AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #1 Skrevet 19. april 2022 Han har gått på do flere ganger enn denne plutselige trangen til å gjøre det i bleie. Tissing foregår kun i do da. Er dette en fase de går gjennom? Han er 3. Jeg overtaler, og sier premien nærmer seg etter en måneds bleieslutt, heier og motiverer, men han skriker og jeg er redd han skal bli forstoppet så bare latt han drite i bleia. Gjør det i doen neste dag igjen plutselig. Noen andre som har opplevd dette? Han har brukt truser siden torsdag og ikke hatt noen uhell, glemte tilogmed å bytte til bleie for natta på lørdag, men ingen uhell da heller.. så det går jo rette veien! Men er redd jeg duller/ødelegger framgangen med å finne fram bleie istedenfor dobesøk når naturen kaller på han! Anonymkode: 789eb...2c7
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #2 Skrevet 19. april 2022 Min 3-åring bruker kun bleie til å bæsje. Vi har prøvd å motivere til do, men han vil ikke. Jeg stresser ikke med det, det vil nok gå seg til. Han var skikkelig forstoppet for noen måneder siden. Det var et helvete! Så ville prøvd å unngå det. Gi han bleie hvis det går lang tid Anonymkode: 275c8...c42
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #3 Skrevet 19. april 2022 Uvant og rart for barn å plutselig skulle bæsje på do. Ta det i barnets tempo Anonymkode: 69a8e...735 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #4 Skrevet 19. april 2022 En måned bleieslutt er bra demotiverende. Han er 3 og har ikke så stor tidsperspektiv. Gi heller en liten premie for hver gang, så en gang til dagen, så en gang i uken osv. Anonymkode: ab192...0b2 3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #5 Skrevet 19. april 2022 Dette er kjempevanlig. Man må bare smøre seg med tålmodighet og ikke lage dårlig stemning, så går det seg til etterhvert. Anonymkode: ed63b...a80
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #6 Skrevet 19. april 2022 Min brukte også bleie til avføring en god stund, før han var «klar» for å bruke toalettet til det. Han nærmet seg 4 da han var klar for bleieslutt, det samme gjaldt kompisene i barnehagen. Ikke stress med det! Som noen nevnte over her, er det verre om han holder igjen og blir forstoppet - det kan fort bli en ond og vond sirkel! Lykke til 😊 Anonymkode: 09789...1b0 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #7 Skrevet 19. april 2022 Bare la han ha uhell, vi måtte bytte ut tepper, sofaer og stoler etter bleieslutt her. Anonymkode: a8d43...ceb
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #8 Skrevet 19. april 2022 Helt vanlig. Det er en veldig stor overgang å få til dette på do. De ber om bleie, finner seg en krok (innimellom ett kott...).... For man begynner også å bli litt bevisst på at dette er noe "flaut". Og så er plutselig den fasen over, og de er klar. Ikke press. Dette går av seg selv. Anonymkode: b455e...575
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #9 Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Min 3-åring bruker kun bleie til å bæsje. Vi har prøvd å motivere til do, men han vil ikke. Jeg stresser ikke med det, det vil nok gå seg til. Han var skikkelig forstoppet for noen måneder siden. Det var et helvete! Så ville prøvd å unngå det. Gi han bleie hvis det går lang tid Anonymkode: 275c8...c42 Jo takk det samme her, 3 måneder siden var han vilt forstoppet i 3 uker, måtte bruke klyster, lactulose og movicol, heldigvis løsnet den fasen! Men godt å høre det er flere som har det likt! AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Uvant og rart for barn å plutselig skulle bæsje på do. Ta det i barnets tempo Anonymkode: 69a8e...735 Ja, men avogtil gjør han det som om han skulle gjort det i alle år, plutselig kommer sperren... men ja jeg skal roe ned og la han styre det litt. AnonymBruker skrev (38 minutter siden): En måned bleieslutt er bra demotiverende. Han er 3 og har ikke så stor tidsperspektiv. Gi heller en liten premie for hver gang, så en gang til dagen, så en gang i uken osv. Anonymkode: ab192...0b2 Han vet ikke hva en måned er så vidt jeg vet, men han skal altså være helt bleiefri iallfall på dagtid, før han får nintendo switch. Men han får jo små premier innimellom, som spidermantruse og mario-drikkeflaske osv, det er stor stas! AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Dette er kjempevanlig. Man må bare smøre seg med tålmodighet og ikke lage dårlig stemning, så går det seg til etterhvert. Anonymkode: ed63b...a80 Takk så godt å høre. Viser han kanskje jeg blir litt stresset, men sier alltid unnskyld etterpå. Skal hoppe over den dårlige stemningen fra nå av. AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Min brukte også bleie til avføring en god stund, før han var «klar» for å bruke toalettet til det. Han nærmet seg 4 da han var klar for bleieslutt, det samme gjaldt kompisene i barnehagen. Ikke stress med det! Som noen nevnte over her, er det verre om han holder igjen og blir forstoppet - det kan fort bli en ond og vond sirkel! Lykke til 😊 Anonymkode: 09789...1b0 Så flott å høre! Ja kjenner til den sirkelen, han gråt hver dag og det gjorde jeg og for jeg syntes så synd på han. Takk AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Bare la han ha uhell, vi måtte bytte ut tepper, sofaer og stoler etter bleieslutt her. Anonymkode: a8d43...ceb Ja, men vi fikk nettopp ny sofa 😅 Han har bare hatt ett uhell da, og det var på gulvet. AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Helt vanlig. Det er en veldig stor overgang å få til dette på do. De ber om bleie, finner seg en krok (innimellom ett kott...).... For man begynner også å bli litt bevisst på at dette er noe "flaut". Og så er plutselig den fasen over, og de er klar. Ikke press. Dette går av seg selv. Anonymkode: b455e...575 Takk for gode råd. Sendte han til bhg i truse i dag, og han hadde null uhell og gikk flere ganger og tisset i do Anonymkode: 789eb...2c7
Furstina Skrevet 19. april 2022 #10 Skrevet 19. april 2022 Vi hade samma problemet. Sonen hade vant sig med att ligga på golvet och leka med bilar och göra "nr 2" i blöjan. Vi började med att flytta in honom på toaletten för att ta bort honom från leken. De två sakerna som hjälpte honom av med blöjan var en muta (bajsar du 5 gånger på toaletten får du en stor lastbil), och att vi "glömde" blöja när vi var ute. Han ville inte bajsa i byxorna och då var toaletten lösningen. Han var ju så stor att han kom och sa till att han ville ha blöja att bajsa i, då tyckte jag han var mogen att bajsa på toaletten
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #11 Skrevet 19. april 2022 Furstina skrev (47 minutter siden): Han var ju så stor att han kom och sa till att han ville ha blöja att bajsa i, då tyckte jag han var mogen att bajsa på toaletten Nå er jo alle ulike, og virker som om du taklet dette fint. Men bare for å by på et annet perspektiv, for TS; For barnet er bleie det naturlige, det eneste det kjenner. Om man skulle sagt til oss som er voksene; du er voksen nok til å vite når du må gå. Så her har du en bleie. Vi (i alle fall jeg) ville låst oss fullstendig. Det er biologisk hos de fleste, også barn, at akkurat nr.to låser seg fullstendig om man er i en ubehagelig kontekst. Anonymkode: b455e...575 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå