Gå til innhold

Tryg eller agria katteforsikring på maine coon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal få en kattunge i hus snart, og lurer litt på forsikring. Ser at tryg er omtrent halve prisen av agria, erfaringer? Eventuelt et annet selskap som er bedre ?

Anonymkode: 88ec8...74b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen? 

AnonymBruker
Skrevet

Agria, eneste som dekker tannproblemer.

Anonymkode: ea1eb...e83

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.4.2022 den 18.28):

Agria, eneste som dekker tannproblemer.

Anonymkode: ea1eb...e83

Ja, de dekker TR (tidligere FORL) med 5000 eller noe sånt i året. De dekker ikke periodontitt, som kan være et like stort problem. Maine coon er kjent for tann-og tannkjøttproblemer. Alle forsikringsselskapene dekker vel trekk av tenner med fraktur. Fordelen med Agria er at de har vel den høyeste dekningen og dyret kan være forsikret hele livet. Ulempen er den faste egenandelen, så hvis man har en utekatt som stadig får bittskader så får man stort sett ikke igjen ei krone, fordi behandling koster gjerne litt mindre enn den faste egenandelen (i alle fall der jeg jobber) Tryg har fast egenandel på 2500 pr skade, så det samme gjelder der ved småskader. F,eks Gjensidige har vel 25% uansett, så alle småtingene får du dekket 75% av... 

Anonymkode: 7c903...209

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Agria er generelt best til dyr med tanke på dekning og pris, om man har raser som er kjent for enkelte sykdommer kan det være lurt å lese vilkårene for å se om noen har det som dekning. Det er enkelte forsikringer som krever totalkunde som har veldig god dekning, men ofte opphører disse ved 10års alder eller så er de ikke så billige om du regner prisen på alle forsikringene kombinert.

Agria er uansett ett trygt og godt alternativ, jeg har hatt 5 hunder og 2 hester hos dem å de har alltid vært ekstremt imøtekommende og hjelpsomme, aldri noen problemer med direkteoppgjør, tvert imot så har de dekket forebyggende behandling selv om de egentlig ikke skulle det, fordi de anså det som så lønnsomt for å unngå senere komplikasjoner!

Anonymkode: 40957...bf7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.4.2022 den 22.13):

Skal få en kattunge i hus snart, og lurer litt på forsikring. Ser at tryg er omtrent halve prisen av agria, erfaringer? Eventuelt et annet selskap som er bedre ?

Skrev litt om de forskjellige i et annet innlegg. Men vær klar over at mye med tenner ikke dekkes av noen, så ha en kattekonto i tillegg. Kan være lurt å enten venne katten til tannpuss, eller gi et tannför i tillegg til vanlig mat, f.eks Dental fra Royal canin eller t/d fra Hill's. Når du kommer til veterinæren for revaksinering, be om tips for god tannhelse. Det kan være gratis tannsjekk, Stomodine (gel til rødt tannkjøtt) jevnlig tannrens osv. For, hvis du ikke følger opp kan det brått bli dyrt... 

Og en helt annen ting, kjøp en skikkelig stålkam, og gre katten så ofte at den slipper floker. "Armhuler" er spesielt utsatt... Da slipper du å ende opp med en katt full av floker, som må ha løveklipp (ser helt jævlig ut). Når katten først har fått floker gjør det jo vondt, og da er det mye verre å få den til å akseptere pelsstell... Prøve ALDRI å klippe floker med saks, det er innmari fort gjort å klippe i huden... Jeg tar stadig løveklipp på katter på jobb, ofte barberer jeg bort store flak fra sidene, og under flakene er huden helt sår, tenk hvor vondt det har gjort for katten. Klarer du ikke pelsstell selv, dra til veterinær før disse flakene kommer, da kan vi gre ut flokene i stedet for å barbere hele katten...

Anonymkode: 7c903...209

• Nyttig 1
  • 2 år senere...
Skrevet

Er i lignende situasjon med ny katt, og det står egentlig mellom Agria og Tryg. Agria er derimot bortimot dobbelt så dyrt. Er det verdt det, og er TR såpass vanlig at det er lurt å punge ut for Agria?

Noen som vet om online vet'en til Agria eller FirstVet er best/mest hjelpsom?

Har innekatt mye å si her? Får jo ikke bittskader og slikt fra slåsskamper

AnonymBruker
Skrevet

Tryg er generelt grusomme å ha med å gjøre. Jeg har hatt reiseforsikring og mobilforsikring gjennom dem og har to ganger vært gjennom Finansklagenemda med saker som har dradd ut i tid på 7 og 11 måneder med saksbehandling, hvor jeg har fått saken avsluttet i mitt favør og Tryg betalte ut lenge etter at nemnda måtte inn og tvinge dem. Disse to helt uavhengige sakene har gjort at jeg får helt angst av å se dem som forsikringsbyrå, og var utslagsgivende for hvilken fagorganisasjon jeg valgte på jobb!

Anonymkode: 73b04...d4c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Shy Guy skrev (8 timer siden):

Er i lignende situasjon med ny katt, og det står egentlig mellom Agria og Tryg. Agria er derimot bortimot dobbelt så dyrt. Er det verdt det, og er TR såpass vanlig at det er lurt å punge ut for Agria?

Noen som vet om online vet'en til Agria eller FirstVet er best/mest hjelpsom?

Har innekatt mye å si her? Får jo ikke bittskader og slikt fra slåsskamper

Jeg har fått god hjelp fra Agria vet de gangene jeg har hatt behov for noe og det er også veldig trygt å vite at man har en gratis dyrlege som kan komme med råd og veiledning når alt annet er stengt.

Anonymkode: 5906c...aa5

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Fremtind. Ingen begrensninger pga rase, fast egenandel (ikke % av behandlingen i tillegg) og lave månedsbeløp. Dekker opp til ca 60.000 per år som de andre. Eneste er for avl, da er vel agria de eneste som dekker kattunger før 6 (?) uker - Fremtind dekker keisersnitt og evt  behandling til kattemor uten tilleggsforsikring. 

Anonymkode: 7a36a...582

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...