Gå til innhold

Mor som er ute etter meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Moren min sier jeg er psykisk dårlig fordi jeg har gått gjennom mye og derfor trenger pause så jeg MÅ reise med dem.

jeg har mistet min far og hatt skilsmisse litt tett på. Forholdet er jeg veldig takknemmelig og glad for at er over. Og dødsfallet har jeg klart å akseptere fort da.  Jeg er selv 22.

jeg er helt frisk og føler ikke det er noe jeg tenker på lenger. Jeg er meg selv og opp med beina. Er glad og gladere enn før!  Jeg er glad jeg kom ut av et toxic forhold med vold og alt.

Problemet er mase og tvang om å reise.

hun har først prøvd å overtale meg, da jeg sa nei gikk hun i rommet mitt og ransaket skuffene, også fant hun passet.  hun tok den med seg gjemte den i rommet sitt. 

jeg gidder ikke krangle så jeg har dritet i, men nå sier hun «jeg er din mor jeg har rett til å bestemme over deg»

jeg er så lei meg fordi jeg føler meg tvunget til å flytte ut hjemmefra. Jeg vil ikke ødelegget relasjoner med familien men føler jeg bare skyver meg lenger unna og får avsmak av å bo her.

jeg får ikke overnatte hos noen, går jeg ut og er ute 5 timer på dagen så oppfører moren min meg som om hun har gitt meg noe stort, som om hun har gjort en ære ved å la meg være ute. 

jeg betaler 5000 hver mnd for å bo her, da kan jeg like gjerne flytte ut enn å leve sånn.

jeg blir deprimert av maset og kontrolleringen! Spesielt siden jeg har bodd alene et år da jeg var gift er jeg vant med å bestemme over meg selv. 

Jeg blir noen ganger redd for at moren min gjør noe meg hvis jeg ikke gjør som hun sier, vet ikke hvor jeg får de tankene fra. Hun har på spøk sagt hun skal mate med gift så moren slipper å se barna gjøre synder. Men jeg føler de ordene har skremt meg litt… så jeg er skeptisk med å bo her hvis jeg skal overskje hennes grenser som å overnatte og være ute sent..

jeg føler meg ikke respektert og hørt, men bare overskjørt. Jeg klarer ikke dette.

eneste som gir meg glede i hverdagen er friheten min, og det å gå ut, komme meg ut og utforske verden. 
jeg kjenner jeg blir helt gal..

Anonymkode: 072b1...d13

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Flytt hjemmefra. Slik kan du ikke ha det. ❤️

Anonymkode: 478b4...34e

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier bare en ting… FLYTT!

Flyttet selv hjem til mor etter samlivsbrudd med barnefar, og etter noen måneder klarte jeg ikke mer. Hun la seg borti oppdragelse, bgh og ellers rutiner. Når barnet var hos far ble jeg sett ned på om jeg dro ut for å treffe venner. Betalte først enige om en symbolsk sum for å bo hjemme, men ble dratt ned i stua en gang i uken for å bli skjelt ut og høre hvor ubrukelig jeg var og hvor dyrt det var å ha meg og barnet der- så de krevde mer ukentlig. Dette til tross for at jeg handlet det meste av mat til meg og barnet- samt bleier og andre ting vi trengte. Jeg sto også for alt av husarbeidet hjemme hos dem, tok meg av hunden og det meste av matlaging. 

Vi ble ikke boende lenge. Og husker de var illsinte på meg når jeg flyttet ut fordi de mistet den ekstra inntekten de fikk av å ha meg boende der. 

Anonymkode: 386c8...503

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Betale 5000kr OG null frihet? Selv fengsel ville blitt en opptur..   flytt, det kan umulig gå dårligere enn du har det nå. 

Anonymkode: 3a5c6...2d0

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Flytt hjemmefra. Slik kan du ikke ha det. ❤️

Anonymkode: 478b4...34e

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg sier bare en ting… FLYTT!

Flyttet selv hjem til mor etter samlivsbrudd med barnefar, og etter noen måneder klarte jeg ikke mer. Hun la seg borti oppdragelse, bgh og ellers rutiner. Når barnet var hos far ble jeg sett ned på om jeg dro ut for å treffe venner. Betalte først enige om en symbolsk sum for å bo hjemme, men ble dratt ned i stua en gang i uken for å bli skjelt ut og høre hvor ubrukelig jeg var og hvor dyrt det var å ha meg og barnet der- så de krevde mer ukentlig. Dette til tross for at jeg handlet det meste av mat til meg og barnet- samt bleier og andre ting vi trengte. Jeg sto også for alt av husarbeidet hjemme hos dem, tok meg av hunden og det meste av matlaging. 

Vi ble ikke boende lenge. Og husker de var illsinte på meg når jeg flyttet ut fordi de mistet den ekstra inntekten de fikk av å ha meg boende der. 

Anonymkode: 386c8...503

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Betale 5000kr OG null frihet? Selv fengsel ville blitt en opptur..   flytt, det kan umulig gå dårligere enn du har det nå. 

Anonymkode: 3a5c6...2d0

eneste jeg er redd for er at det ødelegger familieforholdet? 
At mamma gråter masse og det blir dårlig forhold mellom meg og mine søsken? 
at mamma ikke vil ha meg velkommen? 

for hun hadde blitt helt forbanna om jeg flytta ut. Jeg måtte ha gjort det i skjult. Også fortelle etter det

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke såre mamma hun har gått gjennom mye dritt. Blandt annet mistet sin mann veldig ung.

dette vil gjøre henne gal om jeg flytter ut.

men jeg merker at jeg ikke takler det å bli kontrollert over:

før var noe annet, nå føler jeg meg ikke som ungdom lenger som må spørre om lov

AnonymBruker
Skrevet

Er det bedre at du går til grunne? 

Hva med å ta mamma med til familiekontoret og få hjelp til å formidle det du føler på der?

Anonymkode: 98074...c50

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er det bedre at du går til grunne? 

Hva med å ta mamma med til familiekontoret og få hjelp til å formidle det du føler på der?

Anonymkode: 98074...c50

Jeg vet ikke. Jeg er lei av mine følelser og kjempe mye frihet er ikke en vanlig ting i familien min heller. Men igjen siden jeg et år har bodd alene på min måte så føler jeg ikke meg som et barn lenger som skal styres av mor slik jeg gjorde før

AnonymBruker
Skrevet

Du må flytte ut, så må moren din venne seg til at du er et voksent, selvstendig menneske. Din mor bor jo for seg selv (med sine barn). Da kan du også. Når hun sier hun er din mor hun har rett til å bestemme over deg, så svarer du at du er myndig, dere er norske, du bestemmer over deg selv.

Anonymkode: bf92f...07a

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg vil ikke såre mamma hun har gått gjennom mye dritt. Blandt annet mistet sin mann veldig ung.

dette vil gjøre henne gal om jeg flytter ut.

men jeg merker at jeg ikke takler det å bli kontrollert over:

før var noe annet, nå føler jeg meg ikke som ungdom lenger som må spørre om lov

Beklager men ingen mor som er glad i barna sine holder de fanget, manipulerer og i tillegg ber de å betale for det.  Du kommer til å få psykiske problemer om du blir værende der! 

Anonymkode: beb2c...283

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Oioi - kom deg ut! Søknadsfrist for høyere utdannelse er i morgen - søk deg til et studie på andre siden av landet. Flytt før sommeren - få deg sommerjobb på stedet. Alle de gamle studentene vil ha noen til å ta over hybelene fra 1. juni/1.juli så du kan fint få  deg et sted å bo. 

Du sier du kom deg ut av et toxic forhold - nå er det på tide å komme seg ut av dette også!

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du må flytte ut, så må moren din venne seg til at du er et voksent, selvstendig menneske. Din mor bor jo for seg selv (med sine barn). Da kan du også. Når hun sier hun er din mor hun har rett til å bestemme over deg, så svarer du at du er myndig, dere er norske, du bestemmer over deg selv.

Anonymkode: bf92f...07a

Problemet er vi er ikke norske, ja jeg er født her. Men vi er jo forsatt det landet vi er fra. 
og sier jeg sånnt klikker hun ennå mer og kanskje til og med slår litt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Beklager men ingen mor som er glad i barna sine holder de fanget, manipulerer og i tillegg ber de å betale for det.  Du kommer til å få psykiske problemer om du blir værende der! 

Anonymkode: beb2c...283

Altså jeg merker at det påvirker meg psykisk måten hun behandler meg.

jeg var helt glad og fornøyd til det med passet begynte. 

vurderer å snakke med psykolog så jeg kan få dokumentasjon på at det hun gjør gjør meg psykisk belastet og er  feil og jeg kan vise henne? 

AnonymBruker
Skrevet
MollyJones skrev (5 timer siden):

Oioi - kom deg ut! Søknadsfrist for høyere utdannelse er i morgen - søk deg til et studie på andre siden av landet. Flytt før sommeren - få deg sommerjobb på stedet. Alle de gamle studentene vil ha noen til å ta over hybelene fra 1. juni/1.juli så du kan fint få  deg et sted å bo. 

Du sier du kom deg ut av et toxic forhold - nå er det på tide å komme seg ut av dette også!

Jeg er enig, jeg prøver å ikke være skip. Jeg prøver å samarbeide. Men mor vil være bestemt. Og som jeg sier, et år tilbake hørte jeg på henne selv om det da å var irriterende.

men etter jeg en gang flytta ut føles det veldig rart å bli bestemt over

AnonymBruker
Skrevet

Får jeg dokumentasjon no sted på at det hun gjør påvirker meg psykisk? Så jeg kan vise henne og hun slutter 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil helts unngå å flytte ut og skape drama og ødelegge familieforhold.

prøver dermed å redde det ved å bare ønske frihet. 

AnonymBruker
Skrevet

Du høres litt umoden ut til å være 22?

Jeg tenker uansett det beste for deg er å flytte.

Om du faktisk er frisk, så er studier en fin ting å flytte for :) 

Du er for voksen til å bo hjemme. 

Anonymkode: 13fa3...d50

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Får jeg dokumentasjon no sted på at det hun gjør påvirker meg psykisk? Så jeg kan vise henne og hun slutter 

Nei, du får ikke det. Kort sagt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror dessverre ikke en psykolog vil skrive en erklæring som sier at din mor ødelegger deg psykisk…

Kan du vurdere familievernkontor, som nevnt over her? Det er gratis og du kan bare ringe dem og be om time.

Ellers ville jeg vurdert å flyttet ut, selv om jeg skjønner at du er redd for at forholdet deres blir ødelagt. Jeg synes det høres ut som forholdet deres er på god vei til å bli ødelagt allerede nå, det kan være lettere å redde om du bor et annet sted og hun ikke har kontroll over deg. 

Og passet ditt må du få tilbake… Hun har ikke lov til å ta det fra deg..

Har du noe familie eller venner som kan hjelpe deg/støtte deg? 

Anonymkode: 146af...d23

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du høres litt umoden ut til å være 22?

Jeg tenker uansett det beste for deg er å flytte.

Om du faktisk er frisk, så er studier en fin ting å flytte for :) 

Du er for voksen til å bo hjemme. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, du får ikke det. Kort sagt. 

Hun skjønner ikke at hun gjør meg gal.  Hun behandler meg som om jeg er 15-16. 

hun kom nå i rommet mitt og spør mellom to datoer. Jeg svarer ikke.

hun sa «jeg er bestiller selv». Jeg er din mor jeg vil ditt beste

Hun har passet mitt og bestiller svinndyr biletter for 14.000 kr som jeg ikke skal bli med på

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...