Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en voksen kvinne på 44 år som til jul i fjor fikk fargeleggings bøker og farger av min datter. Fargelegging er noe hun liker å gjøre selv, så hun tenkte vel at vi kunne fargelegge sammen. Nå har det seg sånn at jeg har blitt helt besatt av å fargelegge, jeg har kjøpt meg litt dyrere fargeleggings bøker og farger men problemet er at mannen min er så flau over det, han sier jeg er barnslig og det blir ofte små krangling rundt det at jeg liker å fargelegge. Vi hadde et vennepar over i påsken og jeg tok ut fargeleggings boken min for å vise vennene våre hva jeg hadde farget, og da begynte mannen min å beklage seg til de og han stormet ut av rommet. Hva gjør jeg i denne situasjonen? Jeg liker min nye hobby.

Anonymkode: 73696...4ad

• Liker 1
  • Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Herlighet. Jeg hadde blitt dritflau av en sånn mann, og beklaget meg på hans vegne til vennene våre. 😱😱😱

Anonymkode: cf70d...3d3

• Liker 36
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Han er ikke flau over deg, det er seg selv han har et problem med, om du skjønner. 

Kos deg med det, drit i ham.

Anonymkode: 2cca5...4a5

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Oi😆 Det var jo ikke noe å ta på vei for. Så lenge de viste interesse for temaet så er det jo ikke noe flaut å dra frem fargeboka. Hadde vært flaut hvis de ikke brydde seg i det hele tatt og du likevel insisterte på å bla igjennom hele boka.

Mannen din får det nok mye bedre om han lærer seg at han er han og du er du. Hvordan du oppfører deg er verken hans feil eller fortjeneste, det reflekterer ikke på han.

Anonymkode: c73d2...a34

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sånn fargelegging er jo en genial måte å avstresse på, meditativt og kreativt. For noen år siden var det der ganske stort. Min kone fikk en slik bok i gave fra noen og koset seg med den i ukevis. 

Dumme mannen ! 

Mann 51.

Anonymkode: 66045...5aa

• Liker 15
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Herlighet. Jeg hadde blitt dritflau av en sånn mann, og beklaget meg på hans vegne til vennene våre. 😱😱😱

Anonymkode: cf70d...3d3

Enig, det er langt pinligere å ha et anfall og lage en stor scene utav det😅 

Anonymkode: c73d2...a34

• Liker 11
Skrevet

Mannen din kan ta seg en bolle.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Du får si til han at du blir flau over at han gjør deg flau. Fargelegging gir faktisk ro i sjelen. 

Skrevet

Fargelegging er gøy og veldig avkoblende for hjernen. Kos deg med hobbyen din og la gubben stå der og sutre.

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner mannen din.. Hva blir det neste? Å leke med barbiedukker. 

Anonymkode: a0d50...75f

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner faktisk mannen din. Jeg vet at mange voksne nå fargelegger. Og at de har glede av det. Men det er ikke noe man viser frem. Siden du liker å fargelegge, så har du sikkert god fargesans. Har du prøvd å tegne selv, og deretter fargelegge det? Da blir det kunst, og ikke bare kopiering. Og de tegningene kan du med stolthet vise frem. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg skammer meg over at jeg liker å fargelegge, og jeg gjemmer vekk bøkene når vi får besøk. En gang hadde jeg ikke gjemt «kofferten» med Faber-Castell blyantene når vi fikk besøk. Kvinnen spurte meg ivrig «Tegner du?» Jeg: «Eeeh… jeg maler». Kvinnen trakk pusten og begynte snakke om noe annet.

Du er flink som ikke skammer deg slik jeg gjør! Du gjør alt riktig. Vis fram hobbyen din til gjester som er interesserte. At mannen din reagerer slik, vil nok de fleste gjester synes er uakseptabelt. De vil forstå at han ikke respekterer din hobby, noe man skal gjøre.

Min mann har forresten kjøpt malebøker til meg, og skjønner ikke hvorfor jeg gjemmer dem bort. 

• Liker 4
  • Hjerte 3
Skrevet

Kos deg med det - fargelegging er Mindfulness, hvis han ikke liker det er det hans problem ikke ditt 😊

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Er jo litt barnslig å fargelegge når man er voksen, men hva så ?

Anonymkode: 8f30f...e42

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er jo litt barnslig å fargelegge når man er voksen, men hva så ?

Anonymkode: 8f30f...e42

Enig - So what? Gøy å være barnslig

Endret av Diezel
  • Liker 7
Skrevet

Jeg har ingen problemer med å skjønne at det er avslappende og gøy å holde på med, men jeg hadde nok smilt litt stivt om noen over 13 dro fram fargeleggingsboka for å vise den fram når jeg var på besøk...

• Liker 22
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg må si jeg skjønner mannen din litt. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har også en hobby som regnes som «barnslig» (gaming). 
Folk får bare synes hva de vil, det viktigste for meg er at gaming fyller så mange behov hos meg: 

Avkobling

Hjernetrim

Mindfullness

Utfordring

Motorikk

Tidsfordriv

Det viktigste for meg på denne lista er avkobling, nettopp fordi jeg sliter med mye tankekjør og trenger å rense hodet innimellom.

Fortell mannen din hva fargelegging betyr for deg, og vær sikker på at han forstår. 
Synes også du kan si at han er urimelig, barnslig og litt av en drama queen. 

• Liker 6
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fargelegger selv i fargeleggingsbøker for voksne. Alle kan vel ha ulike hobbyer? Man mobber ikke mannen sin hvis han for eksempel gamer fortnite? At han blir så flau på dine vegne er jo helt dust. Det er mange voksne som fargelegger.

Anonymkode: 61404...c63

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg fargelegger selv. Har en fargeleggingsbok som jeg fargelegger i. Og jeg er over 40 år.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...