Gå til innhold

Kafevert tog

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har blitt innkalt til en stilling som kafevert på tog og lurer litt på om noen her kjenner noen eller jobber som det selv?

Prøvde å få meg jobb som konduktør og kom langt i rekrutteringsprosessen men ikke helt igjennom, så da tenkte jeg at dette var et fint alternativ for å se om jeg trives med å jobbe på tog. Lurer egentlig på om det er mye dødtid, hvordan arbeidsmiljøet er, og om lønnen tilsvarer den vanlig servicemedarbeider eller får man bedre betalt siden man jobber på tog med varierende arbeidstider?

Anonymkode: 2025c...c33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kan først og fremst bare si at kjedeligere jobb finner du ikke. Jobbet 6 måneder som kafévert før jeg sluttet. Tok en master i  finans ved siden av. 
Man blir lett kvalmen fordi man står sidelengs 24/7 i forhold til retningen til toget. Mye dødtid og generelt kjedelig. Beste var vel da jeg var ferdig for dagen..😅 Timelønnen min var på ca 200 før skatt.. Sånn sett ikke så mye å skryte over.
Kan for all del være at du trives i den stillingen, men jeg syntes det var dødskjedelig hver gang. 

Anonymkode: c4165...26d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan først og fremst bare si at kjedeligere jobb finner du ikke. Jobbet 6 måneder som kafévert før jeg sluttet. Tok en master i  finans ved siden av. 
Man blir lett kvalmen fordi man står sidelengs 24/7 i forhold til retningen til toget. Mye dødtid og generelt kjedelig. Beste var vel da jeg var ferdig for dagen..😅 Timelønnen min var på ca 200 før skatt.. Sånn sett ikke så mye å skryte over.
Kan for all del være at du trives i den stillingen, men jeg syntes det var dødskjedelig hver gang. 

haha uffda det her lover jo ikke godt!😅 200kr i timelønn er uansett mye bedre enn den luselønna jeg får nå, hva med tillegg og sånn hvis du jobber kveld/natt? Jeg kan se for meg at det kan bli noe dødtid til tider og må innrømme at jeg liker best jobber hvor det skjer litt, men det er en fulltidsjobb så jeg må prøve da jeg bare jobber som vikar nå, tenker at det kan være en slags stepping stone til videre arbeid innen tog.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 hours ago, AnonymBruker said:

haha uffda det her lover jo ikke godt!😅 200kr i timelønn er uansett mye bedre enn den luselønna jeg får nå, hva med tillegg og sånn hvis du jobber kveld/natt? Jeg kan se for meg at det kan bli noe dødtid til tider og må innrømme at jeg liker best jobber hvor det skjer litt, men det er en fulltidsjobb så jeg må prøve da jeg bare jobber som vikar nå, tenker at det kan være en slags stepping stone til videre arbeid innen tog.

Det er gøy hvis du bestemmer deg for at det skal være gøy! ;) 
Jeg var kanskje litt vel negativ i forrige kommentar, ta det litt med en klype salt. Var ikke så ille altså! :) 
Du får tillegg ved å jobbe kveld og natt ja. Det blir masse dødtid og lite sosialt, men du finner nok ut av det. 

Lykke til! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke jobbet som dette, men hadde jobb som innebar mye dødtid før (industri). Etter hvert ble jeg god til å bruke tiden for egen del, både til studier, lese bøker, div. plukking på min lille laptop osv. 

I dag jobber jeg på kontor hvor jeg har arbeidsoppgaver som varer til langt uti neste år, og selv om jeg tar noen femminuttere så savner jeg å ha en jobb hvor det var såpass mye tid til egne sysler.

Anonymkode: aacc4...1f6

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det er gøy hvis du bestemmer deg for at det skal være gøy! ;) 
Jeg var kanskje litt vel negativ i forrige kommentar, ta det litt med en klype salt. Var ikke så ille altså! :) 
Du får tillegg ved å jobbe kveld og natt ja. Det blir masse dødtid og lite sosialt, men du finner nok ut av det. 

Lykke til! 

Jeg får se om jeg kommer videre og hvordan det blir,jobber som vikar i barnehage nå foretrekker det fremfor når jeg jobbet som bpa uten kollegaer. Hva lå tilleggene på? Og er det kun på tog som kjører langt? Klarer ikke se for meg at de serverer mat på korte turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.4.2022 den 16.28):

Det er ingen stepping stone videre, for det meste innen jernbanen er fagutdanninger. Ønsker du å jobbe på toget må du søke lokfører. Siden du har forsøkt konduktør spørs det om du kommer gjennom som lokfører, da det er en ganske omfattende utdanning. En annen mulighet er trafikkstyrer (senere mulighet for å bli togleder). Men den utdanningen er også hardere enn konduktør. Du må generelt være glad i regelverk om du skal jobbe med tog. 

Anonymkode: 3864d...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er ingen stepping stone videre, for det meste innen jernbanen er fagutdanninger. Ønsker du å jobbe på toget må du søke lokfører. Siden du har forsøkt konduktør spørs det om du kommer gjennom som lokfører, da det er en ganske omfattende utdanning. En annen mulighet er trafikkstyrer (senere mulighet for å bli togleder). Men den utdanningen er også hardere enn konduktør. Du må generelt være glad i regelverk om du skal jobbe med tog. 

Anonymkode: 3864d...1a1

Er ikke interessert i lokfører eller trafikkstyrer,konduktør er det som passer meg best. Jeg liker å forholde meg til regelverk så det er ikke noe problem for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.4.2022 den 13.33):

Hei, jeg fikk jobben. Kan jeg spør deg om du måtte betale for togbillett når du var på jobb som cafevert? Fikk beskjed om at de ikke sjekka billetter hvis konduktøren kjente deg igjen. Det reagerte jeg på, må jeg betale billett for å være på jobb....går utifra at hun mener at hvis jeg tar tog som privatperson så er det ikke sikkert at jeg trenger å betale hvis jeg kjenner konduktør? Og kan du anbefale meg dovrebanen eller bergensbanen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei, jeg fikk jobben. Kan jeg spør deg om du måtte betale for togbillett når du var på jobb som cafevert? Fikk beskjed om at de ikke sjekka billetter hvis konduktøren kjente deg igjen. Det reagerte jeg på, må jeg betale billett for å være på jobb....går utifra at hun mener at hvis jeg tar tog som privatperson så er det ikke sikkert at jeg trenger å betale hvis jeg kjenner konduktør? Og kan du anbefale meg dovrebanen eller bergensbanen?

Gratulerer med ny jobb! Kan ikke svare på dine spørsmål, men kan du fortelle om arbeidstid, oppgaver og lønn? 😊

Anonymkode: 45561...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Gratulerer med ny jobb! Kan ikke svare på dine spørsmål, men kan du fortelle om arbeidstid, oppgaver og lønn? 😊

Takk😊 Har enda ikke begynt i jobben så kan ikke svare på så mye😅 Jeg vet bare at jeg skal jobbe dag og kveld, dagvakter som begynner 8tiden og senvakter som begynner 14tiden med overnatting på hotell i annen by. Lønnen er den samme som for reiselivsnæringen så jeg googlet det og så på lønnstrinn. Ble litt klokere men ikke veldig for aner ikke hvordan de regner ut min ansinnitet da jeg har jobba mye deltid, men intervjuer sa at jeg kunne regne med 200kr timen eller mer ut ifra min arb.erfaring.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 4/27/2022 at 7:57 PM, AnonymBruker said:

Selvfølgelig må man ikke betale for togbillett når man jobber som kafévert.. Man er jo et del av laget.. Reiser du som privatperson er det en annen sak. Jeg jobbet på sørlandet, altså sør-kysten. Bergensbanen er alltid fin! 
Gratulerer med ny jobb! :) Lykke til!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 måneder senere...

Hei, 

Dette melding er til den som fikk jobben som kafevert i fjør og til den som jobbet som kafevert før og har svarte et par spørsmålene.   Jeg fikk tilbud om jobben, men er ikke sikkert om hvor mye er måneds lønn når man jobber 100%, inkludert alle de tillegg?   Eller noe annet her som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 27.4.2022 den 19.57):

Jeg fikk tilbud som kafevert, er det noen her som vet hvor mye er måneds lønn når man jobber 100%, inkludert alle de tillegg?   

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosino skrev (3 minutter siden):

Jeg fikk tilbud som kafevert, er det noen her som vet hvor mye er måneds lønn når man jobber 100%, inkludert alle de tillegg?   

Takk!

Ble det ikke opplyst om på intervju eller står det ikke noe i kontrakten? I min nye jobb sto det hvor mye det var pr år for den stillingsprosenten i kontrakten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måneskinn skrev (På 9.4.2023 den 0.09):

Ble det ikke opplyst om på intervju eller står det ikke noe i kontrakten? I min nye jobb sto det hvor mye det var pr år for den stillingsprosenten i kontrakten

Hei, 

Jeg fikk epost hvor de spurte om opplysningene mine, jeg antar jeg får kontrakten etter jeg sender opplysningene.  Men jeg ønsker å vite på forhånd.  Også, de snakker om tarifflønn, men jeg lurer på hvor mye blir det med tilleggene, som circa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det stor info bare om lønn til de som jobber på flytog og som konduktør.  Men takk for at du prøv å hjelpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker
rosino skrev (På 11.4.2023 den 18.35):

Det stor info bare om lønn til de som jobber på flytog og som konduktør.  Men takk for at du prøv å hjelpe!

Hei

Det var jeg som startet tråden i fjor.

Jeg jobbet 100% tjente 30-34 000 i måneden, lønnen er avhengig av hvor mye overtid,overnattinger du har osv, jeg har ca 10år ansiennitet fra andre jobber. Timelønnen min var 220,-

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.4.2023 den 6.14):

Hei

Det var jeg som startet tråden i fjor.

Jeg jobbet 100% tjente 30-34 000 i måneden, lønnen er avhengig av hvor mye overtid,overnattinger du har osv, jeg har ca 10år ansiennitet fra andre jobber. Timelønnen min var 220,-

Er 30-34,000 pr mnd brutto? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...