Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei er udannet elektriker, tok fagbrevet for noen år siden, og etter jeg gjorde det jobbet jeg ca 1,5 år før jeg måtte ta en pause i jobblivet. pga personlige årsaker og slike ting, jobbet ikke på noen år og kom tilbake ifjor, startet i et nytt firma, men har en skyldfølelse at jeg ikke er godt nok, siden jeg har vært ute av gamet en stund (3år) og folk som ikke har fagbrev og sånn er flinkere, altså de skjønner mere en meg og kan mere altså lærlinger, lurte bare på noen tipps eller ett eller annet har lyst til å lære, men skammer meg selv for at jeg ikke er flink nok eller bedre en det jeg er.    

Anonymkode: 66f36...aee

Videoannonse
Annonse
Gjest Muffin man
Skrevet (endret)

Ikke sammenlikn deg selv med andre og la deg heller definere av arbeidsinnsatsen. Du blir flinkere og flinkere for hver dag, og gapet mellom de som kan mye og deg vil jevne seg ut over tid.  Du kommer til å bli mer rutinert i alle variasjoner av utfordringer slike type jobber byr på.

Det beste du kan gjøre er å slutte å gruble over hvordan du presterer i lyset av andre. ( spesielt på fritiden din)

Prøv å slapp av ;) 

Endret av Muffin man
Skrevet

setter pris på det herr muffin man, er en overtenker og sliter med meg selv, så noen oppmuntrende ord hjelper takk for det

skal absolutt prøve og lære selv om jeg oppfatter ting litt tregere, men igjen takk for svar  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hei er udannet elektriker, tok fagbrevet for noen år siden, og etter jeg gjorde det jobbet jeg ca 1,5 år før jeg måtte ta en pause i jobblivet. pga personlige årsaker og slike ting, jobbet ikke på noen år og kom tilbake ifjor, startet i et nytt firma, men har en skyldfølelse at jeg ikke er godt nok, siden jeg har vært ute av gamet en stund (3år) og folk som ikke har fagbrev og sånn er flinkere, altså de skjønner mere en meg og kan mere altså lærlinger, lurte bare på noen tipps eller ett eller annet har lyst til å lære, men skammer meg selv for at jeg ikke er flink nok eller bedre en det jeg er.    

Anonymkode: 66f36...aee

Det er klart du kanskje har gått glipp av litt når du har hatt en lengre pause fra jobb. Men det betyr ikke at du ikke er bra nok. Du må ha tro på deg selv og ha tro på at du kommer til å mestre det. For det kommer du til å gjøre. Se på det at du jobber med de andre som en læringsprosess. Du har sikkert noe å lære bort og de har noe å lære deg. Ikke vær redd for å spørre om du er usikker. Det er ikke et svakehetstegn å være nysgjerrig og ville bli god. Dette får du til 👏🏻👏🏻 

Anonymkode: 3b4fb...853

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

takker for svar fint å få litt hyggelige tilbakemelding settes veldig pris på, jeg ser at jeg har fortsatt en god del å lære og ting som jeg må få konsentrere meg på gjør noen feil som ikke er bra men, skal lære av dem for å prøve å bli bedre

AnonymBruker
Skrevet
Anonymbruker456786 skrev (14 minutter siden):

takker for svar fint å få litt hyggelige tilbakemelding settes veldig pris på, jeg ser at jeg har fortsatt en god del å lære og ting som jeg må få konsentrere meg på gjør noen feil som ikke er bra men, skal lære av dem for å prøve å bli bedre

Det er selvfølgelig fint å lære av dine feil. Hvis jeg har gjort feil på jobb, så har jeg ofte skrevet ned de feilene jeg har gjort når jeg har kommet hjem, for å huske det bedre. Og skrevet ned hva jeg burde gjort i stedet. Det hjelper en å huske bedre. Og da er det lettere å ikke gjøre samme feil igjen. Jeg har vært litt som deg før. Usikker og ikke hatt helt troen på meg selv. Men etterhvert som jeg har fått mer og mer erfaring harket nå blitt verdifull på jobb og dermed har også selvtilliten økt. Nå er jeg trygg på det jeg gjør. Så jeg vet at du også kommer til å klare dette her 👏🏻 Stå på. Husk det du gjør feil, husk hva du har gjort riktig. Gjør mer av det riktige og lær av deg selv og andre. Tenk hele tiden at du kommer til å klare det. Og ha tro på deg selv. Vær nysgjerrig. 

Anonymkode: 3b4fb...853

• Hjerte 1
Skrevet

Skal absolutt prøves, ønsker å få til ting bedre og lære. jeg må bare være mere observant, er nysgjerrig tar bilder og sånt for å se litt på, og for å se hvordan det skal gjøres lit også. men som du skriver,  nå er selvtilliten ganske lav, har jobbet i 7-8 måneder har jo lært noen ting, men blir fortsatt usikker på ting som jeg har gjort aner ikke hvordan men blir satt ut av det.

sliter også med å tro på meg selv, men skal prøve å få til noe slik at jeg blir fornøyd, og gjør en bedre jobb ikke bare for meg, men også de jeg jobber for og der jobben skal utføres.

takk for komentarer fint å lese gjennom å høre hva dere har å si så takk for det 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du gjør noen tabber på jobb. Kan det bli farlig å bo i det huset da?

Anonymkode: 58173...bb7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...