AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #1 Skrevet 19. april 2022 Fant denne i sengen i dag morges, og nå har jeg angst for at det kan være veggdyr. Noen som vet? Anonymkode: 83a97...86b
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #2 Skrevet 19. april 2022 Ser nesten sånn ut ja. https://www.fhi.no/nettpub/skadedyrveilederen/veggedyr-og-andre-teger/veggedyr/ Du får ta en titt på linken her. Anonymkode: 44914...8c5 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #3 Skrevet 19. april 2022 Ser ut som det på det bildet. Anonymkode: bcd02...8c6 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #4 Skrevet 19. april 2022 Ligner litt, ja. Men litt uklart bilde.. Anonymkode: 00097...d9e 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #5 Skrevet 19. april 2022 Jepp, ser dessverre definitivt ut som veggdyer! Anonymkode: 017ea...212 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #6 Skrevet 19. april 2022 Takk for svar. Ekkelt å vite at jeg har ubudne gjester i sengen som suger blod om natten. Noen som vet hvordan sanering skjer i praksis? Anonymkode: 83a97...86b 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #7 Skrevet 19. april 2022 Ser ut som du må ta kontakt med noen skadedyrkontroll. Helst må alle møbler fryses ved minst -18 grader eller noe sånt over flere dager.. Anonymkode: be434...9df 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #8 Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ser ut som du må ta kontakt med noen skadedyrkontroll. Helst må alle møbler fryses ved minst -18 grader eller noe sånt over flere dager.. Anonymkode: be434...9df Ja, ser ut som alle tingene mine må fryses eller varmebehandles. Jeg leier kommunal leilighet og har sendt mail til kommunen/utleier som igjen tar kontakt med skadedyrfirma. Slipper heldigvis ikke å betale for dette selv. Jeg er bare så redd for at det skal ta lang tid siden jeg ikke har et annet sted å bo. Anonymkode: 83a97...86b
Hulderen Skrevet 19. april 2022 #9 Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ja, ser ut som alle tingene mine må fryses eller varmebehandles. Jeg leier kommunal leilighet og har sendt mail til kommunen/utleier som igjen tar kontakt med skadedyrfirma. Slipper heldigvis ikke å betale for dette selv. Jeg er bare så redd for at det skal ta lang tid siden jeg ikke har et annet sted å bo. Anonymkode: 83a97...86b Spør kommunen om et annet sted å bo i mellomtiden. De kan ha ledige leiligheter, eller muligens vil de spandere hotellrom.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #10 Skrevet 19. april 2022 Det er ikke sikkert det er veggdyr, Har bodd her i 12 år og så krøp det et lignende dyr over bordet. Har ikke sett noen siden, men de skyr jo lys. Var det lyst når du så den? Anonymkode: c19d4...590 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #11 Skrevet 19. april 2022 Hulderen skrev (1 time siden): Spør kommunen om et annet sted å bo i mellomtiden. De kan ha ledige leiligheter, eller muligens vil de spandere hotellrom. Ja, kan jo høre med dem hva de sier. Anonymkode: 83a97...86b
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #12 Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for svar. Ekkelt å vite at jeg har ubudne gjester i sengen som suger blod om natten. Noen som vet hvordan sanering skjer i praksis? Anonymkode: 83a97...86b Jeg jobbet på bolig en stund hvor brukeren fikk veggdyr. Da måtte bruker flytte til annet kommunalt tilbud. Kommunen bestilte folk til å bære ut alle tingene hans i poser, og de ble satt på ett fryselager i 3 dager (mener jeg å huske at det var). I mellomtiden ble leiligheten grundig vasket av folk, og de gasset leiligheten grundig. Det gikk en kar rundt i dress og sånn dusjhode man gasser ting med og sprutet det rundt i alle kriker og kroker. Brukeren bodde på ca 25 kvm, enroms. relativt ny fra 2017. Det var mye arbeid dessverre.... Og siden det var kommunen som styrte med det aner jeg ikke hvor mye det kostet. Anonymkode: 4fcc4...664
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #13 Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det er ikke sikkert det er veggdyr, Har bodd her i 12 år og så krøp det et lignende dyr over bordet. Har ikke sett noen siden, men de skyr jo lys. Var det lyst når du så den? Anonymkode: c19d4...590 Det var veldig lyst i rommet da jeg oppdaget den De siste ukene har jeg fått utslett overalt på kroppen som jeg trodde var elveblest, men tror nok dessverre at det er veggdyrbitt. Anonymkode: 83a97...86b
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #14 Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg jobbet på bolig en stund hvor brukeren fikk veggdyr. Da måtte bruker flytte til annet kommunalt tilbud. Kommunen bestilte folk til å bære ut alle tingene hans i poser, og de ble satt på ett fryselager i 3 dager (mener jeg å huske at det var). I mellomtiden ble leiligheten grundig vasket av folk, og de gasset leiligheten grundig. Det gikk en kar rundt i dress og sånn dusjhode man gasser ting med og sprutet det rundt i alle kriker og kroker. Brukeren bodde på ca 25 kvm, enroms. relativt ny fra 2017. Det var mye arbeid dessverre.... Og siden det var kommunen som styrte med det aner jeg ikke hvor mye det kostet. Anonymkode: 4fcc4...664 Oi, det var en omfattende prossess. Betyr det at jeg må pakke ned absolutt alt jeg eier? Anonymkode: 83a97...86b
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #15 Skrevet 19. april 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Oi, det var en omfattende prossess. Betyr det at jeg må pakke ned absolutt alt jeg eier? Anonymkode: 83a97...86b Alt av tekstiler må definitivt fryses ned i 3 dager, eller varmebehandles på høyest mulig varme over flere runder. Man anbefaler også at absolutt alle andre eiendeler legges i helt tett plast for å kvele eventuelle veggdyr på avveie andre steder, for dersom kun én kommer seg unna med livet i behold, kan du ha 100 nye etter en uke eller to... Anonymkode: 017ea...212 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #16 Skrevet 20. april 2022 Takk til dere som har svart. Jeg fikk dessverre beskjed i dag om at det er bekreftet funn av veggdyr i 3 andre leiligheter i samme etasje, så nå er det ingen tvil lenger 😥. Det har blitt bestilt inspeksjon fra skadedyrfirma. Jeg gruer meg sånn til hele prossessen, men må jo bare gjennom det. Heldigvis har det blitt varmt ute så kommer til å pakke sekken og dra på overnattingsturer i skogen fremover. Har virkelig ikke lyst til å sove hjemme. Anonymkode: 83a97...86b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå