Gå til innhold

Mangel på orgasme hos kvinner ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synd at heterofile kvinner har færrest orgasmer. Det sier jo sitt når flere kvinner får mer orgasme i lesbiske forhold. Tror det er en kombinasjon av kvinner med lav selvtillit (stresser under sex på grunn av usikkerhet på kropp) og at flere menn enn kvinner har en noe manglende interesse for kvinnens nytelse.

Anonymkode: 99b3f...620

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Synd at heterofile kvinner har færrest orgasmer. Det sier jo sitt når flere kvinner får mer orgasme i lesbiske forhold. Tror det er en kombinasjon av kvinner med lav selvtillit (stresser under sex på grunn av usikkerhet på kropp) og at flere menn enn kvinner har en noe manglende interesse for kvinnens nytelse.

Orgasmestress ja... Og det er jo ikke noe rart. For er man ikke lettpult og kommer lett av kun penetrering, så er man en defekt og kjedelig sexpartner og man kunne like gjerne latt være🙄 Er mantraet her på KG i alle fall.

Anonymkode: e85b5...441

• Liker 24
  • Nyttig 3
Skrevet

"Hun understreker at det fint går an å nyte sex selv om man ikke får orgasme" sier sexologen... hmm, så hva er problemet da?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Bamseklemmer skrev (2 timer siden):

"Hun understreker at det fint går an å nyte sex selv om man ikke får orgasme" sier sexologen... hmm, så hva er problemet da?

Problemet er jo at en orgasme er 100 ganger bedre enn å ikke få orgasme. Jeg kan nyte sex uansett men hadde ikke orket å aldri få orgasme under sex, man blir jo helt gal av det. 

Anonymkode: af68d...421

• Liker 20
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Sex uten orgasme kan være godt en gang i blant, men onanering alene er da mye bedre. Han får jo alltid orgasme, så hvis jeg sjelden opplever det samme som ham så føler jeg meg rett og slett dim ei hore som er tilgjengelig for ham. Dette har faktisk ødelagt det seksuelle i ekteskapet vårt. Hvorfor skal jeg gidde å ha sex når jeg aldri får særlig ut av det? Da er det mye bedre å onanere.

Anonymkode: 8eccc...4b7

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Problemet er jo at en orgasme er 100 ganger bedre enn å ikke få orgasme. Jeg kan nyte sex uansett men hadde ikke orket å aldri få orgasme under sex, man blir jo helt gal av det. 

Anonymkode: af68d...421

Altså egeninteressen for sin egen orgasme er blitt mindre, det er vel den mest naturlige forklaringen. Med egeninteresse mener jeg ikke bare å gnikke seg selv på musa, men de må jo også rense sitt eget hodet for støy som forhindrer orgasmen. Og sammarbeidet mellom kvinner og menn er for dårlige, menn forventer at kvinnen skal ha orgasme. Da er det sannelig ikke enkelt for en kvinne å oppnå orgasme. En orgasme er et teamwork! Menn må bli flinkere med å forstå orgasmen, all negative innvirkninger må bort, og inn med positive innvirkninger som gjør orgasmen lettere å komme ut. Det skal forbausende lite kunnskap til, for å servere orgasmen til kvinnen på et sølvfat. 

Ble det brukt prevensjon i den rapporten? Kondom eller hormon-prevensjon som senker både følsomhet og sexlyst? Hvor renset i hodet var disse kvinnene? Følte de på stress eller press fra mannen? Egeninterressen med å hjelpe seg selv til orgasme? Nok en gang ser jeg at rapporter ikke kommer med fakta. Det er et biologisk svar på dette orgasmegapet..

Egeninteresse, kunnskap om orgasmen, beroliggelse og teamwork... har du alt dette under kontroll, kan orgasmene trille ut av kroppen din 😅

Endret av Bamseklemmer
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

https://www.nrk.no/trondelag/ny-studie-viser-at-kvinner-som-har-faerre-orgasmer-forventer-mindre-av-sex-1.15927983

Forskerne har talt !😏

Konklusjonen forskerne har kom fremtil er trolig  kjent for dei aller fleste  fleste kvinnfolk ifra tidligere.

Anonymkode: 21753...6b4

Synes nesten det ikke er rart jeg. Damer ligger ofte å overtenker og dramatiserer seg selv og andre og gjør en fjær til 5 høns samt at de på ingen måte sjekker og prøver ting når de er alene og i en trygg setting. Når kommunikasjonen uteblir så er mye jobb for en stakkars mann som skal fomle i mørket for å finne mål på en fremmed mark. 

• Liker 4
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (3 minutter siden):

Synes nesten det ikke er rart jeg. Damer ligger ofte å overtenker og dramatiserer seg selv og andre og gjør en fjær til 5 høns samt at de på ingen måte sjekker og prøver ting når de er alene og i en trygg setting. Når kommunikasjonen uteblir så er mye jobb for en stakkars mann som skal fomle i mørket for å finne mål på en fremmed mark. 

Haha, gjør som jeg... jeg bruker hodelykt under teppenet, for jeg vil se hva jeg spiser😅

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Poenget :  Forskerne har talt, og spørsmålet er hvor mye penger, og tid de har brukt til å komme fremtil en konklusjon som mange har vist i mange år.

En forsker er ein person  som ein "snurrer rundt noen omdreininger før han / hun avgjir en avhandling om pissmauren vandring i høyfjellet" og totalt bortkastet.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Poenget :  Forskerne har talt, og spørsmålet er hvor mye penger, og tid de har brukt til å komme fremtil en konklusjon som mange har vist i mange år.

En forsker er ein person  som ein "snurrer rundt noen omdreininger før han / hun avgjir en avhandling om pissmauren vandring i høyfjellet" og totalt bortkastet.  

At kvinner har utfordringer med å får orgasme under sexen  handler i stor grad om eit psykisk / fysisk samspel .

AnonymBruker
Skrevet
Bamseklemmer skrev (19 timer siden):

Problemet er at det ikke er godt nok for menn. Da er kvinnen tungpult og ubrukelig. 

Anonymkode: 1e1d4...202

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ååå! Gud, så lei jeg er dette mølet om at det er vår «feil» som har dårlig selvtillit. «Bare slapp av så skjer det», nei det gjør ikke det!

Anonymkode: 15c1f...2bd

• Liker 18
  • Nyttig 6
Skrevet
Bamseklemmer skrev (19 timer siden):

Det sier fagfolk for å være greie med den mikroskopiske prosentandelen som ikke klarer få orgasme uansett. 

Og orgasmene uteblir ikke fordi vi er usikre osv.

Den uteblir åpenbart fordi heterofile menn i et langt større antall enn homofile menn og lesbiske kvinner driter i felles nytelse. 

Tomine Harket (?) satte nok ganske godt ord på dette med sine seksuelle erfaringer. Hun sa noe sånt som at hun ikke ønsket kaste ekser/menn under bussen - men med kvinner tok man seg av hverandre etter tur. Med menn foregikk alt på premisset til mannens orgasme. Ferdig liksom. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Lei av dette ekstreme fokuset på orgasmer. Jeg har alltid hatt problemer med å få orgasme, selv om partneren har vært veldig flink og opptatt av min nytelse. Jeg har droppet menn om de har fokusert for mye på min nytelse. Jeg nyter samleie og å bli slikket, men får ikke orgasme av det og har ikke onanert noengang. Men de siste årene har jeg iblant brukt vibrator og da får jeg orgasme. Men trenger ikke dette ofte.

Anonymkode: a1f9d...e00

• Liker 4
Skrevet (endret)
Bamseklemmer skrev (12 timer siden):

Altså egeninteressen for sin egen orgasme er blitt mindre, det er vel den mest naturlige forklaringen. Med egeninteresse mener jeg ikke bare å gnikke seg selv på musa, men de må jo også rense sitt eget hodet for støy som forhindrer orgasmen. Og sammarbeidet mellom kvinner og menn er for dårlige, menn forventer at kvinnen skal ha orgasme. Da er det sannelig ikke enkelt for en kvinne å oppnå orgasme. En orgasme er et teamwork! Menn må bli flinkere med å forstå orgasmen, all negative innvirkninger må bort, og inn med positive innvirkninger som gjør orgasmen lettere å komme ut. Det skal forbausende lite kunnskap til, for å servere orgasmen til kvinnen på et sølvfat. 

Ble det brukt prevensjon i den rapporten? Kondom eller hormon-prevensjon som senker både følsomhet og sexlyst? Hvor renset i hodet var disse kvinnene? Følte de på stress eller press fra mannen? Egeninterressen med å hjelpe seg selv til orgasme? Nok en gang ser jeg at rapporter ikke kommer med fakta. Det er et biologisk svar på dette orgasmegapet..

Egeninteresse, kunnskap om orgasmen, beroliggelse og teamwork... har du alt dette under kontroll, kan orgasmene trille ut av kroppen din 😅

Dette er jo ofte problemet. Mange menn burde lese siste avsnitt i det jeg har klippet ut gang på gang, til det sitter. Tror det er nærmest ukentlig tråd hvor kvinne forteller at mannen blir fornærmet om hun trenger fingre på klitoris, eller en vibrator i tillegg til hans penis inn og ut. Kommer ikke kvinner lett ved piv kalles de også fort tungpult. Det er en skamlegging av noe som er helt naturlig slik kvinner er skapt, med vårt sentrale nytelsespunkt UTENFOR vagina. En liten herlig knott menn burde ha god kjennskap til etterhvert. 

Kvinner burde lese begge avsnitt til de våger å tro på at det er ok å ikke få orgasme utelukkende av piv. 

Selvfølgelig mister man  interesse for sex over tid dersom man ikke får tilfredsstillelse ved det, og orgasme er nødvendig også for kvinner. Å ikke ha lært seg å få det bør ikke bety at man slutter å forsøke. Både kvinnen og mannen, i samarbeid. 

Screenshot_20220419-183354_Samsung Internet.jpg

Endret av Trolltunge
  • Liker 15
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på hvor mange mannfolk som hadde tatt et par uker med sex UTEN å få utløsning... Tipper den dama hadde blitt kasta ut temmelig kjapt. 😁

Anonymkode: f595c...93a

• Liker 17
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg lurer på hvor mange mannfolk som hadde tatt et par uker med sex UTEN å få utløsning... Tipper den dama hadde blitt kasta ut temmelig kjapt. 😁

En bekjent av meg traff faktisk en slik kvinne. Ja jeg kjenner forsåvidt henne også. Hun fikk orgasme, kastet ham av seg og snudde seg rundt og sov. Han var i sjokk. Fant seg ikke i det nei. Han var helt opprørt over at det var mulig å være så egoistisk. 🤣

Anonymkode: 17cd5...397

• Liker 18
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En bekjent av meg traff faktisk en slik kvinne. Ja jeg kjenner forsåvidt henne også. Hun fikk orgasme, kastet ham av seg og snudde seg rundt og sov. Han var i sjokk. Fant seg ikke i det nei. Han var helt opprørt over at det var mulig å være så egoistisk. 🤣

Anonymkode: 17cd5...397

Nettopp!! Men kjerringer er jo enten kravstore, eller tungpulte. Samme greia som en jente/dame som har ons er en billig tøs, mens de som ikke gjør det er sure fitter med for høye krav..... Herregud.

• Liker 11
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Bamseklemmer skrev (22 timer siden):

Problemet er også at mange menn forventer at kvinnen skal komme - og hvis ikke så er vi «tungpult» ref en annen tråd her inne. Og derfor faker mange.

Anonymkode: e963b...c8c

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...