våre prosedyrer og snakkes vanlig om at man kan be om en revidering av løn eller arbeidsoppgaver (utenfor lønnsforhandling), med sjef og representant fra fagforbundet. Anonymkode: e4362...999 Hvilken standard utføres arbeid etter? ISAE3000? Anonymkode: c318e...f71
ajarRun Skrevet 20. april 2022 #15 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvilken standard utføres arbeid etter? ISAE3000? Anonymkode: c318e...f71 RFC2324 gjør jeg mitt arbeid etter.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #16 Skrevet 20. april 2022 ajarRun skrev (23 minutter siden): RFC2324 gjør jeg mitt arbeid etter. Det er ikke revisjon. Anonymkode: c318e...f71
ajarRun Skrevet 20. april 2022 #17 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er ikke revisjon. Anonymkode: c318e...f71 Tenker du siden den ble revidert til RFC7168?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå