AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #1 Skrevet 19. april 2022 Ammingen tok brått slutt for et par uker siden og jeg synes fortsatt det er vanskelig å vite hvor mye mat mini på snart 10 mnd. trenger. Når jeg ammet han spiste han jo til han var mett og regulerte selv. Tok et kjapt googlesøk for å få litt formening om hvor mye mat han skal ha, viste seg å være rundt 1000 kalorier, uten at jeg har som hensikt å telle kalorier til hvert måltid altså 😜 pr nå ser måltidene omtrent sånn her ut: frokost: en brødskive med pålegg og litt frukt, f.eks en halv banan eller bær. lunsj: noe eggbasert, enten kokt, stekt eller eggerøre, samt at vi akkurat har startet å innføre litt yoghurt til dette måltidet. middag: hvis det er babyvennlig får han det samme som oss, moste grønnsaker og fisk f.eks, men spiser vi taco kjøper vi middag på glass, lager smoothie etc. kvelds: en stor posjon babygrøt Hender seg han får litt mellommåltider også Ser dette greit ut? Hva spiser deres babyer? Anonymkode: 34038...0ca
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #2 Skrevet 19. april 2022 Hvis barnet ikke får morsmelk lengre, bør det jo få mme til det er 12 måneder https://www.helsenorge.no/spedbarn/spedbarnsmat-og-amming/morsmelkerstatning/ Anonymkode: 68f54...08f 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #3 Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvis barnet ikke får morsmelk lengre, bør det jo få mme til det er 12 måneder https://www.helsenorge.no/spedbarn/spedbarnsmat-og-amming/morsmelkerstatning/ Anonymkode: 68f54...08f Glemte å si det, men sper på grøten med mm som jeg har frosset ned mens jeg enda hadde melk, men vet ikke om ett måltid holder? gir også d-vitamindråper xD ts Anonymkode: 34038...0ca
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #4 Skrevet 19. april 2022 Ser ut som omtrent det samme som min på halvannet spiser. Kan godt være min spiser mer til hvert måltid da, han spiser til han er mett. I tillegg drikker han havremelk eller kumelk i løpet av dagen. Jeg la også merke til at du skriver at barnet ikke får taco. Er det ikke vanlig å ha i taco-krydderet etter at kjøttet er stekt? Slik har i hvert fall alltid vi gjort det; gjennomstekt kjøttet og deretter tilsatt krydder og vann, så fordamper vannet og krydderet trekker inn. Dette gjorde vi som barnløse også. På den måten er det enkelt å sette av noe kjøtt til barnet før man tar i krydderet. Barnet kan også spise ost, avokado, mais, tomat, lefse etc, så det går jo fknt an å gi barnet taco. 🙂 Anonymkode: e28de...897 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #5 Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ammingen tok brått slutt for et par uker siden og jeg synes fortsatt det er vanskelig å vite hvor mye mat mini på snart 10 mnd. trenger. Når jeg ammet han spiste han jo til han var mett og regulerte selv. Tok et kjapt googlesøk for å få litt formening om hvor mye mat han skal ha, viste seg å være rundt 1000 kalorier, uten at jeg har som hensikt å telle kalorier til hvert måltid altså 😜 pr nå ser måltidene omtrent sånn her ut: frokost: en brødskive med pålegg og litt frukt, f.eks en halv banan eller bær. lunsj: noe eggbasert, enten kokt, stekt eller eggerøre, samt at vi akkurat har startet å innføre litt yoghurt til dette måltidet. middag: hvis det er babyvennlig får han det samme som oss, moste grønnsaker og fisk f.eks, men spiser vi taco kjøper vi middag på glass, lager smoothie etc. kvelds: en stor posjon babygrøt Hender seg han får litt mellommåltider også Ser dette greit ut? Hva spiser deres babyer? Anonymkode: 34038...0ca Taco er jo helt perfekt for babyer? Hvorfor gi et glass? Anonymkode: 23ed4...8c1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #6 Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Taco er jo helt perfekt for babyer? Hvorfor gi et glass? Anonymkode: 23ed4...8c1 Tacoen kommer rett ut her 😂 vi prøver hver fredag da, forhåpentligvis vil han venne seg til det, men kjekt å ha glass i bakhånd inntil videre Ts Anonymkode: 34038...0ca
AnonymBruker Skrevet 19. april 2022 #7 Skrevet 19. april 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Tacoen kommer rett ut her 😂 vi prøver hver fredag da, forhåpentligvis vil han venne seg til det, men kjekt å ha glass i bakhånd inntil videre Ts Anonymkode: 34038...0ca Så avokado, mango, kjøttdeig, lefse, agurk, tomat osv kommer «rett ut»? Anonymkode: 23ed4...8c1 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2022 #8 Skrevet 20. april 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Så avokado, mango, kjøttdeig, lefse, agurk, tomat osv kommer «rett ut»? Anonymkode: 23ed4...8c1 Ja! Avocado har gått ned, men vi bruker det aldri siden jeg er allergisk. Alt av salat kommer ut igjen. Kjøttdeigen også. Lefsa går forsåvidt ned men er ikke mye næring å gomle på bare en lefse, da Anonymkode: 34038...0ca 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå