AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #1 Skrevet 19. april 2022 Har lyst å begynne å plante litt i bed og krukker, men hvilke planter tåler nattefrost som enda kan komme her? Vet om stemorblomster og påskeliljer. Men er det annet som kan plantes nå? Anonymkode: c81b2...08b
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #2 Skrevet 19. april 2022 Dersom det fortsatt er nattefrost så bør du trolig herde dem, men ranunkler og tusenfryd tåler litt frost om natten. Jeg harr også satt ut et par primulaer jeg kjøpte rett etter jul. De blomstrer igjen nå. I solveggen her har også vårfloksen begynt å blomstre, men det er en staude jeg ikke tror du får kjøpt ennå. Andre løkblomster som botaniske tulipaner, krokus, snøklokker, perleblomster om du får tak i de nå - ellers kan du kjøpe de til høsten og la de glede deg til neste vår. Anonymkode: 76e6d...829 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #3 Skrevet 19. april 2022 Vinterrose har jeg alltid likt. Jeg ser den blomstrer friskt gjennom vinteren og utover våren, i bitende kulde og snøføyk. Denne varianten (frostkiss) ser hardfør ut https://www.plantasjen.no/vinterrose-frostkiss-o15-cm-flerfarget-510899.html Anonymkode: da6f1...3d4 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #4 Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Dersom det fortsatt er nattefrost så bør du trolig herde dem, men ranunkler og tusenfryd tåler litt frost om natten. Jeg harr også satt ut et par primulaer jeg kjøpte rett etter jul. De blomstrer igjen nå. I solveggen her har også vårfloksen begynt å blomstre, men det er en staude jeg ikke tror du får kjøpt ennå. Andre løkblomster som botaniske tulipaner, krokus, snøklokker, perleblomster om du får tak i de nå - ellers kan du kjøpe de til høsten og la de glede deg til neste vår. Anonymkode: 76e6d...829 Takker. Ser på langtidsvarsel at det ikke er meldt minusgrader i perioden fram. Så mulig vi er ferdig med det nå, men på værvarsel på tv i går meldte de -1 grad på natt og 20 på dagen. Bor like utenfor Bergen. Er meldt sol og fint, så da klør det litt i fingrene å komme seg utenfor og plante. Anonymkode: c81b2...08b
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #5 Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Har lyst å begynne å plante litt i bed og krukker, men hvilke planter tåler nattefrost som enda kan komme her? Vet om stemorblomster og påskeliljer. Men er det annet som kan plantes nå? Anonymkode: c81b2...08b Det kommer helt an på hvor i landet du bor og hva slags vær og temperatur det er der. Anonymkode: a5ceb...e48
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #6 Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takker. Ser på langtidsvarsel at det ikke er meldt minusgrader i perioden fram. Så mulig vi er ferdig med det nå, men på værvarsel på tv i går meldte de -1 grad på natt og 20 på dagen. Bor like utenfor Bergen. Er meldt sol og fint, så da klør det litt i fingrene å komme seg utenfor og plante. Anonymkode: c81b2...08b Samme her. Jeg venter foreløpig. Har påskeliljer og stemor i krukker. Og har ellers renset og ryddet bedd. Klipt ned busker og trær. Spylt og vasket. Så får plantingen heller vente til mai. Selv om det er ganske sikkert her i vest allerede. Anonymkode: 3f5e7...486
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #7 Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det kommer helt an på hvor i landet du bor og hva slags vær og temperatur det er der. Anonymkode: a5ceb...e48 Bor ved kyst utenfor Bergen Anonymkode: c81b2...08b
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #8 Skrevet 19. april 2022 Jeg bor i Bergen og har hatt påskeliljer, lyng og stemor stående ute i flere uker. De har overlevd, til og med i en periode med snø. Anonymkode: 9a038...3e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå