Gå til innhold

«Jeg har foreldreansvar alene» - barnehage

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

barnet mitt må bytte barnehage pga flytting. I søknaden må jeg legge ved medsøkers navn, og nummer. Altså far. Forholdet til far er ekstremt turbulent og jeg regner med han vil lage et helsikke av dette (som alt annet). Far har sporadisk samvær, vi har delt foreldreansvar og jeg har fast bosted. Vil det skje noe om jeg haker av for «foreldreansvar alene» i boksen i kommunens skjema? Jeg har uansett fast bosted og kan bestemme barnehagested selv….

Anonymkode: b8ff6...89f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er dokumentforfalskning, du må være ærlig. Hvis det finnes et fritekstfelt kan du bruke det til å forklare.

Anonymkode: 85ef2...eb1

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Du bør ikke lyve. Kommunen kan sjekke det opp

Anonymkode: afb4f...213

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kommunen vet nok allerede at han har foreldreansvar. 

Og nei, du bør absolutt ikke lyve i offentlige søknader.. Det slår bare tilbake på deg selv

Anonymkode: 7efe7...65f

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

I ca alle offentlige systemer jeg selv logger meg inn står det at jeg er logget inn som n.n og har foreldreansvar for m.m og o.o. Vil tro at kommunen har tilgang på akkurat hvem som har foreldreansvar for barn når de skal behandle søknader. 

Vil han lage et mindre helsike dersom du bare bytter bhg og ikke opplyser om at du har delt foreldreansvar, enn om han får vite det i forkant? Hvis han er typen til å gjøre ting så vanskelig som mulig for deg vil han vel da faktisk ha noe på deg? 

Anonymkode: 471ed...38c

• Liker 1
Gjest Kerrs Pink
Skrevet

Men er han medsøker da? Altså skal han ha noe ansvar oppimot barnehagen? Jeg bor langt unna far til ene min, og da jeg bytta barnehage her hadde jeg ikke noen medsøker. Jeg sa fra til faren om at barnet hadde bytta barnehage men jeg ber jo ikke om lov til det når ungen bor fast hos meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Foreldreansvar er registrert i folkeregisteret og de vil antagelig oppdage det. Det er en veldig dårlig idé når samarbeidet er turbulent. Og som du selv vet, det er uansett du som bestemmer dette alene. Vil han krangle får han gjøre det med kommunen, de er vant til sånt.

Anonymkode: 25e61...43f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Kerrs Pink skrev (16 timer siden):

Men er han medsøker da? Altså skal han ha noe ansvar oppimot barnehagen? Jeg bor langt unna far til ene min, og da jeg bytta barnehage her hadde jeg ikke noen medsøker. Jeg sa fra til faren om at barnet hadde bytta barnehage men jeg ber jo ikke om lov til det når ungen bor fast hos meg. 

Ja, det er påkrevd å fylle inn detaljer for medsøker i skjemaet - med mindre jeg huker av aleneansvarboksen.. Nei far har ingenting med barnehagen eller noe annet å gjøre.. 

Anonymkode: b8ff6...89f

Skrevet

Jeg huka ikke av for medsøker da jeg søkte om barnehagebytte til eldste eller barnehageplass til minste. Det har da ingen praktisk betydning, det var da bare behov for at jeg administrerte søknaden. Barnehagen har egne skjemaer hvor man fyller inn hvem som er foreldre, så det får de vite uansett. Fedrene har fullt innsyn på helsenorge.no og hos kommunen osv, null problem. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg huket av for det, pga jeg ikke vet hva fødselsnr han har og jeg ikke fikk fatt i han, han er i fengsel tror jeg. Snakket med bhg og de sa det gikk fint. 

Anonymkode: cc61b...bdb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...