AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #1 Skrevet 19. april 2022 Moren min kjøpte en genser til meg som ikke satt noe pent på meg. Grunnet jeg har stor byste ble den for utringet på meg. Sto 100 dager åpent kjøp på kvitteringen og jeg dro å leverte den inn dagen etter. Kum prøvd på og prislappen osv hang stadig vekk på plagget. Likevel var butikkdama skikkelig mistenksom. Spurte om det var feil str. Jeg sa nei, men jeg ville bare ikke ha plagget og ønsket pengene tilbake. Hun ga seg ikke og spurte hva som var feil med den. Det sto masse folk i køa bak og jeg hadde ikke noe lyst til å si høyt at bysten min er for stor. Så jeg sa at det var feil farge til meg. Da sa hun at di hadde flere farger også. Da ble jeg irritert og sa kan jeg please bare få tilbake pengene??? Først da ga hun seg. Men må man seriøst ha en grunn for å levere tilbake noe? Er det ikke privat?? Anonymkode: 1a8a5...12d
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #2 Skrevet 19. april 2022 Butikken er ikke pålagt å ta tilbake plagget i det hele tatt, de kan lovlig nekte. (Med mindre de har reklamert med en bytte-garanti.) Hun kassadama var veldig gravende da. Unødvendig av henne. Anonymkode: 8e816...0d8 4
Myrmica Skrevet 19. april 2022 #3 Skrevet 19. april 2022 Er det åpent kjøp så er det åpent kjøp, trenger ingen grunn for det. Men dama i kassa prøvde seg på mersalg, de vil jo helst at du skal bruke penger hos de istedenfor å få pengene tilbake... Bare tenk på det som en litt slitsom selger, det lå nok ikke noe mer bak enn det 😊 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #4 Skrevet 19. april 2022 Hørtes jo bare ut som hun var serviceinnstilt - og ønsket at du skulle få et plagg du var fornøyd med. Du kan fint si "feil passform" i stedet for å være så knapp. Anonymkode: 41746...262 3
Hedda-78 Skrevet 19. april 2022 #5 Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Butikken er ikke pålagt å ta tilbake plagget i det hele tatt, de kan lovlig nekte. (Med mindre de har reklamert med en bytte-garanti.) Hun kassadama var veldig gravende da. Unødvendig av henne. Anonymkode: 8e816...0d8 Men når det står 100 dager åpent kjøp, så må de jo forholde seg til det de selv har lovet. 4
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #6 Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Butikken er ikke pålagt å ta tilbake plagget i det hele tatt, de kan lovlig nekte. (Med mindre de har reklamert med en bytte-garanti.) Hvis dette stemmer så får de ta vekk "100 dagers åpent kjøp mot kvittering" som sto nederst på kvitteringen jeg hadde da. Så hvorvidt man får levert inn et plagg avhenger av hvorvidt dama bak kassa har en god dag eller ikke???? Anonymkode: 1a8a5...12d 3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #7 Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvis dette stemmer så får de ta vekk "100 dagers åpent kjøp mot kvittering" som sto nederst på kvitteringen jeg hadde da. Så hvorvidt man får levert inn et plagg avhenger av hvorvidt dama bak kassa har en god dag eller ikke???? Anonymkode: 1a8a5...12d Men basert på hva du skriver synes det som om du hadde en like dårlig dag. Du kan spandere på deg et smil, og litt høflighet. Anonymkode: 41746...262
nomore82 Skrevet 19. april 2022 #8 Skrevet 19. april 2022 Myrmica skrev (1 time siden): Er det åpent kjøp så er det åpent kjøp, trenger ingen grunn for det. Men dama i kassa prøvde seg på mersalg, de vil jo helst at du skal bruke penger hos de istedenfor å få pengene tilbake... Bare tenk på det som en litt slitsom selger, det lå nok ikke noe mer bak enn det 😊 Hedda-78 skrev (1 time siden): Men når det står 100 dager åpent kjøp, så må de jo forholde seg til det de selv har lovet. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvis dette stemmer så får de ta vekk "100 dagers åpent kjøp mot kvittering" som sto nederst på kvitteringen jeg hadde da. Så hvorvidt man får levert inn et plagg avhenger av hvorvidt dama bak kassa har en god dag eller ikke???? Anonymkode: 1a8a5...12d "Åpent kjøp" i butikk er ikke noe de er lovpålagt til å gi. Men er det gitt må det følges, men de kan selv diktere reglene/kravene for å kunne benytte ordningen. For eks er det vanlig å ha et krav om at de kan nekte om de mistenker misbruk. Og det vil heller ikke være så urimelig å spørre om grunnen til at du leverer tilbake så de kan prøve å finne en løsning eller bli kvitt dårlige produkter. I ditt tilfelle hadde det vært enkelt og ryddig å svare med "dårlig passform" og da hadde nok dette ordnet seg uten så mye styr. 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #9 Skrevet 19. april 2022 "Jeg fikk den av mora mi, men jeg likte den ikke" hadde jeg sagt 😄 Anonymkode: 57579...4cd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå