AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #1 Skrevet 19. april 2022 Jeg er 100% alene med to barn, men kjøper alltid fine klær til barna mine. Tok vare på alt av babyklær og utstyr etter mine og ga bort alt til søsteren min. De var snakk om mye utstyr, og jeg fikk ikke så mye som en takk i retur. Søsteren min og mannen har god økonomi. Så nå har jeg sluttet å gi klær og utstyr til dem. Selger det heller på Finn og på Facebook. Noe søsteren min nå er sur for. Hun mener at jeg først bør høre om hun vil ha det. Jeg sier at hun kan kjøpe det hun vil av meg,bare å sende melding via Finn. Hvem har rett her? Anonymkode: 6ae2e...315
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #2 Skrevet 19. april 2022 Si at du trenger pengene. Anonymkode: e08a9...700 19
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #3 Skrevet 19. april 2022 Du gjør akkurat som du vil. Ser ikke noe problem med det du gjør heller. Anonymkode: ffbdb...b6c 8
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #4 Skrevet 19. april 2022 Si at hun kan få alt som hun er med på å betale (halvparten av) når det kjøpes nytt. Alternativt kjøpe på Finn. Ingen har rett til å få gratis ting av andre. Anonymkode: 40fec...1ff 7
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #5 Skrevet 19. april 2022 Bare å si at du trenger pengene og at hun mer enn gjerne skal få kjøpe det. Blir hu sur fordi du ikke vil gi bort alt du skal selge så er det virkelig hennes problem og vitner ærlig talt om litt manglende sosiale antenner. Anonymkode: 62fa1...e46 13
Anonymous 91 Skrevet 20. april 2022 #6 Skrevet 20. april 2022 Hadde sagt at hu få lære seg å si takk om hu skal få noe 5
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #7 Skrevet 20. april 2022 Hva med å fortelle henne grunnen til at hun ikke får klær istedenfor å poste det på KG? Ingenting blir bedre av å være konfliktsky Anonymkode: 796e7...b10 6
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #8 Skrevet 20. april 2022 Si at dere har behov for pengene, men at hun godt kan få forkjøpsrett på ting du ønsker å selge. Det er dere som i utgangspunktet har kjøpt det, og dere kan gjøre akkurat som dere vil med det. Anonymkode: 7943f...c61 4
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #9 Skrevet 20. april 2022 Jeg har ei søster som er fornærmet fordi hun ikke kan få de dyre merkeklærne vi har.. De billigere er hun ikke interessert i. Vi holder på å prøve å bli gravide med nr. 2, og ønsker å spare det til det barnet. Har også sett hvordan hun behandle klærne til sine egne barn, hun tar jo ikke vare på dem heller, vasker dem ikke osv. Har sagt hun kan låne om det er krise men nei, hun vil ha dem og blir fornærmet fordi vi ikke vil gi det bort. Vi investerte i dyrere klær med vilje for at det skulle kunne arves til nestemann.. Anonymkode: a930c...b52 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #10 Skrevet 20. april 2022 Jeg forstår begge. Hun ser ikke at det handler om at du syns hun er utakknemlig, og nærmest tar det for gitt. Du ser på henne som utakknemlig, og føler deg nå beskyldt for å være lite raus, mens du egentlig syns hun er det. En misforståelse som burde kunne løses enkelt med en prat, en dag dere begge kan møtes. Anonymkode: 2e8c8...8ed
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #11 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva med å fortelle henne grunnen til at hun ikke får klær istedenfor å poste det på KG? Ingenting blir bedre av å være konfliktsky Anonymkode: 796e7...b10 Ja, men noen ganger kan synspunkter fra en nøytral tredjepart gi et nytt perspektiv på ting. Sikkert derfor flere poster her inne vil jeg tro. Anonymkode: 2e8c8...8ed 6
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #12 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, men noen ganger kan synspunkter fra en nøytral tredjepart gi et nytt perspektiv på ting. Sikkert derfor flere poster her inne vil jeg tro. Anonymkode: 2e8c8...8ed Ja, men en kommer ikke unna sannheten når det gjelder å rydde opp i konflikter. Anonymkode: 796e7...b10
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #13 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, men en kommer ikke unna sannheten når det gjelder å rydde opp i konflikter. Anonymkode: 796e7...b10 Nei, det er jeg enig i. Anonymkode: 2e8c8...8ed
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #14 Skrevet 20. april 2022 Jeg har også sluttet å gi klær og utstyr til familiemedlem når jeg ikke engang fikk takk og aldri får noe tilbake, så ts har min forståelse. Nå får nabobarn klær istedet. Familiemedlemmet kunne kanskje hatt større behov, men ikke mitt problem når vedkommende ikke oppfører seg bedre. Anonymkode: 45140...fd7 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #15 Skrevet 20. april 2022 «Vi kan dessverre ikke gi bort klær og utstyr da det kostet oss mye nytt og vi har behov for pengene/ønsker å legge av pengene til noe vi har behov for/ønsker oss. Dere må gjerne kjøpe tingene av oss for den summen vi hadde tenkt til å legge det ut på Finn for.» Ved protester ala. «Vi har det også trangt for tiden» eller «vi har heller ikke så mye penger å bruke på dette» så parerer du ganske enkelt at du forutsetter at de visste og planla for at et barn koster penger, og at de har budsjettert for å ha økonomi til nødvendig utstyr til barnet. Anonymkode: eafff...3b3 3
Rhodiola Skrevet 21. april 2022 #16 Skrevet 21. april 2022 Tråden er ryddet for brukerdebatt, avsporing og siteringer av slettede innlegg. - Rhodiola, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå