Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan de noen gang bli ryddig?🙈 

Orker ikke høre at jeg bare må finne meg noen som er ryddig fra før, jeg spør kun om det er håp for de mennene som allerede er rotete 😂

Jeg selv er jo mer ryddig når jeg bor med noen. Fordi det handler om respekt, for meg hvertfall. Jeg rydder etter meg om jeg har laget meg mat.

Meeeeen jeg er jo mer slack når jeg er singel. Fordi det går jo bare ut over meg. Ting kan ligge litt, men jeg tar det til slutt. 

Det er pga min egen tankegang at jeg lurer på om det er håp. 

Han jeg er med nå, skjønner jo ikke vasking i det hele tatt 🙈 om det vaskes, på etterspørsel, så bare raskt og overflate vaskes det. Jeg orker jo ikke å bli en mor-lignende person som går rundt å pirker heller 🙄 han sier «Jeg ser ikke sånt». Men om jeg har påpekt det før, så går liksom ikke beskjeden inn i langtidsminnet 😂 er det latskap? Eller bare forskjellige syn på hvordan man vil ha det rundt seg? Eller bare ser de det ikke?

Anonymkode: 00cbd...838

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er deres erfaringer med å bli sammen med en rotekopp?

ts

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på det samme. Eg er meir ryddig i forhold, og i lag med eit rotehovud som ikkje ser skit. No har eg samla opp frustrasjon nokre gonger, og tatt det opp med han etterpå, rolig og sindig. Sagt at for meg handla det om respekt og folkeskikk, og det skal ikkje bli tatt for gitt at eg vaskar og ryddar kvar dag.. Sønnen hans er heilt lik. Eg gidd ikkje vere hushjelp og elskerinne, liksom, då er eg heller åleine! Så dette er under vurdering, det her gidd eg ikkje på sikt. 

Anonymkode: 01233...0f1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mannen er en 90% person når det gjelder vasking. (Ingen av oss har skyhøy standard). Og han ser ikke rot. 

Men han er arbeidssom, og setter seg aldri ned på sofaen når noe kan gjøres. Om han skal vaske kjøkkenet hver kveld, og badet hver torsdag, da gjør han det. 

Så det fungerer helt fint. Jeg tar de siste 10%, og er den som rydder. Gjør likevel like mye totalt sett. 

Anonymkode: 990b4...395

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kan de noen gang bli ryddig?🙈 

Etter over førti år med min kone: neppe! (Jeg er den som vil ha det renest av oss…)

Det ligger på noe med hva man er komfortabel med: man ser det ikke og klarer ikke bygge relevans. Og når det gjelder rot og skitt, er det eneste motivasjonen som finnes, inne i hva man selv kan leve med.

Anonymkode: 2a7f7...b2c

• Liker 2
Skrevet

Mange menn vasker mer og bedre hvis de får kjøpe inn kule maskiner til jobben. 

Om det ikke funker, deleger avgrensede oppgaver og ellers la ham ta de tingene som ikke er vask. Hva er han god på? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hva er deres erfaringer med å bli sammen med en rotekopp?

ts

Så lenge hun suger, skal jeg støvsuge.

Jeg har ikke gått inn i et forhold og ekteskap for å få hushjelp, og av alle ulempene hun har, er det det enkleste å løse.

Anonymkode: 2a7f7...b2c

AnonymBruker
Skrevet

Har prøvd å oppdra mannen i 20 år til å holde det rent og ryddig. Det har IKKE lykkes. 

Anonymkode: 37fee...dd0

AnonymBruker
Skrevet

Har faktisk hørt om en rotete mann som ble ryddig. Men han bikket over i rydde-mani og ble streng for alt mulig uryddig. Og det er heller ikke optimalt. Spesielt etter at de fikk barn, han jobbet mye overtid for å ha bedre familieøkonomi og forventet at huset skulle være striglet når han kom hjem. Tror faktisk de gjorde det slutt når hun etterhvert ble utslitt…

Anonymkode: 28ba0...d0c

AnonymBruker
Skrevet

Man må møtes på halvveien og svelge unna kameler. Man kan ikke forandre personligheten til andre men man kan forandre sin egen holdning. 

Anonymkode: 9cc3c...c71

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eksen var rotete. Han kunne finne på å sette skitne joggesko på kjøkkenbenken. Forstod ikke problemet. Når jeg (ja, bare jeg såklart) skulle gjøre rent brukte jeg 2 timer, først en hel time på å rydde. Så vaske.

Med mannen min er han faktisk ryddigere enn meg, og han kan vaske. Vi har et ryddig hus, og han er bare slik. Han vokste opp med å måtte hjelpe til, og han trives med å ha det fint.

Jeg tror ikke du kan forvente å endre han. Man kan endre seg ja, men det må være personen selv som innser det og ønsker å gjøre en endring.

Anonymkode: fdde2...25c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min bodde i en svinesti når jeg traff han. Nå er han semi ryddig. Dvs jeg skulle ønske han kunne legge ting på plass der de hører hjemme i stedenfor overalt. Men det er lost cause. 
Men vi har vaskedame for det er eneste måte han faktisk tar en ordentlig rydding annenhver uke. Hans jobb å gjøre klar for vasking. 

Anonymkode: 4f1cd...6b3

AnonymBruker
Skrevet

Det er håp. Svigersøster har fått broren min ryddig, og akkurat DET er et under. Rommet hans så ut som et meteorittnedslag alltid! Nå er det strøkent hos dem  100% av tiden. Kommer på overraskelsebesøk og det er shaina, liksom. Og hun gjør ikke alt alene nei. Enda har de barn i tillegg.  Skulle likt å vist hvordan hun gjorde det :)

Anonymkode: 9acca...cf7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er et jævla slit, åresvis med krangling, blir bedre i noen uker før det blir verre, hadde ikke valgt han om igjen. 

Anonymkode: 8ac43...c46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...