AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #1 Skrevet 19. april 2022 Vet ikke om dette burde heller vært plassert under Forbruker og økonomi, men admin/mod får flytte tråden hvis de vil. Bestilte vitrine og tv-bord på slutten av november (pakkeløsning fra samme leverandør). Som vanlig ca 3 måneder leveringstid og var forventet i midten av mars. Fikk så SMS med beskjed om forsinkelse og forventet levering til uke 13. Nå er vi i uke 16 og fortsatt ikke hørt noe. Tok kontakt med butikken sent i uke 14 og de kunne ikke si noe annet enn beklager for forsinkelsen og skulle sjekke opp status hos leverandøren og beste fall burde komme nå ila april. Vet det har vært påske nå, men har heller ikke hørt noe mer fra den ansatte. Jeg var egentlig forberedt til uke 13-14 og kvittet med en del møbler for å gjøre plass til de nye og det har da skapt noen ulemper som prøver å leve med nå, og andre nye ting som for bruk på de nye møblene ligger fortsatt i store pakker. Ganske dyr bestilling i seg selv og klarte å forhandle noen prosent i rabatt og halv pris på hjemlevering den gangen. Blir det rimelig å spørre om kompensasjon (på en pen måte) for denne forsinkelsen og ulempene? Tanken er ikke å være vanskelig kunde og kreve stort avslag. Tenker å bare be om gratis hjemlevering i det minste (ordinær koster 1000,- og fikk avtalt til 550,-) som slags plaster på såret og vise at situasjonen er litt frustrerende som forventende kunde. Har fortsatt en del restbeløp å betale (ca. 21600,-), så har også tenkt tanken om mer rabatt der, men vil ikke være for kravstor og dra det for langt. Hva hadde dere gjort i denne situasjonen? Anonymkode: 39328...bdd
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #2 Skrevet 19. april 2022 Hadde forventet gratis hjemlevering. Rabatt på møblene tror jeg ikke du får, men frakten burde de i det minste dekke (i første omgang). Anonymkode: ab0b3...1ea
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #3 Skrevet 19. april 2022 Jeg hadde bedt om gratis hjemlevering, og evt ytterligere avslag om det drøyer videre. Anonymkode: e1c86...925
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #4 Skrevet 19. april 2022 Det er pandemi og krig, og slike ting forsinker svært mange ulike varer. Anonymkode: a210f...87e 3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #5 Skrevet 19. april 2022 Du kan godt prøve å kreve avslag, men er redd leverandør vil bruke force majoure, altså at forsinkelsene skyldes noe de ikke rår over. Anonymkode: a22fa...2e2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå