AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #1 Skrevet 19. april 2022 For en del år siden tok jeg bachelor, en strøk i det ene faget. Etter en del om og men tenkte jeg å ta det opp igjen slik at jeg i det minste har fullført graden min, men nå er ikke dette faget en del av bacheloren jeg tok, og jeg finner heller ikke faget. Noen som har vært borti noe lignende, og vet om det er mulig å løse på en eller annen måte? Anonymkode: 90c06...896
Devilheart Skrevet 19. april 2022 #2 Skrevet 19. april 2022 Ja, ta kontakt med studiekoordinator for det studiet og løs saken direkte. De har sikkert informasjon om deg som student fortsatt og kan hjelpe videre med å finne et annet tilnærmet emne du kan ta. Når emner fjernes, blir som regel innholdet delt til andre emner eller det lages nytt/nye emne(r) som tar over for det gamle. Hvis studieplanen er tilgjengelig for det året du begynte der, kan du sammenligne med den nye planen for å se hvilke emne(r) som har erstattet det gamle.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #3 Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): For en del år siden tok jeg bachelor, en strøk i det ene faget. Etter en del om og men tenkte jeg å ta det opp igjen slik at jeg i det minste har fullført graden min, men nå er ikke dette faget en del av bacheloren jeg tok, og jeg finner heller ikke faget. Noen som har vært borti noe lignende, og vet om det er mulig å løse på en eller annen måte? Anonymkode: 90c06...896 Skjønner ikke hvorfor du spør på KG istedenfor å henvende deg til studiested. Det om du får fullført graden din er avhengig av flere faktorer og det er bare studiestedet som kan svare på det. Noen steder er det ikke mulig å gjenoppta studier dersom det har gått for lang tid. Men hvis du oppfyller alle krav for å gjenoppta studer og det kun er det faget som er problemet så har de sikkert fått et erstatningsfag som du kan ta. Anonymkode: 5758c...9cb 4
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #4 Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Skjønner ikke hvorfor du spør på KG istedenfor å henvende deg til studiested. Det om du får fullført graden din er avhengig av flere faktorer og det er bare studiestedet som kan svare på det. Noen steder er det ikke mulig å gjenoppta studier dersom det har gått for lang tid. Men hvis du oppfyller alle krav for å gjenoppta studer og det kun er det faget som er problemet så har de sikkert fått et erstatningsfag som du kan ta. Anonymkode: 5758c...9cb Dette. Hvis det er umulig å få fullført denne graden, kan du sjekke om det er mulig å ta en fritt sammensatt bachelor. Noen ganger kan emner man har tatt tidligere bli godkjent som deler av bachelorgrad (med ny emneplan). Da må man gå gjennom det du har tatt ift til det de tar nå, og så ser man hva som kan godkjennes og hva som ikke kan godkjennes. Det er bare studiestedet som kan hjelpe deg med dette. Jeg jobber ved et universitet, og vi hadde en lignende sak for et års tid siden. Vedkommende måtte ta ca halvparten av fagene på nytt. Det ble ikke noe av. Anonymkode: fe488...b02
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå