Gå til innhold

Plutselig svært attraktiv for arbeidsplassen, men ønsker meg vekk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hei, står i et dilemma som jeg ikke finner helt ut av. Situasjonen er at arbeidsplassen min siste året har opplevd store endringer av den negative sorten. Nesten samtlige nøkkelpersoner har sagt opp, og flere andre er også på vei ut. Det har vært utrolig slitsomt og stressende og slitsomt, og jeg har lenge ønsket meg bort derfra. Særlig fordi jeg har en lang pendlevei ut dit. 

Nå er situasjonen slik at jeg nylig ble ferdig med en videreutdanning som gjør at jeg er i en ekstremt god posisjon til å forhandle lønn, og andre goder. Dette fordi nesten samtlige av de med samme kompetanse har sagt opp. Jeg er nå såpass viktig for arbplassen at jeg kan forhandle mye. Samtidig har jeg fått et jobbtilbud et annet sted, men dette er et vikariat. Dvs jeg har ingenting å forhandle med.. ikke vet jeg om jeg får forlengelse eller fast heller.

Spm er om jeg skal holde ut i jobben jeg er i nå litt til, men se hva jeg kan forhandle meg frem til av goder, for så å ta dette med meg videre til andre arbeidsplasser senere (f eks be de matche lønn osv), eller om jeg skal ta en jobb hvor jeg får mindre ansvar, og som også ligger nærmere hvor jeg bor, MEN som er et vikariat uten noen mulighet for å forhandle lønn, goder, videreutdannelse osv...

Trenger sårt råd fra andre utenforstående i dette dilemmaet! Kan nevnes at det viktigste for meg nå er å være strategisk smart og legge et godt grunnlag for karrieren videre.

Anonymkode: d66b4...488

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bytt jobb. Arbeidsplassen din høres ut som et synkende skip.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da søker du på andre jobber. Du trenger ikke nødvendigvis takke ja til tilbudene, men da har du noe håndfast å slå i bordet med. Dessuten kan et vikariat forlenges og omgjøres til fast stilling. Jeg hadde absolutt gitt arbeidsplassen et ultimatum.

Anonymkode: bc60d...c9d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da søker du på andre jobber. Du trenger ikke nødvendigvis takke ja til tilbudene, men da har du noe håndfast å slå i bordet med. Dessuten kan et vikariat forlenges og omgjøres til fast stilling. Jeg hadde absolutt gitt arbeidsplassen et ultimatum.

Anonymkode: bc60d...c9d

Har som sagt et annet jobbtilbud, som er et vikariat et annet sted. Problemet er bare at jeg ikke har noe å komme med som vikar, kontra der jeg er nå hvor de vil gjøre alt for å holde på meg..

Anonymkode: d66b4...488

AnonymBruker
Skrevet

Da starter du å søke andre jobber. Men fortsett å forhandle der du er nå - får du høyere stilling og høyere lønn åpner det muligheter andre steder. Ville ikke sagt opp om du ikke har en fast stilling å til.

Anonymkode: 91562...2dd

• Liker 2
Skrevet

Personlig ville jeg tatt det andre vikariatet og tenkt at jeg skal klatre på stigen senere. For meg høres det ut som nåværende arbeidsplass ikke er et trivelig sted å være og det er ikke noe som etter min mening er verdt det du får forhandlet frem i goder og lønn. I mine øyner er det om er mest strategisk å ikke bli værende på en arbeidsplass der man risikerer at det går utover psyken og at man til slutt blir utbrent. For meg høres det ut som du er ettertraktet, så du har mulighet til å ta en mer langsom, men mindre risikabel vei. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

De gjør alt for at du skal bli? Men hva har de gjort fra du begynte til nå? Høres ut som de er mer opptatt av å berge seg selv enn å faktisk ta vare på sine ansatte. Hvis du ikke ser noen forandringer enn bare at de skal "smøre" deg for å bli ville jeg ikke blitt, jeg ville funnet meg et annet sted. 

Endret av Knoot

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...