AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #1 Skrevet 19. april 2022 Baby på 8 mnd kastet opp igår, og syntes jeg så noe rødt men tenkte ikke noe over det. Idag spydde han igjen, å nå merket jeg at det var blod i spyet. Ikke mye, men var tydelig «blodstriper». Er dette normalt ved oppkast? At de kan få rift? Kan nevnes at han pleier ikke kaste opp til vanlig og dette var ikke gulp. Anonymkode: b7bbe...9fe
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #2 Skrevet 19. april 2022 Ring legevakt, herregud. Anonymkode: c8a6e...706 6
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #4 Skrevet 19. april 2022 Ville definitivt ringt legevakten, de kan bedømme om dere bør komme inn eller ikke. Anonymkode: 186db...1d4 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #5 Skrevet 19. april 2022 Legevakt! Ikke stol på hva fremmede på et forum måtte mene og synse om noe slik Anonymkode: 064d6...4b6
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #6 Skrevet 19. april 2022 Normale og oppegående og gode foreldre ringer fastlege/legevakt i slike tilfeller! Det skal ikke være blod i oppkast hos baby...! Herregud. Anonymkode: 228a3...d78 2
Oppland Skrevet 19. april 2022 #8 Skrevet 19. april 2022 Du må jo kontakte legevakten og ikke kvinneguiden om noe som kan være alvorlig. 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #9 Skrevet 19. april 2022 Ja jeg sitter å venter på å komme gjennom til legevakten, skulle bare høre om noen hadde noen erfaringer 🤡🤡 TS Anonymkode: b7bbe...9fe 1
Mezzosoprena Skrevet 19. april 2022 #10 Skrevet 19. april 2022 Blod i oppkast er ALLTID legevaktcase!! Det trodde jeg man visste!
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #11 Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja jeg sitter å venter på å komme gjennom til legevakten, skulle bare høre om noen hadde noen erfaringer 🤡🤡 TS Anonymkode: b7bbe...9fe Siden du nå venter på legevakten: Det er ikke sikkert det er blod. Mye kan se rart ut når det har vært blandet med magesyre. Jeg vet ikke om du har kastet opp cola noen gang?, det ser ut som et garnnøste når det kommer opp. Lange Lange svarte tråder. Er skikkelig ekkelt. Men selvsagt må du snakke med legevakten om dette for å evt utelukke at det er blod. Lykke til! Anonymkode: ab9f1...e45
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #12 Skrevet 19. april 2022 Nå har jeg snakket med legevakten, å de sa som regel når små barn har blod i oppkast så er det rifter. De ba meg følge med å heller kontante de igjen om det skulle vedvare og om han skulle bli dårligere. TS Anonymkode: b7bbe...9fe 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #13 Skrevet 19. april 2022 For et hysteri i denne tråden. Ts, det er helt normalt. Anonymkode: a9be5...707 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #14 Skrevet 19. april 2022 Teatrica skrev (47 minutter siden): Blod i oppkast er ALLTID legevaktcase!! Det trodde jeg man visste! Nei, det er det absolutt ikke. Friskt blod i oppkast er meget vanlig. Anonymkode: a9be5...707 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #15 Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå har jeg snakket med legevakten, å de sa som regel når små barn har blod i oppkast så er det rifter. De ba meg følge med å heller kontante de igjen om det skulle vedvare og om han skulle bli dårligere. TS Anonymkode: b7bbe...9fe Så fint at du fikk svar. Folk her inne er komplett hysteriske. Anonymkode: ee3af...c6b 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #16 Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så fint at du fikk svar. Folk her inne er komplett hysteriske. Anonymkode: ee3af...c6b Ja det er jo helt villt😂😂 skrev jo ingen plasser i teksten at jeg IKKE skulle kontakte lege😂 Anonymkode: b7bbe...9fe 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #17 Skrevet 19. april 2022 Dersom du ammer kan det og komme av blod fra deg, om du får en liten rift f.eks. bra du snakket med lege:) Anonymkode: 6fcde...628
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #18 Skrevet 19. april 2022 Ser at du har snakket med lege, og det er bra. Men altså når det er snakk om så små babyer og man er i tvil om det minste ting, så ring alltid legen en gang for mye. Ikke skriv slikt inne på kvinneguiden før du har eventuelt snakket med lege. Forstår egentlig ikke helt hva du ville oppnå med innlegget ditt..Om en person her inne hadde skrevet «slapp av, det er helt normalt» så hadde du ikke ringt legen? Selv om personen er anonym og totalt fremmed og har null peiling? Nei uff.. Anonymkode: 1cb41...832 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #19 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Ser at du har snakket med lege, og det er bra. Men altså når det er snakk om så små babyer og man er i tvil om det minste ting, så ring alltid legen en gang for mye. Ikke skriv slikt inne på kvinneguiden før du har eventuelt snakket med lege. Forstår egentlig ikke helt hva du ville oppnå med innlegget ditt..Om en person her inne hadde skrevet «slapp av, det er helt normalt» så hadde du ikke ringt legen? Selv om personen er anonym og totalt fremmed og har null peiling? Nei uff.. Anonymkode: 1cb41...832 Ikke alle er like hysteriske heldigvis. Det er ikke sånn at babyen blør seg ihjel i løpet av noen timer hvis det er er spor av blod i oppkast. Det er ikke unormalt hvis man brekker seg skikkelig. Anonymkode: ee3af...c6b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå