Gå til innhold

De som navngir USB-standardene skulle hatt juling!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Se på det her:

Bilde_2022-04-19_024928904.thumb.png.34e9e6c60befebee8f41b6bb100cadc0.png

Anonymkode: f3693...966

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sier bare usb-c jeg asså. 

Anonymkode: 9c48a...1f1

AnonymBruker
Skrevet

Sammenlignet med rotet på andre områder, er navnene på USB-standardene etter min mening ikke sååå ille; tenk bare på minnekortkaoset da minnekortene kom, der stort sett hvert kameramerke holdt seg til én standard som hadde null fysisk kompatibilitet med andre fotokameraer.

MemoryStick, SD, CF, XD og så videre; alltid like morsomt med formatkrig ... :tongue:

I forhold til dette er USB rene himmelriket.

Anonymkode: 24377...0a7

AnonymBruker
Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Sier bare usb-c jeg asså. 

Anonymkode: 9c48a...1f1

USB-C er kontakten, ikke versjonen for USB-overføringen.

Eksempelvis hadde vi både USB 2.0 og USB 3.0 med USB-A kontakt ("vanlig USB-inngang").

Men jeg ser ikke helt problemet til TS, og det er ingen argumentasjon heller. Bare en liste over hva de heter.

De fleste har lite forhold til om de bruker USB 3.1 eller 3.2, og lever fint med det. Ser ikke problemet :)

Anonymkode: 25200...e6d

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat som når du bestiller fiber til hjemmet, "heter" alternativene 100 mbit, 300 mbit, 500 mbit osv.

Helt standard.. 

Anonymkode: 25200...e6d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Sammenlignet med rotet på andre områder, er navnene på USB-standardene etter min mening ikke sååå ille; tenk bare på minnekortkaoset da minnekortene kom, der stort sett hvert kameramerke holdt seg til én standard som hadde null fysisk kompatibilitet med andre fotokameraer.

MemoryStick, SD, CF, XD og så videre; alltid like morsomt med formatkrig ... :tongue:

I forhold til dette er USB rene himmelriket.

Nei, nei, nei.

Poenget er at de forandrer navnene hele tiden. "USB 3.1" kan bety hva som helst, avhengig av produsent og produksjonsår.

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, nei, nei.

Poenget er at de forandrer navnene hele tiden. "USB 3.1" kan bety hva som helst, avhengig av produsent og produksjonsår.

Jo da, jeg forstår problemstillingen, men kablene er i det minste kompatible selv om det er forskjell på hastigheten; at det er noe rot med betegnelsene, får så være; det samme problemet finner man hos produsenter som gjenbruker produktnavn samtidig som kvaliteten på varen er forskjellig avhengig av produksjonsland eller -år.

I forhold til kaoset i minnekortformatkrigen er dette ingen verdens ting; det er der julingen hadde vært på sin plass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...