Gå til innhold

Dugnad i barnehagen, ikke lov å ta med barn🙄

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 100% alene med en 4 åring og en baby. Hvis det er absolutt helt krise så kan jeg betale min søster for å sitte barnevakt, men det sitter langt inne. 4 åringen er ganske krevende, iOg min søster er ikke vandt til barn. Jeg sa til styrer i barnehagen at jeg ikke kunne møte på dugnad. Hun sa at «i utgangspunktet er det obligatorisk…» og så bare lot kommentaren henge i luften. Virket så snurt liksom. Hun vet at jeg er alene med de. Sitter her og er skikkelig lei meg.  Burde jeg ta meg nær av dette? 

Anonymkode: 9ee95...d6a

• Liker 1
  • Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta med ungen. Det gjorde dei fleste i alle barnehagene vi har brukt. 

Anonymkode: ebd24...8f9

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Da møter du bare ikke. Mange som ikke kan

Anonymkode: 4ed9d...8dd

• Liker 26
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke lov med barn under dugnaden i vår barnehage heller. Det er veldig forståelig, for hvor mye får du gjort når du skal se etter barna dine samtidig? I tillegg er dugnaden på kveldstid og tas samtidig som foreldremøte, som barn heller ikke skal være med på. Det er jo obligatorisk og dårlig gjort om det er alle andre som skal gjøre jobben hver gang, men kan du ikke så kan du ikke, så enkelt er det vel. 

Anonymkode: ee3b1...ec1

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Ta deg nær av..? Selvfølgelig ikke.

Hun håndterte det dårlig, men det får være måte på.

Er det vanlig med dugnader i barnehager? Hvordan kan de være obligatoriske? Privat barnehage?

Anonymkode: adbae...261

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Si "jeg kommer, men må ha med begge barna, du vet godt jeg er alene med de!"

Anonymkode: 75e77...bc6

• Liker 22
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Da er du hjemme med ungene og så betaler du søstera di for å dra på dugnaden. 

Anonymkode: f5340...5a0

• Liker 20
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ta med ungen. Det gjorde dei fleste i alle barnehagene vi har brukt. 

Anonymkode: ebd24...8f9

Det står på infoarket at ungene ikke kan være der.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg hadde barnehagebarn hadde de personalet hengt opp en liste med oppgaver som de ønsket at foreldre skulle gjøre i løpet av året. Mange oppgaver kunne man ta med hjem og gjøre; vaske refleksvester, vaske gardiner, og sy/reparere dem, o.l. 
Hvis det passer for deg da, det må være lov å ikke delta når man er alene med små barn. 

Anonymkode: a5d22...3c7

• Liker 20
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da er du hjemme med ungene og så betaler du søstera di for å dra på dugnaden. 

Anonymkode: f5340...5a0

Dette var det beste forslaget 😄 
Da får noen fra deg stilt opp, du får ikke dårlig samvittighet, og du får være hjemme med barna.
Så kan du si til styrer at det ikke er sikkert du klarer å fikse at noen stiller opp for deg neste gang da du jo er alene med de, men at du betalte din søster for å stille opp denne gangen.

Anonymkode: e81ab...ffb

• Liker 19
  • Hjerte 2
Gjest Chroma
Skrevet

Det er alltid noen som ikke kan møte, ikke noe å bry seg om. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

ts

De kan ikke kreve dugnad, bare drit i det du hr sagt fra! 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok med barna. Dugnaden hos oss var fra 5-7. Jeg tror helt ærlig at de andre foreldrene satte pris på at jeg kom, i stedet for å være hjemme/«skulke». Ville ikke brydd meg om barneforbud. Si du ikke fikk barnevakt 😊 

Jeg ville (som alenemor med stram økonomi) aldri brukt penger på barnevakt for at jeg selv skal jobbe gratis for barnehagen.

4-åringen kan vel leke mens du raker løv eller noe?

Anonymkode: 46b04...d4d

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er ikke lov med barn under dugnaden i vår barnehage heller. Det er veldig forståelig, for hvor mye får du gjort når du skal se etter barna dine samtidig? I tillegg er dugnaden på kveldstid og tas samtidig som foreldremøte, som barn heller ikke skal være med på. Det er jo obligatorisk og dårlig gjort om det er alle andre som skal gjøre jobben hver gang, men kan du ikke så kan du ikke, så enkelt er det vel. 

Anonymkode: ee3b1...ec1

Ikke alle dugnader er på kveldstid nei. Her er det ofte på lørdags formiddag. 

Anonymkode: a4644...358

AnonymBruker
Skrevet

Har du ungen i en barnehage hvor dugnad er en del av greia, så er det virkelig ikke styrers problem hvordan sy ordner deg for å kunne møte opp.

Dugnaden er med på å å holde foreldrebetalingen lav i barnehagen. Så du direkte snylter på andres arbeid ved å ikke sørge for å møte opp og ta din del av jobben.

Skjønner det er vanskelig å være alene med to små. Men desto viktigere at du tar grep og sørger for å skaffe deg nettverk og noen faste barnevakter.

Etterhvert som barna vokser til og skal over i skole og på aktiviteter vil denne problemstillingen bare komme oftere. Foreldremøter, dugnader, bursdager, klasseturer osv osv.

Du kan faktisk ikke belage deg på at du skal kunne ta med deg begge barna på alle arenaer. 

Anonymkode: ed100...f6f

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

ts

Drit i det å ta dem med. Du har jo ikke noe valg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bytt barnehage! Barnehager som har foreldredugnad er bare tullete!

Anonymkode: a0968...24c

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du ungen i en barnehage hvor dugnad er en del av greia, så er det virkelig ikke styrers problem hvordan sy ordner deg for å kunne møte opp.

Dugnaden er med på å å holde foreldrebetalingen lav i barnehagen. Så du direkte snylter på andres arbeid ved å ikke sørge for å møte opp og ta din del av jobben.

Skjønner det er vanskelig å være alene med to små. Men desto viktigere at du tar grep og sørger for å skaffe deg nettverk og noen faste barnevakter.

Etterhvert som barna vokser til og skal over i skole og på aktiviteter vil denne problemstillingen bare komme oftere. Foreldremøter, dugnader, bursdager, klasseturer osv osv.

Du kan faktisk ikke belage deg på at du skal kunne ta med deg begge barna på alle arenaer. 

Anonymkode: ed100...f6f

🙄

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...