Embla Othea Skrevet 19. april 2022 #1 Del Skrevet 19. april 2022 Flere som henger seg på prosjekt treningsglede? Selv opplever jeg at "prosjekt kropp" dreper treningsgleden. Jeg savner å kunne spise like mye og slappe av med god samvittighet selv om jeg ikke trener. Jeg savner å kunne få krefter og overskudd av trening, ikke gråte av utmattelse etterpå. Og jeg savner denne “godfølelsen” som alle snakker om – ja, hva er egentlig dette? Intervaller, melkesyre, lesing opp og ned i mente på treningen som gjør deg “sunnest, sterkest, slankest”... Herregud. Dagens utblåsning fra Embla 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #2 Del Skrevet 19. april 2022 Jeg misliker å trene, men elsker følelsen etterpå. Og hva det gjør med kropp og psyke. Derfor klarer jeg å tvinge meg gjennom 3-4 usle timer i uken med ubehag for å ha det topp resten av tiden. Bruker ren logikk ift trening. "Godfølelsen" kommer etterpå, ikke mens det pågår. Anonymkode: e5b2c...dab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 19. april 2022 Forfatter #3 Del Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg misliker å trene, men elsker følelsen etterpå. Og hva det gjør med kropp og psyke. Derfor klarer jeg å tvinge meg gjennom 3-4 usle timer i uken med ubehag for å ha det topp resten av tiden. Bruker ren logikk ift trening. "Godfølelsen" kommer etterpå, ikke mens det pågår. Anonymkode: e5b2c...dab Ja, selv om det ikke alltid er lystbetont, blir det en vane etter hvert 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #4 Del Skrevet 19. april 2022 Viktig å holde på gjerne hele tiden ikke av og på det har hjulpet her. Startet med fokus kropp og utseende men jo sterkere jeg blir jo mer handler det om å progresjon. 👌 Anonymkode: e673a...b94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #5 Del Skrevet 19. april 2022 Embla Othea skrev (10 timer siden): Jeg savner å kunne spise like mye og slappe av med god samvittighet selv om jeg ikke trener. Jeg har litt vanskelig for å følge tankegangen din, mener du her at du ikke føler du kan spise og slappe av de dagene du ikke trenger? Klarer du å fokusere på uken under ett både når det gjelder kosthold og trening mer enn at det er hver dag for seg? Selv opplever jeg treningsglede for første gang i mitt voksne liv. Begynte som et slankeprosjekt som ble livsstilsendring som har utviklet seg til at jeg er en som jogger og elsker det. Anonymkode: d03f9...331 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metalbitch Skrevet 19. april 2022 #6 Del Skrevet 19. april 2022 Å finne en treningsform man LIKER. Til bedre form, dess mer gøy blir det. Hilsen ei som har trent fast siden tidlig tenår. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 20. april 2022 Forfatter #7 Del Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg har litt vanskelig for å følge tankegangen din, mener du her at du ikke føler du kan spise og slappe av de dagene du ikke trenger? Klarer du å fokusere på uken under ett både når det gjelder kosthold og trening mer enn at det er hver dag for seg? Selv opplever jeg treningsglede for første gang i mitt voksne liv. Begynte som et slankeprosjekt som ble livsstilsendring som har utviklet seg til at jeg er en som jogger og elsker det. Anonymkode: d03f9...331 Ja, jeg synes det er vanskelig å kunne spise like mye (la oss si at jeg har et kalorivindu på ca. 1500-1800 kcal fordi jeg er på diett), så må jeg alltid ligge litt under på hviledagene ellers må jeg trene for å forbrenne de ekstra kaloriene HODET mener at jeg ikke trenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #8 Del Skrevet 20. april 2022 Embla Othea skrev (5 minutter siden): Ja, jeg synes det er vanskelig å kunne spise like mye (la oss si at jeg har et kalorivindu på ca. 1500-1800 kcal fordi jeg er på diett), så må jeg alltid ligge litt under på hviledagene ellers må jeg trene for å forbrenne de ekstra kaloriene HODET mener at jeg ikke trenger. Da må fu få kunnskap. Tankene du har om hvile og matinntak går imot treningsutvikling. Du vil ikke ha muskelvekst med for lite mat på hviledagene og for lite hvile. Anonymkode: 0fdf6...ee4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #9 Del Skrevet 20. april 2022 Embla Othea skrev (1 time siden): Ja, jeg synes det er vanskelig å kunne spise like mye (la oss si at jeg har et kalorivindu på ca. 1500-1800 kcal fordi jeg er på diett), så må jeg alltid ligge litt under på hviledagene ellers må jeg trene for å forbrenne de ekstra kaloriene HODET mener at jeg ikke trenger. Matinntaket på enkeltdager har null betydning. Det er inntaket over tid som påvirker vekta. Vi kvinner bør egentlig se på en periode tilsvarende syklusen fordi vekta varierer i løpet av mnd, men det er i hvert fall greit å se på hele uker der du legger inn rom for både hviledager og helgekos. Anonymkode: 23ec7...ac8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #10 Del Skrevet 20. april 2022 For å finne treningsglede tror jeg du må finne rett trening for deg. Jeg jogger og jeg ELSKER det. Å få jogget er noe jeg prioriterer høyt og planlegger rundt. Jeg trener også styrke men det gjør jeg kun av nødvendighet og det gir meg minimalt med glede både før, under og etter trening. Da er jeg bare glad det er over. Når jeg er ferdig med en løpetur vil jeg gjerne ta en til. Anonymkode: a1c12...bbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenobia Skrevet 20. april 2022 #11 Del Skrevet 20. april 2022 Embla Othea skrev (På 19.4.2022 den 9.56): Flere som henger seg på prosjekt treningsglede? Selv opplever jeg at "prosjekt kropp" dreper treningsgleden. Jeg henger meg på! Jeg har ikke noe godt forhold til noe trening. AnonymBruker skrev (12 minutter siden): For å finne treningsglede tror jeg du må finne rett trening for deg. Jeg jogger og jeg ELSKER det. Å få jogget er noe jeg prioriterer høyt og planlegger rundt. Jeg trener også styrke men det gjør jeg kun av nødvendighet og det gir meg minimalt med glede både før, under og etter trening. Da er jeg bare glad det er over. Når jeg er ferdig med en løpetur vil jeg gjerne ta en til. Anonymkode: a1c12...bbd Nå smittet du meg litt med jogge-entusiasmen din. Kanskje kanskje kanskje ... må lade opp til det litt, her. Finne frem klær. Sko har jeg. Det blir fort til gåing, fordi jeg er i fryktelig dårlig form. Jeg skal sove på saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå