Gå til innhold

Tips til andre utleiere, krav jeg stiller til leitakere

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvem slår av varmen på badegulvet før gulvet vaskes?🤔 det har jeg aldri hørt noen gjøre før!

Anonymkode: cb827...c82

Jeg mente ikke å slå av, men noen øker styrken til maks bare for å tørke gulvet. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Nei, jeg går ikke inn med utesko. Kjenner ingen som gjør det. 
Jeg har bodd i mange hus og leiligheter, inkludert eid av meg selv, og jeg har virkelig aldri vært borte i, eller hørt om, at det at man ikke tørker av badegulvet etter at man har vasket har ødelagt baderomsmøbler pga fukt. En vanlig dusj gir jo mye mer fuktighet enn å vaske gulvet, så med en slik logikk kan man jo heller ikke dusje. Det er derfor jeg mistenker at du enten har ekstremt dårlig ventilasjon eller evt svært dårlige baderomsmøbler i utleieleiligheten din. For det du beskriver er rett og slett ikke normalt. 

Jeg fikk en gang svært detaljerte instrukser om hvordan gulvet i stua på en utleieleilighet skulle vaskes. Det var selvsagt fordi de hadde kjøpt noe billig ræl av elendig kvalitet. Akkurat som malingen på veggene, som ikke tålte å bli tørket av med fuktig klut (men likevel skulle jeg vaske veggene da jeg flyttet ut!). Mange bruker billige og dårlige løsninger/materialet i utleieenheter. Da er det ikke rart slitasjen er stor! 

Anonymkode: adb8a...c4e

Hvis man ikke tørker så kan det føre til kalk mellom flisene. Ser lite pent ut. 

AnonymBruker
Skrevet
Akryl skrev (21 minutter siden):

Jeg mente ikke å slå av, men noen øker styrken til maks bare for å tørke gulvet. 

Da hadde du mildt sagt en veldig merkelig formulering på den meningen!

Anonymkode: cb827...c82

• Liker 3
  • 1 måned senere...
Skrevet

Ryddet for nedsettende ytringer og brukerdebatt.

Rhodiola, adm.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du innom leiligheten hver 3. måned?

Det der hadde jeg faen meg ikke funnet meg i.

Anonymkode: 1973b...bd2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akryl skrev (På 20.4.2022 den 1.17):

Takk for støtte.  Du forstår at det er mange ting man må passe på i særlig nye leiligheter av nyere tid. 

Mye treverk i en leilighet fra nyere tid?🤔

Akryl skrev (På 20.4.2022 den 0.48):

De var inkludert da jeg overtok helt ny leilighet. Det var mye treverk som man må passe ekstra på. 

Hmm..

AnonymBruker
Skrevet
Sirah skrev (På 20.4.2022 den 10.13):

Er ikke dette helt greie regler å ha da? Det meste av dem er i min verden helt normale ting man ikke gjør uansett?

Jeg hadde gjerne leid av deg TS, det eneste som hadde stoppet meg var at hunden min ikke fikk være med 🙃

Det hadde altså vært greit for deg at utleier låste seg inn i leiligheten din hver 3. måned?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.6.2022 den 19.31):

Det hadde altså vært greit for deg at utleier låste seg inn i leiligheten din hver 3. måned?

Så lenge det er etter avtale og med en god grunn så ser jeg ikke noe i veien med det. TS skriver at hun innser at ikke alle går med på det. 

Om TS hadde låst seg inn uten avtale bare for å snoke så hadde det så klart ikke vært ok.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.6.2022 den 19.29):

Mye treverk i en leilighet fra nyere tid?🤔

Hmm..

Ja litt designer servantskap på badet med dører laget av treverk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...