Gå til innhold

Jeg tror ikke at jeg elsker samboer, likevel ønsker jeg å bli gammel med ham

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en fantastisk samboer som virkelig elsker meg og er alt jeg kunne ha drømt om. Jeg finner ham svært attraktiv, han er morsom, god samtalepartner, smart og kjekk. Men jeg elsker ham ikke, og det er helt greit for meg. Jeg har vært i to langvarige forhold tidligere med menn jeg elsket, men som bare utnyttet meg og skadet meg psykisk. Denne gangen er jeg den som er elsket, og vi har full harmoni med familien, inkludert mine barn fra tidligere. Jeg ønsker å bli gammel med denne mannen, og jeg trenger ingenting annet enn det han kan gi. Er det flere i samme situasjon her? 

Anonymkode: 5fa7f...5ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg skulle nok vært ganske gammel før jeg kom til et punkt der jeg hadde slått meg til ro med å ikke elske partneren min. For meg er livet nesten alltid for langt til å ofre kjærligheten. 

Men folk er forskjellige. Dersom mannen din er inneforstått med situasjoenn er det jo ok. Dersom du ikke er åpen med ham om dette. så fratar du ham muligheten til å bli elsket, og det er fryktelig dårlig gjort. 

Anonymkode: 7a579...b8b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet ikke om jeg må elske, men jeg må utfordre og bli utfordret. Harmoni er ikke nok. 

Anonymkode: fd4cc...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er så usikker på om jeg elsker mannen min eller kun tryggheten og støtten han gir

Anonymkode: 89c62...e45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner ikke at noen orker sånt. Jeg hadde blitt psykisk ødelagt av det. 

Anonymkode: 8398e...183

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men hva er å elske noen da? Er ikke det å bli gamle med noen?

Anonymkode: e16f9...699

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det er utrolig dårlig gjort overfor mannen din. Han fortjener å bli elsket av sin partner.

Med mindre det er noe han er informert om og har akseptert? Men heller ikke da er det helt uproblematisk. Han kan være så glad i deg at han tar til takke med en dårligere deal enn han burde, fordi han føler seg i en tvangssituasjon. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes beskrivelsen din høres ut som du elsker han jeg. Å elske noen er ikke like voldsomt som en hormonell forelskelse, å elske er en lunere følelse liksom. F.eks, jeg hadde en enorm forelskelse i tenårene, med en fyr jeg egentlig ikke ville være sammen med. Men følelsene var så sterke at jeg følte at bare han kysset meg så kunne jeg dø, for da ville jeg fått opplevd livet. Jeg elsket han ikke, men den hormonelle forelskelsen der liknet den forelskelsen jeg fikk for barna, en helt intens hormonell opplevelse. Med barna mine elsker jeg dem selvfølgelig også da, i tillegg til den hormonelle forelskelsen.  Men mannen min, som jeg elsker, har jeg aldri hatt så voldsomme følelser for. Han er en trygg havn jeg føler meg hjemme hos, han utfyller meg og jeg føler at jeg ikke hadde klart meg uten han (selvom jeg vet jeg klarte meg uten han før og praktisk hadde klart det igjen). Kjærligheten til han er sterkere, men ikke så emosjonelt voldsom. Kan det være sånn for deg? 

Uansett, om dere har et godt liv sammen og ønsker å dele resten sammen, så er det det viktigste!

Anonymkode: e202a...cd4

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det hadde vært nyttig og vite hvor gammel du er?  Hvis man er såpass voksen og moden at man har " rast fra seg" og at utroskap og sånn ungdomsfakter er uaktuelt så er det abolutt nok hvis man har en partner som gjør livet ditt godt. Mener jeg. 

Anonymkode: 59d79...379

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hippogriff skrev (3 minutter siden):

Syns det er utrolig dårlig gjort overfor mannen din. Han fortjener å bli elsket av sin partner.

Med mindre det er noe han er informert om og har akseptert? Men heller ikke da er det helt uproblematisk. Han kan være så glad i deg at han tar til takke med en dårligere deal enn han burde, fordi han føler seg i en tvangssituasjon. 

Jeg overøser ham selvfølgelig med oppmerksomhet og viser takknemlighet hver dag for at jeg er sammen med ham. Vi har fantastisk sex, ler sammen, finner på ting sammen osv. Så hva er en "dårligere deal" for ham her? Hans eks elsket ham, men behandlet ham som dritt og laget drama. Han sier at han aldri har vært så lykkelig som han er nå. Så hvordan er han tvunget, og til hva?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det hadde vært nyttig og vite hvor gammel du er?  Hvis man er såpass voksen og moden at man har " rast fra seg" og at utroskap og sånn ungdomsfakter er uaktuelt så er det abolutt nok hvis man har en partner som gjør livet ditt godt. Mener jeg. 

Anonymkode: 59d79...379

Jeg har aldri vært utro, uansett hvor kjipt jeg har hatt det i mine forhold tidligere. Jeg er 42 år og ikke interessert i å fly rundt og rase. Har for så vidt aldri vært det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

. Denne gangen er jeg den som er elsket, og vi har full harmoni med familien, inkludert mine barn fra tidligere. Jeg ønsker å bli gammel med denne mannen, og jeg trenger ingenting annet enn det han kan gi. 

Da har du langt mer enn mange andre 😊

Ingen ting gærnt med det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg overøser ham selvfølgelig med oppmerksomhet og viser takknemlighet hver dag for at jeg er sammen med ham. Vi har fantastisk sex, ler sammen, finner på ting sammen osv. Så hva er en "dårligere deal" for ham her? Hans eks elsket ham, men behandlet ham som dritt og laget drama. Han sier at han aldri har vært så lykkelig som han er nå. Så hvordan er han tvunget, og til hva?

Vet han at du ikke elsker ham? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg vet ikke om jeg må elske, men jeg må utfordre og bli utfordret. Harmoni er ikke nok. 

Vi er alle forskjellige 😊

Stadig Utfordre/bli utfordret er for meg bare stress. Harmoni er målet 😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mener du at du ikke er stormende forelsket? 

Jeg skjønner ikke helt hva du mener TS. For det du beskriver høres ut som et bra forhold. Du både tenner på han og overøser han med oppmerksomhet. Dere ler sammen og finner på ting sammen. Jeg ser ikke for meg at man kan greie det i lengden med noen man ikke er glad i og føler kjærlighet for. 

Ser for meg at du kanskje var i et giftig forhold før og der opplevde ekstreme følelser og dermed nå tror at du ikke elsker din kjære siden du ikke har like sterke følelser her 

Anonymkode: 24564...7f0

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på om du blander lidenskap og kjærlighet her, og tror at å elske betyr at det må være drama og følelsesmessig berg- og dalbane , fordi det er hva du tidligere har erfaring med angående kjærlighet. Å elske kan også være ro, trivsel og trygghet, og omtanke og godhet for hverandre. 

Hvorfor mener du at du ikke elsker ham?

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg har det som deg på den måten at jeg ikke elsker mannen min. Selv om han er verdens beste! Snill, bra kropp, smart. Jeg er heller ikke tiltrukket av ham. Han elsker meg veldig høyt og er veldig tiltrukket. Jeg har sagt at jeg ikke elsker han. Han vil ha meg uansett.

Jeg vil gå.

Anonymkode: 1a1a5...3c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg har det som deg på den måten at jeg ikke elsker mannen min. Selv om han er verdens beste! Snill, bra kropp, smart. Jeg er heller ikke tiltrukket av ham. Han elsker meg veldig høyt og er veldig tiltrukket. Jeg har sagt at jeg ikke elsker han. Han vil ha meg uansett.

Jeg vil gå.

Anonymkode: 1a1a5...3c6

Han er vel ikke verdens beste for deg om du ikke en gang er tiltrukket av ham? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
sicario skrev (46 minutter siden):

Vi er alle forskjellige 😊

Stadig Utfordre/bli utfordret er for meg bare stress. Harmoni er målet 😅

Alle endrer seg over tid, når man utfordrer hverandre endres man i samme retning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...