Gå til innhold

Brukt håndverkere - vanlig å få restmalingen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt håndverkere til å pusse opp en del rom i huset, de har bl.a. malt noen vegger. Når de er ferdige, har jeg noen småting jeg skal male selv, i samme farger som de har brukt, og dermed slo det meg; ville det ikke vært naturlig at de satt igjen resten av malingen? De kan vel umulig ha hatt akkurat nok av flere forskjellige farger, og det er jo jeg som har betalt malingen... Tanker?

Anonymkode: 7b6c1...9e0

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk all restemaling hos oss. Veldig praktisk mtp merker som vi flekkmaler osv. 

Anonymkode: 3d8f5...6e2

AnonymBruker
Skrevet

Dere har vel betalt for malingen, så ja 

Anonymkode: c3244...7f4

AnonymBruker
Skrevet

Maleren satte igjen et gigaspann med våtromsmaling etter badromsrenovasjon hos oss, ihvertfall. Den hadde jeg ikke bruk for, så den måtte jeg levere på miljøstasjonen selv.

Anonymkode: 807fc...5d6

AnonymBruker
Skrevet

De har alltid spurt om vi vil ha resten. Eller ta bilde av fargekoden, om vi velger at alt skal fjernes. 

Anonymkode: 7dc01...2ac

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du har hatt jobben lå fastpris (arbeid + materiell), evt pris per kvadrat (arbeid+materiell) er det ikke noe automatikk at de setter igjen rester.

Anonymkode: f2031...8d4

AnonymBruker
Skrevet

Har brukt malere flere ganger, og hver eneste gang har de satt igjen restene. Superkjekt for min del. Så basert på min erfaring vil jeg si det er vanlig, ja

Anonymkode: 8cb86...c1f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dersom du har hatt jobben lå fastpris (arbeid + materiell), evt pris per kvadrat (arbeid+materiell) er det ikke noe automatikk at de setter igjen rester.

Anonymkode: f2031...8d4

Ts her.

Stemmer at det er fastpris, malingen inngår i en større jobb, men hva har det å si?

Anonymkode: 7b6c1...9e0

Skrevet

Har alltid fått det selv, det er tross alt jeg som har betalt for malingen... 

Skrevet

Da vi bygget ut huset i fjor (fastpris) stod malingsrestene igjen. De la også igjen flere takstein som ble til overs (akkurat det var kanskje litt spesielt, for det kunne de jo utvilsomt brukt andre steder, hva skal vi med 20 takstein?). Som hos dere var malingen bare en liten del av en større jobb. De er vel ikke forpliktet til å la restene være igjen, og det er jo heller ikke sikkert de faktisk hadde noen rester, men fargekodene bør du kunne få slik at du enkelt kan kjøpe ny maling. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at de nok ikke automatisk setter igjen resten, det er jo litt styr for deg å levere det til gjenvinning hvis du ikke skal bruke det. Jeg ville spurt :)

Anonymkode: e7fde...95f

• Liker 1
Skrevet
Arkana skrev (43 minutter siden):

Da vi bygget ut huset i fjor (fastpris) stod malingsrestene igjen. De la også igjen flere takstein som ble til overs (akkurat det var kanskje litt spesielt, for det kunne de jo utvilsomt brukt andre steder, hva skal vi med 20 takstein?)

Ekstra takstein er kjekt å ha. Høst, vinterstormer og annet uvær kan fort ødelegge takstein og taket må derfor jevnlig sjekkes og ødelagte takstein må byttes ut, så veldig kjekt å ha noen ekstra.

• Liker 3
Skrevet
Fjugur skrev (2 minutter siden):

Ekstra takstein er kjekt å ha. Høst, vinterstormer og annet uvær kan fort ødelegge takstein og taket må derfor jevnlig sjekkes og ødelagte takstein må byttes ut, så veldig kjekt å ha noen ekstra.

På de 15 årene vi har bodd her har vi ikke hatt behov for å bytte én eneste takstein da, men ellers kan jeg se at det er praktisk å ha, dog er 20-25 ekstra takstein litt i overkant. Ikke har vi noe fornuftig sted å lagre dem heller.

Skrevet
Arkana skrev (51 minutter siden):

Da vi bygget ut huset i fjor (fastpris) stod malingsrestene igjen. De la også igjen flere takstein som ble til overs (akkurat det var kanskje litt spesielt, for det kunne de jo utvilsomt brukt andre steder, hva skal vi med 20 takstein?). Som hos dere var malingen bare en liten del av en større jobb. De er vel ikke forpliktet til å la restene være igjen, og det er jo heller ikke sikkert de faktisk hadde noen rester, men fargekodene bør du kunne få slik at du enkelt kan kjøpe ny maling. 

Du kan være glad du har de 20 taksteinene når noen får skader

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...