Gå til innhold

Gratulere henne med dagen eller ikke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere! 🙂 

Svigersøster har bursdag i dag. Grunnen til at jeg er i tvil om jeg skal sende en hilsen eller ikke, har å gjøre med at hele hennes familie, altså svoger og barna lot være å gratulere meg i fjor. Selvfølgelig kan det ha vært en forglemmelse, men fikk aldri noen gratulasjon på etterskudd heller. Det som var så rart. 

De har jo så si alltid husket dagen min, så det er mulig det bare var en forglemmelse. Kansje litt barnslig av meg dette, men jeg fikk heller ingen gave fra dem! Den lot de som ingenting ved. Har alltid fått det. Fikk heller ikke en ekstra gave til jul, noe jeg i vertfall hadde gjort om jeg hadde glemt noen i familien sin dag. 🙂

Så hva tenker dere? Er det barnslig av meg, eller ikke? Hadde dere gratulert? 

Anonymkode: 5e401...ce4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde selvsagt gratulert☺️

Anonymkode: 9aaeb...ff0

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei dere! 🙂 

Svigersøster har bursdag i dag. Grunnen til at jeg er i tvil om jeg skal sende en hilsen eller ikke, har å gjøre med at hele hennes familie, altså svoger og barna lot være å gratulere meg i fjor. Selvfølgelig kan det ha vært en forglemmelse, men fikk aldri noen gratulasjon på etterskudd heller. Det som var så rart. 

De har jo så si alltid husket dagen min, så det er mulig det bare var en forglemmelse. Kansje litt barnslig av meg dette, men jeg fikk heller ingen gave fra dem! Den lot de som ingenting ved. Har alltid fått det. Fikk heller ikke en ekstra gave til jul, noe jeg i vertfall hadde gjort om jeg hadde glemt noen i familien sin dag. 🙂

Så hva tenker dere? Er det barnslig av meg, eller ikke? Hadde dere gratulert? 

Jeg skrev svoger og barna, mente jo også henne. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke gratulere.. jeg har sluttet å bruke energi og huske bursdag til familie som driver i min bursdag. Kvinne 48.

Anonymkode: 96c3b...fa9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke gratulere.. jeg har sluttet å bruke energi og huske bursdag til familie som driver i min bursdag. Kvinne 48.

DRITER ikke driver..

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje hun ikke legger merke til det om du ikke gratulerer henne..

Kom de i selskapet uten gave? I så fall er det både merkelig, sært og uhøflig! Droppet du selskap, men allikevel forventer gave? Da er det du som er en sær slubbert.

Anonymkode: 6e329...e41

• Liker 3
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg hadde gratulert henne denne gangen, men om du ikke får gratulasjon tilbake når du fyller år, så hadde jeg ikke gratulert henne noe mer.

AnonymBruker
Skrevet

Svoger og barna? Da er hun vel ikke svigersøstera di, men søstera di. Med mindre du har for vane å kalle bror din for svogeren din

Anonymkode: d0ec3...7d9

• Liker 1
Gjest loveli
Skrevet

Hadde gratulert i år, så sett an til egen bursdag i år. Sier de ikke gratulerer i år heller så dropper du å gratulere neste år.

AnonymBruker
Skrevet

Svoger og barna? Da er hun vel ikke svigersøstera di, men søstera di. Med mindre du har for vane å kalle bror din for svogeren din

Det er lov å tenke at TS har skrevet feil her og der og prøve å forstå hva hun skriver istedenfor å henge seg opp i feilene. Selvfølgelig hadde TS sagt "broren min/søstra mi" hvis det var han/hun det var snakk om...

Anonymkode: 6fb23...dad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er barnslig/smålig av deg.

Anonymkode: 903e5...8bc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er enten mannens søster eller kona til mannens bror. 

Anonymkode: cda67...f80

• Liker 6
Skrevet

Greier aldri å huske hvem som har gratulert meg eller ikke. Kunne i alle fall ikke falt meg inn å reagere på noe sånt. Av og til husker man, av og til glemmer man. Dere er vel voksne alle mann. Jeg ville gratulert og ikke gjort noe mer utav det. 

• Liker 7
Skrevet

Jeg slutter aldri å la meg overraske over hvor smålig og barnslig det er mulig å være over detaljer jeg knapt ville lagt merke til, og hvertfall ikke husket i ettertid...

• Liker 11
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg kaller min manns bror for svoger og kona hans for svigerinne/svigersøster. 

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kanskje hun ikke legger merke til det om du ikke gratulerer henne..

Kom de i selskapet uten gave? I så fall er det både merkelig, sært og uhøflig! Droppet du selskap, men allikevel forventer gave? Da er det du som er en sær slubbert.

Anonymkode: 6e329...e41

Haha er jeg en sær slubbert da 😂 den var god. Fikk meg vertfall en latter 

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du gratulerer selvsagt! Jeg glemmer stadig bursdager, selv om jeg er veldig glad i dem..

Min egen bursdag er jeg veldig lite opptatt av. Og jeg synes gaver er forbeholdt barn.. 

Anonymkode: 8d7ad...e54

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Haha er jeg en sær slubbert da 😂 den var god. Fikk meg vertfall en latter 

Ts

I vertfall. 

AnonymBruker
Skrevet

Å ikke gratulere med overlegg som en slags hevn er barnslig

Anonymkode: 50f34...493

• Liker 4
Skrevet

Hvis jeg forstår deg riktig, ønsker du egentlig å ha et nært forhold til svigerinnen og familien, og det er derfor det er sårt for deg å bli glemt. Å gratulere henne, er kanskje et lite skritt i riktig retning? Og hva har du egentlig å tape på å gjøre det, eller å vinne på å la være?

Slik jeg ser det, er det å glemme en bursdag "sånt som skjer", og jeg ville ikke lagt noe stort i det. Og hvis man husker det, er det å sende en hilsen en ting som koster deg lite, men kan bety mye. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...