Gå til innhold

Typen sier jeg må betale leie for å bo hos han?!?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal flytte inn til typen og han eier en leilighet som han kjøpte for 3 år siden, men i dag så sa han at jeg må betale leie for å bo hos han? Jeg skjønner ingenting, han eier jo boligen? Er helt satt ut jeg.

Anonymkode: 9261a...614

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har jo utgifter på leiligheten selv om han eier. Han betaler vel lån og evt husleie
Riktige her er at du betaler halvparten av rentene og halvparten av husleie hvis han har det. I tillegg burde du jo betale for strøm, Wifi osv. Koster å eie. 
Tenker du at du skulle få bo der helt gratis?

• Liker 41
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Det virker merkelig, synes jeg. Er det snakk om veldig mye penger? Dere er jo kjærester og skal og skape et hjem sammen. Jeg tenker heller det er bedre om dere for eksempel deler på fellesutgiftene og mat 😊 Ikke betal ned på hans lån eller betal leie!

• Liker 14
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Nå tuller du? 😊 Klart du skal betale for å bo i hans leilighet 🥳

Anonymkode: b028a...dd0

Nei hvorfor må jeg der når han eier? Urettferdig syns jeg.

Skrevet

Skal du bo gratis resten av livet du da? 

• Liker 39
  • Nyttig 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

Hørt om å dele på utgifter når man bor sammen?

Men det blir og litt feil å bruke ordet leie, syns jeg. Mulig du hadde reagert annerledes om han sa at du og må være med å betale på utgiftene. 

Endret av AthenaRavenLuna
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig skal du betale halvparten av strøm, kommunale kostnader osv. Pluss halvparten av rentene (ikke avdragene!) på boliglånet.

Anonymkode: 68a2b...09c

• Liker 15
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Magnifique said:

Det virker merkelig, synes jeg. Er det snakk om veldig mye penger? Dere er jo kjærester og skal og skape et hjem sammen. Jeg tenker heller det er bedre om dere for eksempel deler på fellesutgiftene og mat 😊 Ikke betal ned på hans lån eller betal leie!

Han sier jeg skal betale 6000kr totalt hver måned, det skal inkludere leie, strøm, tv og Internett. Mat kommer utenom som vi skal dele på, jeg var forberedt på å dele utgifter på mat, men ikke alt annet.

• Liker 3
Skrevet

Synes jo ikke det er urimelig å betale noe "leie" iallefall. Dette må du jo betale uansett om du skal bo noe sted. Selv om han eier så er det jo utgifter som skal betales på boligen. Synes du skal be om å få en oversikt over utgiftene på leiligheten  å passe på du ikke betaler så allt får mye I forhold til utgifter. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er delt. Man kan ikke forvente å bo gratis, så utgifter som strøm, mat, vannforbruk og forsikringer deles selvsagt. Men leie fra en kjæreste? Jeg vet ikke helt. Det virker litt upersonlig. Men det vil jo også komme an på hvilke inntekter man har.

Anonymkode: 2e558...e9a

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Magnifique skrev (3 minutter siden):

Et svar man aldri ville ha sett om kjønnene var byttet om.

Anonymkode: 7e514...f4d

• Liker 30
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er han rik og du har veldig dårlig råd, så er min mening at han er gjerrig. Men det er MIN mening. Det er jo han som bestemmer, og det er ingen regler på det. Han får jo mindre område å boltre seg på. Mange som har god råd velger å kun spleise på strømregning, Internett, tv, mat, kommunale avgifter, etc

Du kan jo leie et annet sted om du synes hans betingelser er for dyrt

Anonymkode: e298a...52c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han sier jeg skal betale 6000kr totalt hver måned, det skal inkludere leie, strøm, tv og Internett. Mat kommer utenom som vi skal dele på, jeg var forberedt på å dele utgifter på mat, men ikke alt annet.

Så du tenkte at du ikke skal betale for strøm, tv og internett heller? Tror du det er gratis å eie leilighet? 

Anonymkode: b8fb0...fb5

• Liker 34
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette må jo være trollinnlegg.

Anonymkode: 90624...c0a

• Liker 39
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingen voksne mennesker kan da vel forvente å bo gratis? Betal halvparten av renter, fellesutgifter og selvfølgelig løpende utgifter. 

Anonymkode: 252bc...a92

• Liker 12
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er "leie"? Du leier jo ikke noe. Som sagt, du skal betale halvparten av de løpende utgifter boligen har:

- strøm

- internett

- tv hvis du bruker det

- kommunale kostnader

- renter på huslån

- fellesutgifter hvis boligen har det (borettslag, sameie)

Anonymkode: 68a2b...09c

• Liker 11
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du trodde du skulle slippe strøm, tv og internett, og kommunale avgifter???

Anonymkode: e298a...52c

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns du bør kjøpe egen bolig om du har mulighet, som DU vinner i verdiøkning på. Evnt kjøpe noe sammen. Slik det er nå er det lite fremtidig vinning for deg i denne løsningen, annet enn at du har billig husleie 😅

Anonymkode: ef83a...976

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...