AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #1 Skrevet 19. april 2022 Snart er det både konfirmasjonsesong og 17. mai og det er mange som skal ha diverse selskap hvor det skal være koldtbord/buffet. La oss samle gode forslag og oppskrifter til retter som passer her. Stort pluss om de kan tilberedes på forhånd siden det bare er begrenset med tid man har samme dag som anledningen. De som ønsker å skrive at de ikke liker koldtbord, at de foretrekker annen mat eller at de ikke har noen forslag bes stige ut av tråden. Anonymkode: dc383...e13
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #2 Skrevet 19. april 2022 Mums-kokebøkene har utrolig mye digg fingermat og snacks. Anonymkode: b3b5d...0d7
Anonymous 91 Skrevet 19. april 2022 #3 Skrevet 19. april 2022 Kyllinglår Røkelaks Spekemat Eggerøre Karbonader Loff Salat Kjøttboller Rekecabaret 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #4 Skrevet 19. april 2022 Liker å ha elementer som minner mer om tapas, for variasjonens skyld. Deviled eggs - står seg fint over natten. Gjør litt ut av seg, og er mettende. Kyllingklubber. Men kjøp ferskt, mariner, og stek selv. Ferdigstekte er bare tørt. Foccachia, trines oppskrift. Hjemmelaget aioli, og tatziki. Lakseruller, og spekematruller. Lompe+snøfrisk, med dill+laks, eller spekemat+ruccola. Grillet asparges med revet parmasan. Kjøttboller i sterk tomatsaus. Pai/quiche. Gjerne en enkel spinatpai, eller sopp- og løkpai. Scampi stekt raskt i sursøt saus. Og to solide fat med oster, og spekemat. Anonymkode: 71a58...436 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #5 Skrevet 19. april 2022 Mitt beste tips er å ikke kline all mat sammen. Ikke all salami trenger å smake røkt laks, ikke all agurk trenger å smake salami, ikke alt trenger å være klint inn med majones eller smake sitron og ikke all salat må smake reker. Anonymkode: 034dd...778 5 2 2
Brunhilde Skrevet 20. april 2022 #6 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Mitt beste tips er å ikke kline all mat sammen. Ikke all salami trenger å smake røkt laks, ikke all agurk trenger å smake salami, ikke alt trenger å være klint inn med majones eller smake sitron og ikke all salat må smake reker. Anonymkode: 034dd...778 I all verden! Hvor pleier du å spise koldtbord? Ellers er jeg enig i at det er lurt å ha en del tapasretter, det er ofte litt mer smakfullt enn cabaret. 😉 4
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #7 Skrevet 20. april 2022 Brunhilde skrev (4 timer siden): I all verden! Hvor pleier du å spise koldtbord? Hjemmelagde koldtbord, koldtbord fra ymse cateringselskaper i private selskaper, koldtbord på diverse konferanser o.l., koldtbord på danskebåten, koldtbord på diverse hoteller... Eller så kan du jo prøve deg på et googlesøk. Det er helt vanlig å blande mange ulike komponentene på samme fat, legge de inntil og oppå hverandre og ha felles serveringsbestikk til alt på fatet. Hvis du aldri har opplevd det, er det nok din koldtborderfaring som er sjelden, ikke min. Anonymkode: 034dd...778 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #8 Skrevet 20. april 2022 I tillegg til det mange har nevnt, en stor bolle med hjemmelaget potetsalat. Anonymkode: a9d88...4a4 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #9 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Mitt beste tips er å ikke kline all mat sammen. Ikke all salami trenger å smake røkt laks, ikke all agurk trenger å smake salami, ikke alt trenger å være klint inn med majones eller smake sitron og ikke all salat må smake reker. Anonymkode: 034dd...778 Et godt tips for barnebordet. Anonymkode: 71a58...436
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #10 Skrevet 20. april 2022 -Falafler -Søtpotet boller - Små tomatterter -Patatas bravas med tomatsaus - Marninert sopp -Foccachia - Pastasalat med oliven,rødløk,tomater,rå brokkoli,granateplekjerner og oljevinagrette -Potesalat med sennep og estragon -Snitter med avocado og syltet rødløk Anonymkode: f3784...115 1 2
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #11 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Et godt tips for barnebordet. Anonymkode: 71a58...436 Ja, alle voksne elsker jo (og tåler!) fisk på skinkesteken sin... Anonymkode: 034dd...778
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #12 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja, alle voksne elsker jo (og tåler!) fisk på skinkesteken sin... Anonymkode: 034dd...778 Hvor i alle dager har du spist koldtbord 🤣 Anonymkode: 71a58...436 1
Brunhilde Skrevet 20. april 2022 #13 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hjemmelagde koldtbord, koldtbord fra ymse cateringselskaper i private selskaper, koldtbord på diverse konferanser o.l., koldtbord på danskebåten, koldtbord på diverse hoteller... Eller så kan du jo prøve deg på et googlesøk. Det er helt vanlig å blande mange ulike komponentene på samme fat, legge de inntil og oppå hverandre og ha felles serveringsbestikk til alt på fatet. Hvis du aldri har opplevd det, er det nok din kJoldtborderfaring som er sjelden, ikke min. Anonymkode: 034dd...778 Jeg har både tilberedt, servert og spist min andel koldtbord, men jeg har aldri opplevd at salami og røkelaks har ligget på samme fat. Jeg har aldri opplevd at agurken som pynter fatet med salami ligger oppå salamien, men ved siden av og derfor har tatt lite smak. Jeg har heller aldri opplevd reker i annen salat enn rekesalat, og den skal smake reker. Majones serveres i skåler ved siden av maten, eventuelt som bestanddel av en salat. Jeg tror rett og slett at du har spist på simple steder, derav din dårlige erfaring. 1
Minmorsbarn Skrevet 20. april 2022 #14 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): -Falafler -Søtpotet boller - Små tomatterter -Patatas bravas med tomatsaus - Marninert sopp -Foccachia - Pastasalat med oliven,rødløk,tomater,rå brokkoli,granateplekjerner og oljevinagrette -Potesalat med sennep og estragon -Snitter med avocado og syltet rødløk Anonymkode: f3784...115 Så kult med mange vegetariske/veganske alternativer! 2
Daisy-love Skrevet 20. april 2022 #15 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): -Falafler -Søtpotet boller - Små tomatterter -Patatas bravas med tomatsaus - Marninert sopp -Foccachia - Pastasalat med oliven,rødløk,tomater,rå brokkoli,granateplekjerner og oljevinagrette -Potesalat med sennep og estragon -Snitter med avocado og syltet rødløk Anonymkode: f3784...115 Søtpotetboller, er det mer som falafel, men av søtpotet? Veganer her som ikke tåler så godt bønner osv (ibs), og den var ny 😋 Ellers masse digg 😊
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #16 Skrevet 20. april 2022 Vårruller Stekt ris Bacondadler Kyllingspyd Anonymkode: 4af37...531
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #17 Skrevet 21. april 2022 Daisy-love skrev (18 timer siden): Søtpotetboller, er det mer som falafel, men av søtpotet? Veganer her som ikke tåler så godt bønner osv (ibs), og den var ny 😋 Ellers masse digg 😊 INGREDIENSER 350 g søtpotet ca. 1 stor eller 2 små 1 sitron (må være økologisk da vi bruker både saft og skall) 4 ss tomatpuré 8 ss mel 3 dl quinoa ukokt 2 dl fersk koriander finhakka 1 ss soyasaus( soppsoya) 2 ts gurkemeie malt eller fersk, finhakka 2 ts spisskummen malt 2 ts paprikapulver 1 ts koriander malt 1 krm kajennepepper kan erstattes med chilli 1 krm salt 1 krm pepper Kutt søtpoteten i terninger eller båter og bak i ovnen på 200 grader i ca. 20-25 minutt. Skyll quinoaen og kok på svak varme med dobbel mengde vann i ca. 12-15 minutter. Mos søtpoteten med en potetmos-moser i en stor bolle, og hiv oppi de resterende ingrediensene. Nå skal du ha en seig og god deig som lett kan formes til boller. Bak dem i ovnen på 200 grader ca. 20 minutter før du snur dem og lar dem stå ytterligere ca. 15 min. Anonymkode: f3784...115 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #18 Skrevet 21. april 2022 Baconpinner: Smør loffskiver med krydder-kremost, skjær vekk skorpene og del en skive i fire strimler. Surr bacon rundt og stek i ovnen Anonymkode: 7a651...742
AnonymBruker Skrevet 21. april 2022 #19 Skrevet 21. april 2022 Spekemat, laks og eggerøre kan lages klart og legges under folie. Samme med karbonader og løk. Samme med diverse oster (med druer og syltetøy). Hjemmelaget potetsalat, enten man liker den mer kremet eller med olje. En god salat eller to. Spekeskinke og melon, baconsurrede asparges, baconsurrede dadler, helstekt laks, roastbiff, reker, pai, spansk omelett. Diverse typer brød, smør, ailoi, majones, remulade. Anonymkode: 9400e...8ed
Butter Skrevet 23. april 2022 #20 Skrevet 23. april 2022 Brokkolisalat Vil også slå et slag for en eller flere oster - krever jo heller ingen tilberedning. Spekemat Røkelaks Lefserull med røkelaks eller en eller annen skinkevariant. Oliven Foccacia Avhengig av andre retter på bordet - rømmegrøt - passer inn med spekemat, eggerøre, røkelaks ovnsbakt omelett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå