AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #1 Skrevet 19. april 2022 Som kanskje har flottere hus, eller barn, eller andre ting som dere selv ikke har? Jeg kjenner på en utrolig sjalusi og bitterhet. Vet at jeg har ting de ikke har, men jeg er forsatt sjalu og misunnelig.. Jeg bor i en leilighet som jeg leier, broren min eier et stort flott hus. Anonymkode: cf6da...824 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #2 Skrevet 19. april 2022 Nei, absolutt ikke. For meg er det nesten motsatt, at jeg unner min søster gode ting i livet nesten mer enn meg selv. Jeg har litt bedre råd enn henne og samboeren ettersom de har kjøpt en bolig helt på grensen til hva de har råd til, og jeg tar meg selv i å ha dårlig samvittighet for det og ønske å hjelpe de (men de har så de klarer seg og ønsker å stå på egne bein, noe jeg for så vidt respekterer). Anonymkode: f7aab...86e 3 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #3 Skrevet 19. april 2022 Nei, jeg er stolt over søsteren min. Anonymkode: 36462...be4 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #4 Skrevet 19. april 2022 Jeg er misunnelig for at hun er frisk og har barn, det må jeg innrømme. Men jeg er jo glad på hennes vegne også, selv om det er vondt. Anonymkode: 818cd...0a3 4
Gjest Villfisker Skrevet 19. april 2022 #5 Skrevet 19. april 2022 Nei, noe så smålig. Unner dem alt det beste, like mye som jeg ønsker det for meg selv. En som ikke kan unne noen andre noe godt, fortjener ikke å ha det selv heller.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #6 Skrevet 19. april 2022 Nei, unner de alt godt. Det nærmeste jeg kan kalle sjalusi er at jeg håper jeg får et så stabilt og fint forhold en gang, som broren min og samboeren har. Skulle gjerne også byttet liv til tider med den andre broren min, som er ung og singel Jeg sitter alene med to små barn, men det er nå fint det livet og. Anonymkode: 78555...e22 2
Gjest Ghostface Skrevet 19. april 2022 #7 Skrevet 19. april 2022 Ja, har en bror som har skaffet seg et liv som jeg aldri klarer å komme i nærheten av.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #8 Skrevet 19. april 2022 Nei, jeg unner brødrene mine alt godt! De er veldig musikalske da, det kunne jeg virkelig ønske at jeg også var. Men jeg er bare stolt 💚💙 Anonymkode: dac79...acf 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #10 Skrevet 19. april 2022 Nei. Jeg ser det de har og skulle gjerne hatt det samme (stort hus, mye plass osv), men jeg vil heller at de skal ha det enn at ingen av oss skal. Jeg blir ikke lykkeligere av at de ikke har goder i livet. Anonymkode: e77fb...416 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #11 Skrevet 19. april 2022 Jeg har lært at man har 110% unne andre godt, og samtidig ønske man hadde det selv. Er jeg misunnelig på søsken og venner? Ja. Men jeg ønsker ikke dem noe mindre enn det de har av den grunn. Anonymkode: 1f694...1ef 7
urenluren Skrevet 19. april 2022 #12 Skrevet 19. april 2022 Absolutt ikke! Jeg blir derimot veldig glad på mine søskens vegne når de gjør det bra i livet. Det fortjener de jo. 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #13 Skrevet 19. april 2022 Nei overhode ikke. Noe så bortkastet tid og energi. Har en søster som er så sjalu på meg at hun ikke klarer å snakke med meg til tider. Hun er sjalu på kontakten jeg hadde med mamma, og sur fordi jeg ikke lar meg styre og bli kontrollert av henne. Mamma døde for over 10 år siden. Jeg drømmer om å ha en søster jeg kan ha det hyggelig med. Men desverre det lar seg ikke gjøre. Ikke unner hun meg noe heller. Selv om vi nå har de ca likt. Så jeg holder på å kutte henne gradvis ut, fordi hennes sjalusi er gått over i psykisk mishandling. Så jeg tenker også hun har det best av å ikke se meg. Sjukt trist egentlig. Siden jeg elsker den hun kan være. Sorry men skjerp deg. Mye som er viktigere her i livet enn at du bor i leilighet og han broren din har fint stort hus. Sjalusien ødelegger også forholdet deres, samt for din egen fremgang Anonymkode: 4e0a2...ebe 1
harma Skrevet 19. april 2022 #14 Skrevet 19. april 2022 (endret) Jeg unner henne selvfølgelig alt godt, men jeg skulle nok ønske at jeg også hadde en del av det hun har. Mannen min og jeg har tilsammen 15 år med høyere utdanning og har følgelig ok lønn, men mye sykdom har i flere år resultert i redusert inntekt. De har tilsammen 5 års høyere utdanning men har samlet en inntekt vi bare kan drømme om. (Dette handler kanskje mer om «urettferdigheten» i at høyere utdanning ofte ikke lønner seg…) Følgelig har de også råd til en del ting som ikke vi har og ikke kan tilby ungene våre. Men viktigere: de har mer familie å støtte seg på og generelt et mye større nettverk, i tillegg til bedre helse. Søsteren min og hennes familie har også et mye nærere forhold til mine foreldre, siden de er mer like som personer. Endret 20. april 2022 av harma Skriveleif 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #15 Skrevet 19. april 2022 Jeg unner henne alt godt og hun er min beste venn. Men ja, jeg er nok litt misunnelig på henne av og til. Når det kommer til det personlige liv og personlighet. Alle faller for henne. Anonymkode: 4479f...b59 2
BobbySocks Skrevet 19. april 2022 #16 Skrevet 19. april 2022 Jeg er sinnsykt misunnelig på at de er flinke til å traske ut i naturen og sove i telt! 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #17 Skrevet 19. april 2022 Nei. Men tror hun er mer misunnelig på meg, for jeg har turt å gjøre alt hun har ønsket, men hun har ikke turt. Men tror ikke hun er så misunnelig, at hun er bitter av det. Vi har et godt forhold. Anonymkode: 6edc9...929
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #18 Skrevet 19. april 2022 Jeg er enormt misunnelig på min søster som er slank og fin, og som ikke trenger å tenke på vekta i det hele tatt. Jeg er feit, har vært feit mesteparten av livet. Klarer aldri å slanke meg, tenker på mat hele tiden. Anonymkode: 6b781...875 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #19 Skrevet 19. april 2022 Unner mine søsken alt det beste💕 Noen har mer enn meg, noen litt mindre. Min bror er veldig rik, men han har jobbet beinhardt for det, og spart halve livet for å være der han er nå. Ser hva det koster å bygge opp en formue. Nei, jeg unner dem alle alt de har og mye mer! ❤ Anonymkode: 2af99...9cf 1
Trolltunge Skrevet 19. april 2022 #20 Skrevet 19. april 2022 Nei. Jeg har bare en søster, og ønsker henne og familien alt godt. Jeg er veldig glad for at hun har hatt et enklere liv enn jeg har hatt. Hennes bekymringer i livet har dreid seg om mine utfordringer stort sett. Det har jeg litt dårlig samvittighet for, men det er ikke ting jeg med vilje utsatte familien for, så ikke mye jeg kunne gjøre for å skjerme dem for slikt. Uansett, veldig glad for at min søster har hatt det bra og har det bra. ❤ 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå