AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #1 Skrevet 19. april 2022 https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=254919335 Jeg fikk noen svar angående denne leiligheten i en annen tråd. Flertallet der mente at jeg ikke burde sette inn en dør i stuen. Jeg har snakket med flere som mener at en skyvedør eller rom skiller er helt ok og ikke forringer verdien. Hva mener dere? Anonymkode: 1b06c...371
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #2 Skrevet 19. april 2022 Om du setter inn skyvedør så blir det en bod, og resten av rommet blir jo enda mindre enn det er. Du skal vel bruke den delen som en alkove, så personlig hadde jeg ikke satt inn noen dør der. Alkove vil vel da gå under ikke godkjent til varig opphold. Anonymkode: 32c80...f51 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #3 Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=254919335 Jeg fikk noen svar angående denne leiligheten i en annen tråd. Flertallet der mente at jeg ikke burde sette inn en dør i stuen. Jeg har snakket med flere som mener at en skyvedør eller rom skiller er helt ok og ikke forringer verdien. Hva mener dere? Anonymkode: 1b06c...371 Setter du en dør så blir det en bod, det er ikke lov å ha soverom uten vindu og rømningsvei. Det vil jo og bli en forferdelig luft der inne med potensielt mye fukt. En romdeler kan du sette inn. Anonymkode: ec1c7...f1c 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #4 Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=254919335 Jeg fikk noen svar angående denne leiligheten i en annen tråd. Flertallet der mente at jeg ikke burde sette inn en dør i stuen. Jeg har snakket med flere som mener at en skyvedør eller rom skiller er helt ok og ikke forringer verdien. Hva mener dere? Anonymkode: 1b06c...371 Eg meiner at du bør bu i leiligheta nokre månadar før du vurderer dette. Anonymkode: 0bab7...7a5 5
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #5 Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Eg meiner at du bør bu i leiligheta nokre månadar før du vurderer dette. Anonymkode: 0bab7...7a5 Det er nok smart. Anonymkode: dd08c...40f
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #6 Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Setter du en dør så blir det en bod, det er ikke lov å ha soverom uten vindu og rømningsvei. Det vil jo og bli en forferdelig luft der inne med potensielt mye fukt. En romdeler kan du sette inn. Anonymkode: ec1c7...f1c Det blir et disponibelt rom ?? Anonymkode: dd08c...40f
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #7 Skrevet 19. april 2022 Skal ikke være så lett med sånne kaninbur. Anonymkode: a5862...40a
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #8 Skrevet 19. april 2022 Når du har sovealkove inni rommet på den måten blir det fort tett. Da er det viktig at den er mest mulig åpen mot rommet, for bedre sovemiljø. Jeg ser ikke ut i fra bildene om det er noen ventil i alkoven. Det bør være det, og om det mangler ville jeg ikke satt opp noen form for romdeler. Du risikerer at det blir veldig tung luft i løpet av natten. Anonymkode: 6dbb5...027
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #9 Skrevet 19. april 2022 Ville satt inn en reol som romdeler tror jeg, men ikke noe som går helt til taket. https://www.kinterior.no/wp-content/uploads/2015/11/abc-reolen-quadrant-romdeler.jpg Anonymkode: b290a...327 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #10 Skrevet 19. april 2022 Enig med AB over meg som foreslår reol. Tror det blir aller penest. Eventuelt kan du vurdere en halvvegg som skjuler sengen, men at det er åpen passasje mellom sengen og skapet? Går også an å lage halvvegg i spiler slik at man får skjult sengen men likevel får godt med gjennomlufting. Vurdér å plassere speil på veggen/reolen, det kan gjøre at stuen virker bittelitt større. Anonymkode: d904a...68b 14
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #11 Skrevet 19. april 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Enig med AB over meg som foreslår reol. Tror det blir aller penest. Eventuelt kan du vurdere en halvvegg som skjuler sengen, men at det er åpen passasje mellom sengen og skapet? Går også an å lage halvvegg i spiler slik at man får skjult sengen men likevel får godt med gjennomlufting. Vurdér å plassere speil på veggen/reolen, det kan gjøre at stuen virker bittelitt større. Anonymkode: d904a...68b Stemmer for en slik type løsning. Siste bildet så veldig bra ut, med planter osv. Anonymkode: deb5c...ec4
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #12 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (På 4/19/2022 den 14.27): Enig med AB over meg som foreslår reol. Tror det blir aller penest. Eventuelt kan du vurdere en halvvegg som skjuler sengen, men at det er åpen passasje mellom sengen og skapet? Går også an å lage halvvegg i spiler slik at man får skjult sengen men likevel får godt med gjennomlufting. Vurdér å plassere speil på veggen/reolen, det kan gjøre at stuen virker bittelitt større. Anonymkode: d904a...68b Eventuelt klesskap med hyller foran. Så en fin løsning på Pinterest. Anonymkode: 1b06c...371
Million Skrevet 23. april 2022 #14 Skrevet 23. april 2022 Hvorfor skal du absolutt ha en dør i det lille krypinnet? Det er bedre å ha det åpent. Skal du selge en dag, kan det selges med "sovealkove". Setter du inn dør, har du plutselig en leilighet uten soveplass, da det ikke er tillatt med soverom uten vindu. La det være åpent. Til nød, heng opp en lystett gardin fra skinne i taket for å skjerme for lys fra vinduene i stuen. 4
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #15 Skrevet 23. april 2022 Sett kjøkkenet ut i stuen, og bygg om til en godkjent toroms, det gir mest verdistigning. Anonymkode: ef2c8...81c 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #16 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Sett kjøkkenet ut i stuen, og bygg om til en godkjent toroms, det gir mest verdistigning. Anonymkode: ef2c8...81c Går det mtp rør og sånt Anonymkode: dd08c...40f
Leo Skrevet 24. april 2022 #17 Skrevet 24. april 2022 Jeg forstår veldig godt at du har lyst til å skjule sengen og slippe å se på den hele tiden. Det kan også være fint å kunne ta imot besøk uten å måtte re opp sengen og ha perfekt orden i soveavdelingen. Hva med å rett og slett flytte inn og prøve deg frem med f.eks. et forheng? En enkel, billig og reversibel løsning som kan bli hva du gjør det til med tanke på valg av stoff/oppheng. Etter hvert som du får "bodd deg inn" kan det hende at du kommer på en smartere løsning som passer deg. 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #18 Skrevet 24. april 2022 Da hadde jeg heller lukket åpnkngen til kjøkkenet og åpnet opp mot stua. Så laget fult soverom ved siden av kjøkkenet med vinduet ut mot balkongen som soveromsvindu. Så kan du ha tv-krok der alkoven er nå og spisetue ved balkongdøra. Anonymkode: 7b298...8b5 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #19 Skrevet 24. april 2022 Leo skrev (27 minutter siden): Jeg forstår veldig godt at du har lyst til å skjule sengen og slippe å se på den hele tiden. Det kan også være fint å kunne ta imot besøk uten å måtte re opp sengen og ha perfekt orden i soveavdelingen. Hva med å rett og slett flytte inn og prøve deg frem med f.eks. et forheng? En enkel, billig og reversibel løsning som kan bli hva du gjør det til med tanke på valg av stoff/oppheng. Etter hvert som du får "bodd deg inn" kan det hende at du kommer på en smartere løsning som passer deg. Det er det jeg kjenner på. Føler ikke hyller skjuler nok. Jeg lurer litt på å bytte alkove og kjøkken men det blir sikkert dyrt. Må vel bare flytte inn ja Anonymkode: 1b06c...371
AnonymBruker Skrevet 24. april 2022 #20 Skrevet 24. april 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Da hadde jeg heller lukket åpnkngen til kjøkkenet og åpnet opp mot stua. Så laget fult soverom ved siden av kjøkkenet med vinduet ut mot balkongen som soveromsvindu. Så kan du ha tv-krok der alkoven er nå og spisetue ved balkongdøra. Anonymkode: 7b298...8b5 Da forsvinner mye sollys? Anonymkode: 1b06c...371
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå