Gå til innhold

Hvem kunne du blitt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi velger alle veier og samtidig så velger vi vekk ting.

Hva og hvem ble du aldri?

Jeg har nok ofte valgt det trygge og kjente og valgte bort utenlandsstudier og arbeidsoppdrag i andre land. Jeg valgte også en solid og litt kjedelig kjæreste som ung, og tenker at jeg nok kunne satset mye friskere. Har også vært #flink# med penger, fornuftig og spart uten å være gjerrig, skulle dog gjerne reist mye mer og opplevd ting. Hvorfor i himmelens navn skulle jeg være så forbasket fornuftig hele tiden tenker jeg nå midt i livet.

Anonymkode: 10ad4...97a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fortiden min er preget at jeg ikke hadde tro på meg selv og turte å satse på det jeg egentlig ville. I ettertid kunne jeg ønske jeg hadde satset skikkelig på kunst i stedet for å starte opp (og ikke fullføre) en masse annet som liksom var mer fornuftig. Fikk meg til slutt en kreativ og mer fornuftig utdannelse i slutten av 30 årene, men syntes det fortsatt er synd at jeg ikke dedikerte meg fullt til å male et par år siden det var den store drømmen. Så jeg skulle altså vært kunstner, jeg 😉

Rotet meg bort i manipulerende og fæle menn i mange år. Dårlig selvtillit og følte vel underbevisst at jeg ikke fortjente bedre? Burde stått opp for meg selv... MEN, når alt kommer til alt så kan jeg ikke angre på noe for jeg sitter i dag med 2 barn som betyr alt for meg. Hadde jeg forandret på noe så hadde jeg nok ikke hatt de. Jeg hadde det mye vanskelig og vondt mye av livet, men det er et fjernt minne og nå er jeg veldig fornøyd med livet. Alt det vonde har gitt mye livserfaring jeg ikke ville vært foruten. 

Tenker ofte på disse spørsmålene. Er så rart å vite at om en liten ting ikke hadde skjedd så hadde livet vært helt annerledes. Husker jeg satt i leiligheten min og egentlig ikke ville dra på klassefest, men så gjorde jeg det og møtte han jeg var sammen med i 6 år. Totalt ødelagt etter det forholdet, men helt fanget. Det er rart å vite at den avgjørelsen om å dra eller ikke skapte livslange ringvirkninger. Men sånn er livet, det byr på mye rart. Noen ganger må man bare hoppe i det og ta det som kommer 😅

Anonymkode: 7ea28...5ee

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om det er å gni salt i såret ditt TS, men jeg har nok levd det livet du ønsket deg og angrer egentlig intet (selvsagt småting jeg skulle tatt tilbake, men ikke de store veivalgene). 

MEN - jeg skulle ønske jeg hadde mer sparepenger på konto nå da. Jeg ser venner av meg ha større leiligheter eller sitter og snakker om fondsinvesteringene sine, når jeg alltid har litt minus på konto omtrent, og klarer ikke bli "voksen" og spare, jeg har aldri lært meg den mentaliteten og har også hatt mye forbruksgjeld en periode. Så man får vel ikke alt. 

Anonymkode: 4dbcf...3c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...