AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #1 Skrevet 19. april 2022 Min kjære er fin og flott, men en noe veik og ubesluttsom fjott. For ett år siden valgte han å ta ett nytt fagbrev og ble lærling. Jobben han hadde var kjedelig, lite varierende og ingen hadde kontroll på bedriften. Det nye fagbrevet innebærer mye reising, men også mye fritid. Lønnen ble dårlig, men det klarer vi. Nå vet han ikke om denne nye jobben er noe for han. Arbeidsoppgavene er "for enkle", lønnen er dårlig(lærling) og reisevirksomheten var tydeligvis ikke noe for han. Han er straks halvveis i læretiden. Jeg har vært støttende, hørt på han, kommet med forslag, tips, gjennom hele den "dårlige" perioden på hans forrige jobb og nå i hans nåværende. Men jeg er så lei. Jeg er så lei av å ha en sutrende mann som ikke er fornøyd med noe. Og det verste: han vet ikke hva han skal gjøre. Jeg sa vel egentlig: enten legger du en slagplan for hvordan du kan gjøre situasjonen din bedre (fra å kontakte bedriften, lærlingkontoret, til å gi seg og søke en annen jobb), eller så holder du ut læretiden og finner på noe bedre etter det. Og han vet fortsatt ikke... Noen som har noen tips? Tips til hvordan være en støttende kone, men ikke miste meg selv i "elendigheten" hans? Anonymkode: c3a9e...252
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #2 Skrevet 19. april 2022 Først og fremst: jeg forstår veldig godt at det er frustrerende for deg! Kommer an på hva han tar fagbrev i, men hvordan er jobbmulighetene etterpå? Er han helt låst til det yrket eller er det et fagbrev som kan åpne flere dører? Han må jo bestemme seg snart, han kan ikke bare la det skure og gå. Anonymkode: cc078...1a8
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #3 Skrevet 19. april 2022 Innimellom må man bare si "skjerp deg" i et forhold. Jeg har vært der selv med mannen 2-3 ganger. Og hver gang har det vært det som fører til at han tar tak i problemene, og ting endrer seg. Selv om han er såret der og da har han hver gang i ettertid sagt at dette var avgjørende. Anonymkode: 490f1...089
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #4 Skrevet 19. april 2022 Jeg har dessverre ingen råd, vil bare si at jeg føler med deg. Jeg har stadig vekk indre kamper angående det å trøste/støtte mannen når jeg egentlig bare vil filleriste ham 😂 Anonymkode: 48a6e...d6c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå