Gå til innhold

Fettsuging av flanker, erfaringer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal operere snart og ta fettsuging av flankene. Normalvektig og trener mye, men har en sta fettansamling på baksiden av ryggen som ikke vil gå vekk. Er genetisk fordi det er flere i familien som har det uansett hvor tynn man er. Klær og alt sitter ikke helt som jeg ønsker, så det skal bli bra å bli kvitt det. 
Men har noen erfaringer? Hvordan ble det og hvordan var healing prosessen ? 

Anonymkode: 77077...973

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Skal du ta gammeldags fettsuging eller smartlipo?

Anonymkode: db7ba...21f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Håper du skriver litt om hvilke erfaringer du gjør underveis - har svært lyst til å gjøre dette selv😄

Anonymkode: 07de6...72c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Skal du ta gammeldags fettsuging eller smartlipo?

Anonymkode: db7ba...21f

Er gammeldags og skal utføres i narkose :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Håper du skriver litt om hvilke erfaringer du gjør underveis - har svært lyst til å gjøre dette selv😄

Anonymkode: 07de6...72c

Det skal jeg gjøre, skal gjøre det neste tirsdag. Betaler 36.000 inkl mva for det på Aleris. Hørt mye bra om Aleris generelt og hun kirurgen jeg skal til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tok Smartlipo på flankene for kanskje ti år siden, er veldig fornøyd med resultatet. Det ble gjort i våken tilstand med bare lokalbedøvelse og en valium innabords, det gikk helt fint og er tryggere enn narkose. Det var også veldig kort tid å komme seg, jeg gjorde det på en fredag og var på kontoret igjen mandag uten problemer. Følte meg bare litt støl, som om jeg hadde trent. Jeg har ikke fulgt noe med på fettsugingens magiske verden siden, men trodde Smartlipo var den nye normalen og gammeldags fettsuging var på vei ut? Huden trekker seg visst også bedre sammen med Smartlipo, noe å tenke på om du skal ta mye og er gammel med slappere hud.

Jeg er slank, men det fettet jeg har legger seg (eller la seg..) på hoftene og de er ganske høye, slik at jeg fikk et langt parti fra rumpe og oppover som var like bredt, og så gikk det rett inn til en tynn midje. I Spanx/hold-in fikk jeg timeglass med en jevnere overgang fra midje til rumpe og ønsket å ha det permanent. Smartlipo var helt perfekt for den type figurforming.

Anonymkode: 3dfbc...2da

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er forskjellen på fettsugingsmetodene bortsett fra narkose eller ei? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg tok Smartlipo på flankene for kanskje ti år siden, er veldig fornøyd med resultatet. Det ble gjort i våken tilstand med bare lokalbedøvelse og en valium innabords, det gikk helt fint og er tryggere enn narkose. Det var også veldig kort tid å komme seg, jeg gjorde det på en fredag og var på kontoret igjen mandag uten problemer. Følte meg bare litt støl, som om jeg hadde trent. Jeg har ikke fulgt noe med på fettsugingens magiske verden siden, men trodde Smartlipo var den nye normalen og gammeldags fettsuging var på vei ut? Huden trekker seg visst også bedre sammen med Smartlipo, noe å tenke på om du skal ta mye og er gammel med slappere hud.

Jeg er slank, men det fettet jeg har legger seg (eller la seg..) på hoftene og de er ganske høye, slik at jeg fikk et langt parti fra rumpe og oppover som var like bredt, og så gikk det rett inn til en tynn midje. I Spanx/hold-in fikk jeg timeglass med en jevnere overgang fra midje til rumpe og ønsket å ha det permanent. Smartlipo var helt perfekt for den type figurforming.

Er ganske ung og fast i huden. Veldig kort i overkroppen og problemet mitt er at jeg er veldig kort og kompakt i overkroppen. Utrolig liten overkropp ift til ben, så derfor kan jeg se veldig maskulin ut siden jeg blir så bred når jeg har slik sta fett utenpå flankene. Samt jeg er relativt trent og går inn ved hoftefeste, så får en veldig usymmetrisk fasong som gjør at plagg som sitter inntil ikke blir fint og forskeren denne usymmetrien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Smartlipo er fettfjerning med laser. Har ikke like god dokumentert virkning som annen fettsuging. Liposculpture er vanlig, moderne fettsuging i narkose/lokal. Gammeldags fettsuging utføres ikke lenger og har ikke blitt utført på maaange år. Du vet tydeligvis ikke hva gammeldags fettsuging og vanlig fettsuging er, ei heller at du har hatt fettsuging med laser, som egentlig ikke er fettsuging, men det som kalles fettfjerning. Og du, om klinikken du har brukt har forklart deg forskjellen, så har de nok brukt begrepet «tradisjonell fettsuging», ikke «gammeldags fettsuging». 

Jeg hadde selv aldri valgt smartlipo eller annen laser for dette (ei heller coolsculpting som et en fettfjerningsmetode hvor fettcellene «fryses» bort), jeg vil ha tydelige resultater og være sikker på hvordan resultatet blir 😊 

Anonymkode: 05796...e0b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts her ! Tok operasjonen i dag! Alt gikk veldig fint under operasjon, oppvåkning osv. Lite/ingen smerter under oppvåkning og 1 time etter operasjonen.. Men så da jeg begynte å bevege meg, du mille måne😳😳 Nå skal det være sagt at jeg har mensen og ørlite mensensmerter oppå der, men denne smerten var en combo av intense mensensmerter på sidene ??? Ikke typisk i livmoren og nedre del av magen + det kjente ut som jeg hadde ekstremt! gangsperr! Smertene var intense og ekstremt vond rett etterpå, gjerne 8/10 vil jeg si. Kom hjem og tok 1,5 g Paracet og etter det har formen vært stigende. Ferdig med operasjon rundt 15 og var hjemme rundt 16.00, så smertene avtok helt rundt 19-20 tiden vil jeg si. Nå er jeg egentlig helt fin og merker ingenting annet enn at jeg er sinnsykt hoven og ikke kan se så veldig mye av resultatet. Jeg blør en hel del og når du fettsuger spyler de inn en veske som også skal bedøve og dempe hevelsen, som gjør at det vil renne mye utvannet blod fra stikkene den første dagen. Jeg har blødd MYE ! Men det oppleves nok verre enn det faktisk er pgr mye av blodet er godt utvannet. Men har allerede vasket kompressjons shortsen, skiftet laken, og byttet handle 2 ganger. Så vær obs på at det kan blø en del, men tror nok det er individet

De fjernet faktisk 1,2 kg ! Som er egentlig ganske mye siden det er nærmest rent fett!! 
jeg kan se at livet mitt er betydelig smalere mtp at jeg fremdeles er utrolig hoven. Så tror dette resultatet kommet til å bli veldig bra! Hittil er jeg kjempe fornøyd 😍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan går det med deg? Er du hoven? Jeg har også fessugd, og jeg er så hoven at det er umulig å se hvordan resultatet har blitt... :(

Anonymkode: 1db7a...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.4.2022 den 23.58):

Smartlipo er fettfjerning med laser. Har ikke like god dokumentert virkning som annen fettsuging. Liposculpture er vanlig, moderne fettsuging i narkose/lokal. Gammeldags fettsuging utføres ikke lenger og har ikke blitt utført på maaange år. Du vet tydeligvis ikke hva gammeldags fettsuging og vanlig fettsuging er, ei heller at du har hatt fettsuging med laser, som egentlig ikke er fettsuging, men det som kalles fettfjerning. Og du, om klinikken du har brukt har forklart deg forskjellen, så har de nok brukt begrepet «tradisjonell fettsuging», ikke «gammeldags fettsuging». 

Jeg hadde selv aldri valgt smartlipo eller annen laser for dette (ei heller coolsculpting som et en fettfjerningsmetode hvor fettcellene «fryses» bort), jeg vil ha tydelige resultater og være sikker på hvordan resultatet blir 😊 

Anonymkode: 05796...e0b

Selvfølgelig er ikke gammeldags fettsuging et klinisk begrep.

Jeg er iallfall kjempefornøyd med Smartlipo, legen sugde fettet rett ut i en tank imens vi lå og pratet om været, jeg hadde lite smerter og jeg ser fantastisk ut.

Jeg er som sagt slank da, siden du er feit så skjønner jeg du heller vil gå mer drastisk til verks.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvordan går det med deg? Er du hoven? Jeg har også fessugd, og jeg er så hoven at det er umulig å se hvordan resultatet har blitt... :(

Anonymkode: 1db7a...e19

Ts ! På 3 dagen nå og er fremdeles ganske hoven og øm. Vondt å ligge på sidene, men klarer meg helt fint med smertestillende jeg har fått skrevet ut. 2 tramadoler om natten og jeg sover som en baby. Hoven vil man nok være i minst 2-3 uker fremover og de sier man ikke får det fulle og hele resultatet syndelig før det har gått ca 3 mnd. Så veldig spent, jeg kan se at de har tatt, men ikke så mye enda pgr hevelsene !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg er iallfall kjempefornøyd med Smartlipo, legen sugde fettet rett ut i en tank imens vi lå og pratet om været, jeg hadde lite smerter og jeg ser fantastisk ut.

Jeg er som sagt slank da, siden du er feit så skjønner jeg du heller vil gå mer drastisk til verks.

Hvor skriver denne personen at h*n er tjukk?

Fettsuging/smartlipo osv gjøres ekstremt sjeldent på tjukke personer. BMIgrensen er lett overvekt, ikke fedme. 

Og det er korrekt rent forskningsmessig at tradisjonell liposkulptur har bedre resultater.

Coolsculpting har dårligere rykte. 

Anonymkode: 8354b...a07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Herlighet så nedlatende du var da ? Siden du er feit? Fettsuging er ikke en slankemetode, det brukes spesifikt for figurforming og ikke som et «slankemiddel». Har man høyere BMI enn 30 får man ikke ta den operasjonen. Foreslår du leser deg litt opp før du kommer med slike kvasse utsagn. Hilsen TS 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...

Hvordan ble resultatet deres jenter? Jeg skal inn til operasjon på mandagen, så er megaspent :)

Anonymkode: d92ba...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...