AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #1 Skrevet 18. april 2022 Jeg er 26 år og orker snart ikke mer av dette. De kontrollerer og prøver å bestemme. Var hos dem i påsken og jeg satt og så på sofaer på nettet, da sa mamma at du skal ikke ha ny sofa nei. Jeg sa at jo det kan hende og kan hende jeg skal ha ny kommode på soverommet også. Da rottet mamma og pappa seg sammen mot meg, kjeftet og sa det var ikke aktuelt, jeg kunne bare prøve meg. De er sånn med mye annet også, og følelser eller egne meninger får jeg heller ikke ha når jeg er hos dem. Jeg bor ikke der, men var der i påsken og er der noen ganger ellers, men nå tror jeg det blir veldig lenge til neste gang. Jeg tjener egne penger, så skjønner ikke hvorfor de er så imot dette med at jeg skal kjøpe sofa og kommode. Jeg blir så lei. Har kjæreste og vi skal kanskje flytte sammen men det vet jeg ikke om jeg tør å fortelle en gang. Er det vanlig at foreldre behandler voksne barn på denne måten? Anonymkode: 1793a...15d
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #2 Skrevet 18. april 2022 Dette er ikke normalt og ganske sykt for å være helt ærlig. Ville prøvd å ta det opp med dem og hvis ikke det fungerer vurdert å kutte ned kontakten til et minimum. Anonymkode: d8c05...f71
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #4 Skrevet 18. april 2022 Ja. Enten kan gi klar beskjed om at du er voksen og bestemmer selv, eller så får du bare jatte med og holde ting skjult for dem. Du skal leve ditt liv du:) Anonymkode: a7f32...aed
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #5 Skrevet 18. april 2022 Bor du hjemme hos dem eller? For det er da rart at dine foreldre skulle ha noe annet å si om hva du kjøper til ditt hjem for dine penger enn en variant av «å så fin ny X du har fått»… Anonymkode: 3e169...b5d
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #6 Skrevet 18. april 2022 Mamma var akkurat sånn… måtte skjule alt for henne Anonymkode: 89ae4...723
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #7 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Bor du hjemme hos dem eller? For det er da rart at dine foreldre skulle ha noe annet å si om hva du kjøper til ditt hjem for dine penger enn en variant av «å så fin ny X du har fått»… Anonymkode: 3e169...b5d Jeg bor ikke hos dem. Anonymkode: 1793a...15d
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #8 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja. Enten kan gi klar beskjed om at du er voksen og bestemmer selv, eller så får du bare jatte med og holde ting skjult for dem. Du skal leve ditt liv du:) Anonymkode: a7f32...aed Ja, holder mye skjult, men nye møbler er jo ikke så lett å holde skjult. De kommer jo innom før eller siden. Anonymkode: 1793a...15d
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #9 Skrevet 18. april 2022 Du får sette grenser for dem. Si rett ut at du er voksen, om du kjøper sofa eller ei for dine egne penger har de ingenting med, de bestemmer over sin stue og sine møbler, du bestemmer over din! Så nekter du dem å komme inn på temaet igjen. Om så behøves, slutt å inkludere dem i livet ditt. Anonymkode: da736...ff4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå