Gå til innhold

Finnes det noen måte å forebygge å ende opp som singel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker når man er i 30-årene og er ferdig med barn, men ønsker seg ny kjæreste i fast forhold. Er det en del ting man bevisst kan jobbe med for å få seg et forhold? Vet om noen få kvinner i 60-årene som endte opp enslige, og det virker så trist. Så selv ønsker jeg å «forebygge» at jeg ender opp singel. 

Anonymkode: 6f94f...694

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror det bare er å senke kravene sine. På den måten kan nok alle få seg et forhold. 

Anonymkode: bbe12...692

AnonymBruker
Skrevet

Tja, det er jo mange i forhold som sikkert er langt mindre lykkelige enn single. 😛 

Noen har flaks og får en godt match, og har det kjempefint i alle år uten noe mer innsats. Men de aller fleste må jobbe for det gjennom et samliv.

En risikofaktor for å bli skilt er å ha skilte foreldre visstnok.

Anonymkode: a0bcc...3b6

• Liker 3
Gjest Ghostface
Skrevet

Jeg er singel i slutten av trettiårene og har ikke valgt det selv. Ikke alltid livet er på min side.

AnonymBruker
Skrevet

Å få seg fast forhold er jo lett for de som er desperate nok, det handler om å senke kravene.

Vil du heller være i et middels forhold enn singel som 60, så fikser du fint det? Om du er kvinne.. 

Vil jeg mene da, jeg kan få meg kjæreste i morgen om jeg vil, beilere har aldri vært et problem. Men jeg har for høye krav og trives som singel 😅

Anonymkode: 2576e...e9f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes nå det virker som om de single venninnene til moren min har det morsommere enn de som er fremdeles gift, jeg da. De er sprudlende, engasjerte damer, som reiser, driver med frivillig arbeid etc. De gifte er mye mer... satte. De er i 60-åra.

Anonymkode: 9398f...b5e

• Liker 5
Skrevet

Jeg gjetter på at en av de sikreste måtene å ende opp evig singel på, er å gå rundt og bekymre seg for å bli evig singel. Jo mer du lukter av desperasjon, jo vanskeligere vil det være å innlede et sunt forhold med en partner som er en god match med deg selv.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Vel, å lære seg sosial kompetanse, og å ha stor egenkjærlighet og litt selvtilit tror jeg hjelper mye. Jeg ser i alle fall at de få jeg kjenner som ikke har vært i et lengre forhold sliter med hvordan de skal oppføre seg rundt folk, er ekstremt sjenerte, usikre. Det tar laaaang tid å bli kjent med dem og finne ut at det er en bra person der.

AnonymBruker
Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tenker når man er i 30-årene og er ferdig med barn, men ønsker seg ny kjæreste i fast forhold. Er det en del ting man bevisst kan jobbe med for å få seg et forhold? Vet om noen få kvinner i 60-årene som endte opp enslige, og det virker så trist. Så selv ønsker jeg å «forebygge» at jeg ender opp singel. 

Anonymkode: 6f94f...694

Det forbygger du ved å jobbe med det forholdet og den familien du allerede har skapt. Djeez...

Anonymkode: 96185...f3b

AnonymBruker
Skrevet

Dobbelt så mange mennesker bare i nabolandene våre, drar du til Tyskland er de 80 millioner mennesker, Spania 60 millioner. Om du er åpen for europeisk kjæreste så ville jeg reist litt, ikke så enkelt i et lite befolket land!

Anonymkode: 31823...4a0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Tror det bare er å endre kravene sine. På den måten kan nok alle få seg et forhold. 

Anonymkode: bbe12...692

Fikset det for deg.

Anonymkode: 5013e...26c

Gjest Bullabu
Skrevet

Pass på hva instinktene sier, sukker er noe, så skurrer det verre enn det du tror...Og sjekk om han har empati, er snill, og har respekt for folk...prat mye med han om forskjellige emner før du binder deg...ikke flytte sammen med han før det har gått en god stund...

AnonymBruker
Skrevet

Samboerskap og kjæresteforhold bør aldri være et mål i seg selv med livet. 

Målet bør være å gjøre seg selv så lykkelig som overhodet mulig, uansett sivilstatus. 

Herregud så mange som velger og lever i ulykkelige forhold fordi de er så "redd" for singellivet. 

Anonymkode: 8288a...35a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke du skal være så redd. Hvis du virkelig ønsker deg et forhold så får du det!
Det handler bare om å tørre å by på seg selv, være i godt humør, nysgjerrig og prøve nye ting slik at du møter nye mennesker.

De fleste single kvinner på 50+ er single fordi de oppdaga hvor utrolig godt de trivdes i eget selskap. Mange har kjærester, men bor ikke sammen. De tar lettere på livet. Noen har innstillingen "been there, done that" og legger heller sin kjærlighet i barn, familie og gode venner og synes det er helt perfekt. Det er ikke sikkert de synes det er så trist som du synes det er. :)

Anonymkode: 523ec...53f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...