AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #1 Skrevet 18. april 2022 Jeg er i 40åra og har plutselig møtt "drømmemannen", hvis noe sånt eksisterer. Vokst opp i middelklassen, alltid vært pen og omsvermet, hatt flere forhold men har aldri følt den dragningen mot en mann som alle snakker så mye om. Jeg har møtt en mann nå, litt eldre enn meg, som har virkelig tatt meg fullstendig på senga. (Vi er ikke sammen, kun venner). Jeg har aldri følt sånne sommerfugler i magen, eller drømt så mye om en mann tidligere, selv ikke da jeg var tenåring. Selvfølgelig har jeg fortalt om ham, og vist bilder, til familie og venner. Samtlige sier jeg kan gjøre det så mye bedre enn ham, da de mener han er stygg, dårlig kledd, ikke tjener nok og ikke er på mitt nivå intellektuelt. At voksne mennesker kan dømme noen de aldri har møtt på denne måten sjokkerte meg, men er jeg blind? Har de rett på noe som helst vis? Nei, han er ikke noen pen mann, men etter jeg ble kjent med ham er han pen i mine øyne. Og sexy. Han var aldri noe skolelys, er ikke rik, men jeg trenger heller ikke å bli forsørget på noe vis. Klærne er kanskje slitte, men rene og hele. Det jeg liker, er at han er så utrolig snill mot alt og alle, fin humor, tør å være seg selv. Er det noen her som har vært igjennom noe lignende? Hvis jeg tør å prøve meg på ham, og han er interessert, kommer jeg da til å skape unødvendig stress for ham? Før eller seinere må han jo da møte venner og familie, og jeg er stygt redd for at det ikke kommer til å gå spesielt bra. Jeg vil jo ikke med vitende og vilje sette ham i en ukomfortabel situasjon der han føler seg "mindreverdig" i møte med mine "folk". Jeg har forsøkt å forklare hva jeg ser og føler, men får bare negativitet tilbake av alle. Bør jeg kutte ham ut? Satse? Anonymkode: 4be77...2e2 6
Tone83 Skrevet 18. april 2022 #2 Skrevet 18. april 2022 Selvfølgelig går du for han. At andre ikke finner han attraktiv er jo bare en bonus 😁👏🏻 12 1
so_what Skrevet 18. april 2022 #3 Skrevet 18. april 2022 Du er voksen nok til å ta avgjørelser for deg selv, og gjøre fornuftige avveininger ift. hva andre mennesker mener og sier vs hva du selv føler. 5 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #4 Skrevet 18. april 2022 Tone83 skrev (Akkurat nå): Selvfølgelig går du for han. At andre ikke finner han attraktiv er jo bare en bonus 😁👏🏻 Akkurat det tenker jeg ikke på. Mer at han ikke skal føle seg tråkket på om han skal møte mine venner/slekt. Anonymkode: 4be77...2e2 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #5 Skrevet 18. april 2022 so_what skrev (1 minutt siden): Du er voksen nok til å ta avgjørelser for deg selv, og gjøre fornuftige avveininger ift. hva andre mennesker mener og sier vs hva du selv føler. Selvfølgelig er jeg det. Det jeg tenker på er hvilke hensyn jeg skal ta for hans skyld. Det kommer til å bli spetakkel om jeg skal introdusere ham til venner/slekt. Jeg vet hva jeg vil, men jeg vil jo ikke være så egoistisk at jeg kun tenker på meg selv her heller. Anonymkode: 4be77...2e2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #6 Skrevet 18. april 2022 Vennene til min mann var de som mobbet meg. Og det ble ikke noe bedre en periode etter vi ble sammen. De satte ut usanne rykter om at jeg var utro mot han. Og innimellom trodde han på det også. Til jeg minnet han om hvem de var for meg. Dessuten så forlangte jeg han skulle spørre når. Fordi jeg var nesten ikke unna han, og iallfall ikke lenge nok til å være utro. Så han fikk grei beskjed at enten så støtter han meg eller dem. Dvs jeg har aldri nektet han å ha kontakt med dem. Men jeg mente han måtte stå litt opp for meg og ta den konfrontasjonen om de bare snakker tøys. Så han gjorde det. Og de ga seg. I dag har han dem som venner, jeg snakker med et par av dem av og til. Ellers får det være Hans gjeng. Og det går også på at jeg ikke har så lyst til å henge med de. Fordi de er sånne som baksnakker alle. Og det gidder jeg ikke å være med på eller høre på. Har jo selv erfart hvor mye de klarer å dikte opp, ispedd noe sannhet, så folk skal tro dem. Anonymkode: 1d0ad...e37 1 1
Tone83 Skrevet 18. april 2022 #7 Skrevet 18. april 2022 Tror du noen av de kommer til å si til han at han er styggere enn deg liksom? Hvorfor skulle han føle seg mindreverdig? Hva mener du med at du ikke kan tenke på bare deg selv? Det er jo ikke familien din som skal pule han. 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #8 Skrevet 18. april 2022 Tone83 skrev (6 minutter siden): Tror du noen av de kommer til å si til han at han er styggere enn deg liksom? Hvorfor skulle han føle seg mindreverdig? Hva mener du med at du ikke kan tenke på bare deg selv? Det er jo ikke familien din som skal pule han. Det har de allerede sagt. Og at vi ikke er på samme nivå. Jeg trodde ikke de var så snobbete som de tydeligvis er. De ser ned på ham, og det vil de også vise om de noen gang møtes. Og hadde jeg vært ute etter å bare pule ham, som du så elegant skriver, så hadde jeg gjort nettopp det..... Anonymkode: 4be77...2e2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #9 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Vennene til min mann var de som mobbet meg. Og det ble ikke noe bedre en periode etter vi ble sammen. De satte ut usanne rykter om at jeg var utro mot han. Og innimellom trodde han på det også. Til jeg minnet han om hvem de var for meg. Dessuten så forlangte jeg han skulle spørre når. Fordi jeg var nesten ikke unna han, og iallfall ikke lenge nok til å være utro. Så han fikk grei beskjed at enten så støtter han meg eller dem. Dvs jeg har aldri nektet han å ha kontakt med dem. Men jeg mente han måtte stå litt opp for meg og ta den konfrontasjonen om de bare snakker tøys. Så han gjorde det. Og de ga seg. I dag har han dem som venner, jeg snakker med et par av dem av og til. Ellers får det være Hans gjeng. Og det går også på at jeg ikke har så lyst til å henge med de. Fordi de er sånne som baksnakker alle. Og det gidder jeg ikke å være med på eller høre på. Har jo selv erfart hvor mye de klarer å dikte opp, ispedd noe sannhet, så folk skal tro dem. Anonymkode: 1d0ad...e37 Det er AKKURAT denne situasjonen jeg er redd skal oppstå. Og at det skal gå så langt at jeg må ta et valg, om det blir ham og jeg. Høres så veldig vanskelig ut å være deg, og jeg har jo ikke lyst til å være den som setter ham i en sånn situasjon, selv om vi begge er godt voksne. Om han biter på, kan jeg jo ikke akkurat advare på forhånd at ingen synes han er bra nok for meg, det høres jo virkelig ille ut. Huff, at ikke mennesker kan oppføre seg! Anonymkode: 4be77...2e2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #10 Skrevet 18. april 2022 Kut han ut, det som er viktigst er at andre finner han tiltrekkende, hva du synes betyr ikke noe Anonymkode: 7e513...c00 3
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #11 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Selvfølgelig er jeg det. Det jeg tenker på er hvilke hensyn jeg skal ta for hans skyld. Det kommer til å bli spetakkel om jeg skal introdusere ham til venner/slekt. Jeg vet hva jeg vil, men jeg vil jo ikke være så egoistisk at jeg kun tenker på meg selv her heller. Anonymkode: 4be77...2e2 For noen utrolig dårlige folk du omgir deg med. Hvorfor tillater du at han (og andre) dømmes på så overfladisk måte? Anonymkode: 6dd08...14b 4 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #12 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kut han ut, det som er viktigst er at andre finner han tiltrekkende, hva du synes betyr ikke noe Anonymkode: 7e513...c00 Du skal ha for forsøket. Empati..slå det opp i ordboka. Anonymkode: 4be77...2e2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #13 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For noen utrolig dårlige folk du omgir deg med. Hvorfor tillater du at han (og andre) dømmes på så overfladisk måte? Anonymkode: 6dd08...14b Det er faktisk aller første gang jeg noen gang har hørt de dømme NOEN på denne måten. Det er derfor jeg ble usikker på om det er noe her jeg ikke ser. Jeg er veldig skuffa over reaksjoner fra folk jeg ser på som de som skal støtte meg og mine valg. Anonymkode: 4be77...2e2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #14 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det har de allerede sagt. Og at vi ikke er på samme nivå. Jeg trodde ikke de var så snobbete som de tydeligvis er. De ser ned på ham, og det vil de også vise om de noen gang møtes. Og hadde jeg vært ute etter å bare pule ham, som du så elegant skriver, så hadde jeg gjort nettopp det..... Anonymkode: 4be77...2e2 Men familien din kjenner han ikkje. Det gjer jo du ❤️ Anonymkode: 7453a...1b3 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #15 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men familien din kjenner han ikkje. Det gjer jo du ❤️ Anonymkode: 7453a...1b3 Ja, og det er jo personligheten hans jeg har falt for så til de grader. Og i mine øyne blir han bare penere jo mer jeg blir kjent med ham. Så kanskje det er et ørlite håp om at andre kan se det samme. Takk! 🥰 Anonymkode: 4be77...2e2 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #16 Skrevet 18. april 2022 Jeg ville tatt en alvorsprat med dem. Det er din lykke som er viktig her, og om dem ikke klarer ta seg sammen å behandle din kjæreste med respekt, så viser dem også at dem overhode ikke respekterer deg og dine valg. Om de behandler han nedlatende, så viser de deg også manglende respekt, og det ville jeg gjort tydelig for dem. At det er ditt valg, og om dem ikke klarer oppføre seg som voksne mennesker, og slutte være så overfladiske, så kanskje du bør revurdere hele greia. Hele greia som i vennskapet, ikke forholdet. Jeg hadde kutta venner og minimert kontakt med familie om de ikke hadde klart oppføre seg ovenfor min partner. Anonymkode: 3309f...eec 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #17 Skrevet 18. april 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg ville tatt en alvorsprat med dem. Det er din lykke som er viktig her, og om dem ikke klarer ta seg sammen å behandle din kjæreste med respekt, så viser dem også at dem overhode ikke respekterer deg og dine valg. Om de behandler han nedlatende, så viser de deg også manglende respekt, og det ville jeg gjort tydelig for dem. At det er ditt valg, og om dem ikke klarer oppføre seg som voksne mennesker, og slutte være så overfladiske, så kanskje du bør revurdere hele greia. Hele greia som i vennskapet, ikke forholdet. Jeg hadde kutta venner og minimert kontakt med familie om de ikke hadde klart oppføre seg ovenfor min partner. Anonymkode: 3309f...eec Tusen takk for det! Nå er han ikke min kjæreste, men jeg håper jo han skal bli det. Men dette var en veldig god plan Anonymkode: 4be77...2e2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #18 Skrevet 18. april 2022 Men ærlig talt! For det første er dere bare venner. Hvorfor driver du og viser bilde av ham til familie og venner? For det andre er det jo ikke utseendet som er hans sterkeste kort, så igjen: Hvorfor driver du og viser fram bilder av ham? Og for det tredje: Hvorfor er du så opptatt av hva andre mener? Og for det fjerde : kanskje du ikke er så fantastisk som du tror selv? Jeg synes du virker ganske arrogant. HVIS dere blir sammen og han er så fin type, så vil vel andre oppdage det eller? Det virker som du får litt kick av å høre at du er så mye penere enn denne vennen din. Anonymkode: 903e4...e48 2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #19 Skrevet 18. april 2022 Voksne damer babler ikke til Gud og hvermann om menn de bare de betatt av. Det er tenårings-oppførsel. Anonymkode: 903e4...e48 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2022 #20 Skrevet 18. april 2022 Hvordan vet de liksom at han er for dum for deg? En ting er utseende og fremtoning, det betyr ikke alt i det lange løp. Men at man er på bølgelengde intellektuelt er jo viktig i lengden. Anonymkode: 6cff7...85b 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå